Akademik başarı ile mükemmeliyetçilik arasındaki ilişkiye dair mevcut literatür, büyük oranda genel not ortalaması (GNO) ile ölçülen bireysel performansa odaklanmakla birlikte, mükemmeliyetçiliğin bireysele kıyasla grup tabanlı akademik performans üzerindeki etkisi hala bilinmemektedir. Bu çalışmada amacımız mükemmeliyetçiliğin her iki tabandaki akademik performans üzerindeki etkisini test etmektir. 2020-2021 akademik yılı Bahar döneminde bir psikoloji dersine kayıtlı 18-38 yaşları arasındaki (Ort. = 21,4, SS = 2,73) 167 öğrenciden (%54 kadın) dönem başında demografik form ve mükemmeliyetçilik ölçeğini tamamlamaları istenmiş; akademik performanslarını değerlendirmek için final, ara sınav ve grup sunum puanları kullanılmıştır. Öğrencilerin bireysel tabanlı gerçek performansları korelasyonel yöntemle, grup tabanlı gerçek performansları deneysel yöntemle değerlendirilmiştir. Bulgularda mükemmeliyetçi eğilimlerin ortak etkisi, mükemmeliyetçi kişiler ve olmayanlar arasında yüksek değerli bireysel değerlendirmelerde (final sınavı) önemli bir fark olduğunu ortaya koymuştur. Dahası, mükemmeliyetçi çabalar kontrol edildikten sonra bile, mükemmeliyetçi kaygılar grup sunumlarındaki performansla pozitif bir ilişki göstermiştir. Sonuç olarak, sadece değerlendirme türü değil, aynı zamanda değerlendirmenin değeri de mükemmeliyetçilik ve akademik performans arasındaki ilişkiyi öngörmektedir.
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Committee on Publication Ethics (COPE)' in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim.
Bu çalışma kapsamında herhangi bir kurum ya da kuruluştan finansal destek alınmamıştır.
Existent literature on the relationship between academic success and perfectionism mainly focuses on individual academic performance measured by grade point average (GPA), and the impact of perfectionism on individual vs. group-based academic performance is still not known. In this study, we aimed to test the effect of perfectionism on both individual and group-based real life academic assessments. Participants were 167 students (54% female) aged between 18-38 (M = 21.4, SD = 2.73) registered for a psychology course in Spring 2021. At the beginning of the semester, they completed a demographic form and perfectionism scale. We used their final, midterm, and group presentation scores to assess their academic performance via correlational (i.e., individual-based assessments) and experimental designs (i.e., group-based assessment). The joint effect of perfectionistic tendencies revealed a significant difference between perfectionists and non-perfectionists on high-value individual assessments (i.e., the final exam). Furthermore, even after controlling for perfectionistic strivings, perfectionistic concerns showed a positive association with performance in group presentations. In conclusion, not only the assessment type but also the value of the assessment predicts the relationship between perfectionism and academic performance.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Higher Education Studies (Other) |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Publication Date | December 1, 2025 |
| Submission Date | October 29, 2024 |
| Acceptance Date | April 22, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 3 |