Bu çalışma, otobiyografik yaklaşım ile yaratıcı drama yöntemi kullanılarak öğretmen adaylarına öğretmenlik mesleğine yönelik farkındalık kazandırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma ile ayrıca öğretmen adaylarının okul bilgileri, yaşam hikâyeleri ve entelektüel gelişimleri arasında bağlantı oluşturmak sureti ile kişisel dönüşümlerini gerçekleştirmelerine yardımcı olmak amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin farklı programlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Bu çalışmada hem nicel hem de nitel araştırma desenlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında Üstüner (2006) tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği (ÖMYTÖ), anket ve günlükler kullanılmıştır. Ölçekten alınan verilerin SPSS’de betimsel istatistikleri yapılmıştır. Grup normal dağılım gösterdiğinden ön test-son test farkını araştırmak için parametrik testlerden bağımlı örneklemler için t testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarında olumlu yönde değişiklik olduğu görülmektedir. Yaratıcı drama yöntemi ile uygulanan bu tür bir otobiyografik sorgulama, yalnızca öğretmen adayları ile değil, öğretmenlerle ve öğretmen eğitiminde çalışan akademisyenlerle de yapılmalıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 15 Issue: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International