2018 yılında 2547 sayılı Kanun çerçevesinde "okutman, uzman, çevirici ve eğitim-öğretim planlamacısı" olarak yükseköğretim kurumlarında mevzuatta belirtilen görevleri yerine getirmek üzere görevlendirilen kişilerin de unvanları değiştirilerek hepsi "öğretim görevlisi" adı altında birleştirilmiştir. Bu yasal değişiklik aynı zamanda yeni istihdam edilecek olan öğretim görevlilerinden istenen gerekliliklerde de değişime yol açmıştır. Bu değişiklikle birlikte yabancı diller yüksekokullarında istihdam edilecek olan öğretim görevlilerinin yüksek lisans derecesine sahip olmaları ön koşulu getirilmiştir. Bu araştırma ile yabancı diller yüksekokulu yöneticilerinin bu değişiklik hakkındaki görüşleri tespit edilmiştir. Bu çalışmanın bulguları özellikle yeni öğretim görevlisi istihdam etme sürecinde yaşadıkları zorluklardan dolayı yöneticilerin yeni uygulamaya ilişkin olumsuz görüşlere sahip olduğunu ortaya koymaktadır. İngilizce öğretmenliğinde yüksek lisansa alternatif olarak sertifikasyon, öğretim deneyimi ve diğer ilişkili alanlarda yapılacak olan yüksek lisans derecesi gösterilmiştir. Öğretim görevlilerine özellikle kuram ve uygulamayı bütünleştiren sürekli mesleki gelişim çalışmalarının sağlanması önerilmektedir.
In 2018, a legislative change -law number 2547- resulted in the adoption of the title "instructor", replacing "lecturers, specialists, translators, and education planners" for positions at the different departments of universities. This law also led to an adjustment in the instructor recruitment requirements. Correspondingly, the English language teaching instructors must have completed a master's degree to be hired to work at School of Foreign Languages (SFLs). This paper aims to uncover the opinions and suggestions of School of Foreign Language administrators about this change. This study shows that administrators approach the new requirement unenthusiastically due to the possible problems in hiring instructors. As an alternative criterion to a master's degree in ELT, administrators consider certification, teaching experience and graduate degrees in non-ELT programs. The results suggest that instructors be provided with professional development opportunities that merges theory into practice.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 2 Pt 1 |