BibTex RIS Kaynak Göster

İstanbul için Ortak Aklı Belirlerken Bölgesel Kalkınmanın Yatay Keseni Olarak Yükseköğretim*

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 17 - 24, 01.06.2011

Öz

Kalkınmanın en önemli bileşenlerinden olan beşeri sermayenin güçlendirilmesinin temelinde okulöncesinden başlayarak yükseköğretime kadar ulaşan, hayat boyu öğrenim stratejilerini belirlemiş güçlü bir eğitim sistemi yer almaktadır. Bu çalışmada beşeri sermayenin önemli belirleyicilerinden olan yükseköğretim konusu ve İstanbul'un bölgesel kalkınma süreci ile ilişkisi; 2023 Türkiye Vizyonu ile birlikte İstanbul'un bölgesel gelişme sürecinde yol gösterici ana doküman olarak hazırlanan 2010-2013 İstanbul Bölge Planının stratejileri ışığında tartışılacak ve bu stratejilerin hayata geçirilmesinde yükseköğretim konusunda yapılması gerekenler ele alınacaktır.

Kaynakça

  • Milli Eğitim Bakanlığı (2002). <http://www.meb.gov.tr/Stats/Apk2002/ 3_2.htm>
  • UNDP (2008). Türkiye'de gençlik konulu Ulusal İnsani Gelişme Raporu.
  • İstanbul Kalkınma Ajansı (2010). 2010-2013 İstanbul Bölge Planı.
  • İstanbul Kalkınma Ajansı (2010). 2010-2013 İstanbul Bölge Planı ekleri. Ekleri.pdf>
  • Türkiye Vizyonu. <http://www.ozetkitap.com/2023_turkiye_ vizyonu.pdf>
  • ÖSYM. 2009-2010 Öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri kitabı. Ankara: ÖSYM.
  • Arbo, P. and Benneworth, P. (2007). Understanding the regional contribu- tion of higher education institutions: a literature review. OECD Education Working Papers, No. 9, doi:10.1787/161208155312.
  • Goddard, J. (1997). Regional development agencies - The perspective- from higher education. New Castle: Centre for Urban and Regional Development Studies (CURDS).
  • Kuruüzüm, A. ve Atsan, N. (2001). Analitik hiyerarşi yöntemi ve işlet- mecilik alanındaki uygulamaları. Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 1(1), 83-105.
  • Saaty, T. L. (1989). Hierarchical-multiobjective systems. Control-Theory and Advanced Technology, 5(4), 485-489.
  • Wright, P. (2011). IPA Training Workshop, Oxford Intelligence. 1. Ulusal Yatırım Destek ve Tanıtım Stratejileri Çalıştayı, Ankara.
  • Deloitte Consulting Group (2011). Greenfield Investments International Benchmarking. 1. Ulusal Yatırım Destek ve Tanıtım Stratejileri Çalıştayı, Ankara.

Constituting the common wisdom for Istanbul: higher education as a cross cutting issue for regional development

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 17 - 24, 01.06.2011

Öz

A sound education system, which is known to have determined lifetime learning strategies, takes its part as one of the most significant components of development on the enrichment of human capital starting from pre-school to higher education. In this article, the relationship between Istanbul's regional development process and the subject of higher education, which is one of the most important determinants of human capital, will be discussed in the light of 2023 Turkey's Vision and 2010-2013 Istanbul Regional Plan, which is the major document addressing the regional development process.

Kaynakça

  • Milli Eğitim Bakanlığı (2002). <http://www.meb.gov.tr/Stats/Apk2002/ 3_2.htm>
  • UNDP (2008). Türkiye'de gençlik konulu Ulusal İnsani Gelişme Raporu.
  • İstanbul Kalkınma Ajansı (2010). 2010-2013 İstanbul Bölge Planı.
  • İstanbul Kalkınma Ajansı (2010). 2010-2013 İstanbul Bölge Planı ekleri. Ekleri.pdf>
  • Türkiye Vizyonu. <http://www.ozetkitap.com/2023_turkiye_ vizyonu.pdf>
  • ÖSYM. 2009-2010 Öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri kitabı. Ankara: ÖSYM.
  • Arbo, P. and Benneworth, P. (2007). Understanding the regional contribu- tion of higher education institutions: a literature review. OECD Education Working Papers, No. 9, doi:10.1787/161208155312.
  • Goddard, J. (1997). Regional development agencies - The perspective- from higher education. New Castle: Centre for Urban and Regional Development Studies (CURDS).
  • Kuruüzüm, A. ve Atsan, N. (2001). Analitik hiyerarşi yöntemi ve işlet- mecilik alanındaki uygulamaları. Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 1(1), 83-105.
  • Saaty, T. L. (1989). Hierarchical-multiobjective systems. Control-Theory and Advanced Technology, 5(4), 485-489.
  • Wright, P. (2011). IPA Training Workshop, Oxford Intelligence. 1. Ulusal Yatırım Destek ve Tanıtım Stratejileri Çalıştayı, Ankara.
  • Deloitte Consulting Group (2011). Greenfield Investments International Benchmarking. 1. Ulusal Yatırım Destek ve Tanıtım Stratejileri Çalıştayı, Ankara.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA58AK22PT
Bölüm Derleme
Yazarlar

Abdülmecit Karataş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karataş, A. (2011). İstanbul için Ortak Aklı Belirlerken Bölgesel Kalkınmanın Yatay Keseni Olarak Yükseköğretim*. Yükseköğretim Dergisi, 1(1), 17-24.

Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.

TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.