Özet
Bu çalışmanın amacı, önemli bir eski kurumsal iktisatçı
olan Veblen’in çalışmalarının iktisat sosyolojisine sosyal ve kavramsal
ilişkisellik üzerinden dahil edilebileceği düşüncesidir. Çalışmada, aynı
zamanda sosyolojik kavramlar olan kültür, alışkanlık, içgüdü, gösteriş
tüketiminden yola çıkılarak, Veblen’in iktisat sosyolojisi yaklaşımı ele
alınacaktır.
Veblen'in analizinde iktisadi alanın toplumsal alana
gömülü olduğunu ve toplum ve bireyin ilişkiselliğinin dikkate alınması
gerektiği ileri sürülebilir. Bu, aynı
zamanda sosyal ontolojinin ayırtedici bir özelliği olup, Veblen’in yöntem
tercihinin de bir sonucudur. Bu bağlamda çalışma, sosyal ontoloji temelinde,
Veblen’in iktisat sosyolojisinin kavramsal ilişkisel yönüne de dikkat çekmekte
ve böylece Veblen’in iktisat sosyolojini gözler önüne sermektedir.
Anahtar Kelimeler: Veblen’in
İktisat Sosyolojisi, Sosyal Ontoloji, Kavramsal İlişkisellik
JEL Kodu: B0-B3
Abstract:
The aim of this study is that
Veblen, an important old institutional economist, can be included in the
economic sociology through social and conceptual relationality. In this study,
Veblen’s economic sociology will be discussed by sociological concepts such as
culture, habit, instinct and conspicious consumption.
In Veblen's analysis, it can be
argued that the economic sphere is embedded in the social sphere and the
relationship between the society and the individual should be taken into
consideration. This distinctive feature of social ontology is a result of
Veblen's methodology. Within this frame, the study draws attention to the
conceptual relationality aspect of Veblen's economic sociology on the basis of
social ontology and thus reveals Veblen's economic sociology.
Keywords: Economic Sociology of
Veblen, Social ontology, relationality.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |