2018 yılında 2547 sayılı Kanun çerçevesinde "okutman, uzman, çevirici ve eğitim-öğretim planlamacısı" olarak yükseköğretim kurumlarında mevzuatta belirtilen görevleri yerine getirmek üzere görevlendirilen kişilerin de unvanları değiştirilerek hepsi "öğretim görevlisi" adı altında birleştirilmiştir. Bu yasal değişiklik aynı zamanda yeni istihdam edilecek olan öğretim görevlilerinden istenen gerekliliklerde de değişime yol açmıştır. Bu değişiklikle birlikte yabancı diller yüksekokullarında istihdam edilecek olan öğretim görevlilerinin yüksek lisans derecesine sahip olmaları ön koşulu getirilmiştir. Bu araştırma ile yabancı diller yüksekokulu yöneticilerinin bu değişiklik hakkındaki görüşleri tespit edilmiştir. Bu çalışmanın bulguları özellikle yeni öğretim görevlisi istihdam etme sürecinde yaşadıkları zorluklardan dolayı yöneticilerin yeni uygulamaya ilişkin olumsuz görüşlere sahip olduğunu ortaya koymaktadır. İngilizce öğretmenliğinde yüksek lisansa alternatif olarak sertifikasyon, öğretim deneyimi ve diğer ilişkili alanlarda yapılacak olan yüksek lisans derecesi gösterilmiştir. Öğretim görevlilerine özellikle kuram ve uygulamayı bütünleştiren sürekli mesleki gelişim çalışmalarının sağlanması önerilmektedir.
Öğretim görevlileri öğretmen nitelikleri yabancı diller yüksekokulu yöneticiler
In 2018, a legislative change -law number 2547- resulted in the adoption of the title "instructor", replacing "lecturers, specialists, translators, and education planners" for positions at the different departments of universities. This law also led to an adjustment in the instructor recruitment requirements. Correspondingly, the English language teaching instructors must have completed a master's degree to be hired to work at School of Foreign Languages (SFLs). This paper aims to uncover the opinions and suggestions of School of Foreign Language administrators about this change. This study shows that administrators approach the new requirement unenthusiastically due to the possible problems in hiring instructors. As an alternative criterion to a master's degree in ELT, administrators consider certification, teaching experience and graduate degrees in non-ELT programs. The results suggest that instructors be provided with professional development opportunities that merges theory into practice.
Administrators instructors School of Foreign Languages (SFLs) teacher qualities
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 Pt 1 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.