BibTex RIS Cite

“Toplam Kalite Yönetiminin Mavi Yakalı İşgören Motivasyonu Üzerindeki Etkisi: Mobilya Sektöründe Ampirik Bir Araştırma”

Year 2008, Volume: 15 Issue: 1, 27 - 40, 01.03.2008

Abstract

References

  • ın yönetimi Ürün gerçekleşt irme Ölçme, analiz ve iyileştirme ,357 * ( 0,000 ) ,237 * ( 0,000 ) T O P L A M Y Ö N E T İM 0,040 ( 0,550 ) (0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ,088 ( 0,187 ) (0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) (0,000 ) * Değer 0,01 düzeyinde anlamlıdır. Economics, Volume:L, No:4, 431-456. PARS, Füsun ve ŞİVE, O. Çağım (1996), “İş Yerinde Motivasyon: Ödüllendirme Biçimleri”,
  • Human Resources:İnsan Kaynakları ve Yönetim Dergisi, Yıl:1, Sayı:2, 10-13. SABUNCUOĞLU, Zeyyat ve TÜZ, Melek (2003), Örgütsel Psikoloji, 4. Baskı, Bursa: Furkan Ofset.
  • TAYLOR, Jeannette (2007), “The Impact of Public Service Motives on Work Outcomes in
  • Australia: A Comparative Multi- Dimensional Analysis”, Public Administration, Volume:85, No:4, 931–959. TEKİN, Mahmut (2004). Toplam Kalite Yönetimi, Yenilenmiş 3. Baskı, Ankara.
  • ULUKANOĞLU, Ceren (2000), “Toplam Kalite Yönetimi ve Kaizen Felsefesi”, Dokuz Eylül
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:2, Sayı:3, 53-64.

Toplam Kalite Yönetiminin Mavi Yakalı İşgören Motivasyonu Üzerindeki Etkisi: Mobilya Sektöründe Ampirik Bir Araştırma

Year 2008, Volume: 15 Issue: 1, 27 - 40, 01.03.2008

Abstract

Bu çalışmada, çalışanları motive eden faktörlerden biri olacağı varsayılan “Toplam Kalite Yönetimi”nin “motivasyon” üzerindeki etkisi incelenerek, mobilya sektörüne yönelik uygulamalı bir araştırma yapılmış ve araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formuyla toplanan veriler değerlendirilmiştir. Analizler sonucunda “Toplam Kalite Yönetimi”nin sosyo–psikolojik ve örgütsel–yönetsel motivasyon faktörlerinden sağlanan doyum üzerinde etkili olduğu bulunmuş, ancak ekonomik motivasyon faktörlerinden sağlanan doyum üzerinde aynı etkiye rastlanamamıştır

References

  • ın yönetimi Ürün gerçekleşt irme Ölçme, analiz ve iyileştirme ,357 * ( 0,000 ) ,237 * ( 0,000 ) T O P L A M Y Ö N E T İM 0,040 ( 0,550 ) (0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ,088 ( 0,187 ) (0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) ( 0,000 ) (0,000 ) * Değer 0,01 düzeyinde anlamlıdır. Economics, Volume:L, No:4, 431-456. PARS, Füsun ve ŞİVE, O. Çağım (1996), “İş Yerinde Motivasyon: Ödüllendirme Biçimleri”,
  • Human Resources:İnsan Kaynakları ve Yönetim Dergisi, Yıl:1, Sayı:2, 10-13. SABUNCUOĞLU, Zeyyat ve TÜZ, Melek (2003), Örgütsel Psikoloji, 4. Baskı, Bursa: Furkan Ofset.
  • TAYLOR, Jeannette (2007), “The Impact of Public Service Motives on Work Outcomes in
  • Australia: A Comparative Multi- Dimensional Analysis”, Public Administration, Volume:85, No:4, 931–959. TEKİN, Mahmut (2004). Toplam Kalite Yönetimi, Yenilenmiş 3. Baskı, Ankara.
  • ULUKANOĞLU, Ceren (2000), “Toplam Kalite Yönetimi ve Kaizen Felsefesi”, Dokuz Eylül
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:2, Sayı:3, 53-64.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Aysun Kanbur This is me

Engin Kanbur This is me

Publication Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Kanbur, A., & Kanbur, E. (2008). Toplam Kalite Yönetiminin Mavi Yakalı İşgören Motivasyonu Üzerindeki Etkisi: Mobilya Sektöründe Ampirik Bir Araştırma. Journal of Management and Economics, 15(1), 27-40.