BibTex RIS Cite

The Effect of Music Lessons on Self- sufficiency Levels of Classroom Teacher Candidates

Year 2018, Volume: 15 Issue: 1, 1316 - 1331, 29.11.2018

Abstract

Abstract: 
In primary education, music is used as a daily activity in line with the
musical maturity of the student. Here, music functions as a tool used for
teaching other lessons subjects. Accordingly, the classroom teacher who is
responsible for carrying out primary education lessons can use music in all
lessons.



         The aim of this research is to
investigate whether the music lessons taken by the class teacher candidates who
are studying at Gaziosmanpaşa University Faculty of Education can affect their
music self-sufficiency levels. To do the research, in the fall semester of
2017-2018 academic year, from 125 second class students who took music lessons
in Gaziosmanpaşa University Class Teaching program, 112 students provided full
participation. As data collection tool, Afacan (2008) ''Music teaching
self-sufficiency scale'' was used. This study was  conducted following a single group
pretest-post-test model from pre-trial designs. The process  was carried out with self-sufficiency
pretest, music lessons and self-sufficiency post-test applied to teacher
candidates. Normal distribution was studied by paired t-test. According to the
findings, music lessons taken by elementary school teacher candidates who are
educated in Gaziosmanpaşa University Faculty of Education are generally
effective on their music self-sufficiency levels.

References

  • Afacan, Ş. (2008). Müzik öğretimi özyeterlilik ölçeği. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 1–11.
  • Celep, C., Kıran, H., Balcı, A., Arslan, H., Doğan, E., Sarpkaya, R. ve diğ.. (2004). Meslek olarak öğretmenlik. C. Celep, (Ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çaycı, B. (2011). Sınıf öğretmenliği lisans programındaki alan eğitimi derslerinin öğretmen yeterliği üzerindeki etkisinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 1-12.
  • Çevik, D. B. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Özyeterlik Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 145-168.
  • Demirbatır, E. & Helvacı, A. (Nisan, 2006). Uludağ üniversitesi eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği ana bilim dalı öğrencilerinin müzik derslerine ilişkin görüş ve beklentilerinin değerlendirilmesi. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitim sözlüğü. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Karasar, N. (1991). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Sanem Matbaacılık San ve Tic. A.Ş. Köksoy, A. M. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlilik düzeylerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 297-320.
  • Nart, S. (Kasım, 2016). A comparision of presevice elementary classroom teacher’s attitudes and self-efficacy beliefs towards teaching music measured before and after the “teaching music course”. Proceedings of IAC-GETL. Czech Technical University, Budapest.
  • Umuzdaş, S. (Mayıs, 2012). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Katılımlı XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Yegül, B. U. (Ekim, 2014). Öğretmen adaylarının müzik öğretimi öz yeterlik algılarının incelenmesi, 9.Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi – Edirne.
  • Yılmaz, M., Gürçay, D. & Ekici, G. (2007). Akademik özyeterlik ölçeginin Türkçe’ye uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 253-259.
  • Yüksek Öğretim Kurumu (2008). Sınıf öğretmenliği lisans programı. Erişim tarihi: 05-04 2018,http://www.yok.gov.tr/documents/10279/49665/sinif_ogretmenligi.pdf/32dd5579-2e4d-454e-8c91-5e0594ebdf48.

Müzik Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özyeterlik Düzeylerine Etkisi (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği)

Year 2018, Volume: 15 Issue: 1, 1316 - 1331, 29.11.2018

Abstract

Öz: İlköğretimde müzik,
öğrencinin müzikal olgunluk durumuna göre planlanarak günlük bir aktivite
olarak kullanılır. Burada müzik, diğer ders konularının öğretimi için bir araç
niteliği taşır. Böylece ilköğretim derslerini yürütmekle görevli olan sınıf
öğretmeni, müziği tüm derslerde kullanabilir.



Bu
araştırma ile, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf öğretmeni
adaylarının aldığı müzik dersinin, öğrencilerin müzik öz-yeterlilik düzeylerine
etkisi olup olmadığını araştırmak amaçlanmıştır. Araştırmaya, 2017–2018
eğitim-öğretim yılı güz döneminde, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği bölümünde müzik dersini alan 125 ikinci sınıf öğrenciden 112’si
sürece tam katılım sağlamıştır. Veri elde etmede araç
olarak; Afacan (2008) “Müzik Öğretimi Özyeterlik Ölçeği” kullanılmıştır.  Çalışma, deneme öncesi desenlerden tek gruplu
öntest-sontest modeliyle yürütülmüştür. İşlem, sırasıyla; öğretmen
adaylarına uygulanan özyeterlik öntesti, müzik dersi ve özyeterlik sontesti ile
yürütülmüştür. Normal dağılım sağlanmasıyla parametrik test yöntemlerinden eşleştirilmiş
t testi kullanılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen bulgulara göre, sınıf
öğretmeni adaylarının aldığı müzik dersi genel olarak, onların müzik
öz-yeterlilik düzeylerine olumlu yönde etkili olmaktadır. 

References

  • Afacan, Ş. (2008). Müzik öğretimi özyeterlilik ölçeği. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 1–11.
  • Celep, C., Kıran, H., Balcı, A., Arslan, H., Doğan, E., Sarpkaya, R. ve diğ.. (2004). Meslek olarak öğretmenlik. C. Celep, (Ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çaycı, B. (2011). Sınıf öğretmenliği lisans programındaki alan eğitimi derslerinin öğretmen yeterliği üzerindeki etkisinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 1-12.
  • Çevik, D. B. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Özyeterlik Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 145-168.
  • Demirbatır, E. & Helvacı, A. (Nisan, 2006). Uludağ üniversitesi eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği ana bilim dalı öğrencilerinin müzik derslerine ilişkin görüş ve beklentilerinin değerlendirilmesi. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitim sözlüğü. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Karasar, N. (1991). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Sanem Matbaacılık San ve Tic. A.Ş. Köksoy, A. M. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlilik düzeylerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 297-320.
  • Nart, S. (Kasım, 2016). A comparision of presevice elementary classroom teacher’s attitudes and self-efficacy beliefs towards teaching music measured before and after the “teaching music course”. Proceedings of IAC-GETL. Czech Technical University, Budapest.
  • Umuzdaş, S. (Mayıs, 2012). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Katılımlı XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Yegül, B. U. (Ekim, 2014). Öğretmen adaylarının müzik öğretimi öz yeterlik algılarının incelenmesi, 9.Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi – Edirne.
  • Yılmaz, M., Gürçay, D. & Ekici, G. (2007). Akademik özyeterlik ölçeginin Türkçe’ye uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 253-259.
  • Yüksek Öğretim Kurumu (2008). Sınıf öğretmenliği lisans programı. Erişim tarihi: 05-04 2018,http://www.yok.gov.tr/documents/10279/49665/sinif_ogretmenligi.pdf/32dd5579-2e4d-454e-8c91-5e0594ebdf48.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Serpil Umuzdaş 0000-0002-6013-2406

Cevahir Korhan Işıldak 0000-0002-0167-9356

Publication Date November 29, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Umuzdaş, S., & Işıldak, C. K. (2018). Müzik Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özyeterlik Düzeylerine Etkisi (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 1316-1331.