Research Article
BibTex RIS Cite

Turistik Tren Yolculukları ve Sosyal Medya Etkileşimi: Van Gölü Ekspresi Hakkındaki Youtube Paylaşım Videosunun Analizi

Year 2021, Issue: Van Özel Sayısı, 803 - 830, 20.04.2021

Abstract

Ulaşım, turizm sektöründeki faaliyetlerin önemli bir parçasıdır. Bir ulaşım aracı olarak trenler, turistik deneyim oluşturmak amacıyla kullanılmaya başlanmıştır. İnsanlar şehir yaşamından uzaklaşmak, doğayla birlikte olmak, yeni kültürleri, yerleri keşfetmek ve bu deneyimlerini sosyal medya platformlarında paylaşmak istemektedirler. Sosyal medya platformları turistik destinasyonların reklamı, tanıtımı ve pazarlanması açısından önemli rol oynamaktadır. Son yıllarda turistik tren yolculukları sosyal medya etkileşimiyle popüler hale gelmiştir. Çalışmada turistik tren yolculukları ve sosyal medya etkileşimi kavramsal olarak açıklanmış, Van Gölü ekspresi ve Van ilinin turizm potansiyeli hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmanın amacı Van Gölü Ekspresi’nin sosyal medya etkileşimleriyle turizme konu olabilecek şekilde değerlendirilmesi ve Van’ın sahip olduğu turizm değerleriyle birlikte Van ilinin turizmine katkı sunması oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada sosyal medya platformu YouTube’da en çok izlenen Van Gölü Ekspresi videosu nitel araştırma yöntemlerinden olan söylem analizi metoduyla incelenmiştir. Çalışma sonuçları, Van halkının ve turizm sektöründe çalışanların misafirperver, samimi ve içten olduğunu, Van Gölü Ekspresi turistlerinin de Van’da katıldıkları faaliyetler ve yöresel değerlerin korunmasına göstermiş oldukları duyarlılıkların Van ilinin turizmini olumlu etkilediğini göstermektedir. Ayrıca Youtube’da Van Gölü Ekspresi ile ilgili paylaşılan videoların kişilerin Van Gölü Ekspresi tren seferlerini tercih etmelerinde önemli rol oynadığı ve tren seferinin yoğunluğundan dolayı popüler hale geldiği belirlenmiştir.

References

  • Aktan, E. (2018). Sosyal Medyanın Turizm Pazarlamasındaki Rolünün Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(3), 228-248.
  • Alkan, A. (2018). Alternatif Bir Turizm Rotası: Kurtalan Ekspresi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (4), 1016-1038.
  • Apostol, L., Paraschiv, V. ve Ursu, A. V. (2019). Technogenic Landscape of Narrow Gauge Raılways in Romania and Their Touristic Valences. Annals of Spiru Haret University. Journalism Studies, 20 (2), 2019, 168-188.
  • Bagnoli, L. (2016). Slow Tourism and Railways: A Proposal for The Italian-French Roia Valley. Dos Algarves: A Multidisciplinary e-Journal, 27, 120-136.
  • Başdoğan, G. (2019). Merkezden Taşraya Turizm Politikalarının Yansımaları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Ek-1 Özel Sayı, 69-88.
  • Baytar, İ. ve Doğan, M. (2018). Bahçesaray İlçesinin Turizm Kaynakları ve Cittaslow Potansiyeli. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Ek-1 Özel Sayı, 177-199.
  • Bingöl, S. ve Akoğlan Kozak, M. (2020). Turistik Tren Yolculuklarına Nostaljik Yaklaşım: Doğu, Güney Kurtalan Ve Van Gölü Ekspresleri. Journal of Recreation and Tourism Research, 7 (3), 325-349.
  • Bingöl, S. ve Çakır, P. G. (2020). Van Gölü Kıyılarını Ziyaret Eden Kırsal Turistlerin Özellikleri. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 4 (1), 106-120.
  • Bramo, F. (2013). The Role of Railway Infrastructure on The Tourism Development (Case Albania). Albanian Journal of Agricultural Sciences, 12 (2), 297-300.
  • Buluk, B. ve Eşitti, B. (2019). Batıdan Doğuya Yavaş Seyahat: Doğu Ekspresi’nin Kars’ın Sürdürülebilir Turizm Gelişimine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 159-176.
  • Cartenì, A. ve Henke, I. (2017a). External Costs Estimation in A Cost-Benefit Analysis: The New Formia-Gaeta Tourist Railway Line in Italy. The 17th IEEE International Conference on Environment and Electrical Engineering, 1-6.
  • Cartenì, A. ve Henke, I. (2017b). Feasibility Studies through Quantitative Methods: The Revamping of a Tourist Railway Line in Italy. World Academy of Science, Engineering and Technology International Journal of Transport and Vehicle Engineering, 11 (9), 1204-1208.
  • Cihangir, E., Demirhan, Ö. ve Şeremet, M. (2020). Kırsal Turizm Potansiyelinin Ortaya Çıkarılmasında Kırsalda Kadının Durumuna Bir Bakış: Van Otlu Peyniri Üretimi Örneği. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 25 (42), 199-222.
  • Çakmak, V. ve Altaş, A. (2018). Sosyal Medya Etkileşiminde Tren Yolculukları: Doğu Ekspresi ile İlgili Youtube Paylaşım Videolarının Analizi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (1), 390-408.
  • Çetin, İ. (2016). Van İlinin Turizm Potansiyeli ve Bölgesel Entegrasyon (Yabancı Sermaye Politikası) Kapsamında Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, CİEP Özel Sayısı, 572-588.
  • Çomu, T. (2012). Video Paylaşım Ağlarında Neftet Söylemi: Youtube Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Derinalp Çanakçı, S., Çanakçı, T. ve Geçgin, E. (2019). Kars İlinin Destinasyon İmajı ve Doğu Ekspres’i Deneyimi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11 (18), 1876- 1896.
  • Doğan, M., Pekiner, A. B. ve Karaca, E. (2018). Sosyal Medyanın Turizm ve Turist Tercihlerine Etkisi: Kars- Doğu Ekspresi Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15 (3), 669-683.
  • Doğaner, S. (1998). Türkiye Ulaşım Sistemleri Turizm ve Çevre İlişkileri. Coğrafya Dergisi, 6, 1-25.
  • Dondurucu, Z. B. ve Uluçay, A.P. (2015). Yeni Medya Ortamlarında Nefret Söylemi: Eşcinsellere Yönelik Nefret Söylemi İçeren Videoların Youtube Üzerinden İncelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1 (3), 875-902.
  • Eryılmaz, B. ve Yücetürk, C. (2018). Genç Turistlerin Doğu Ekspresi Seferleri Tercihlerinde Instagram’ın Rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (4), 210-228.
  • Eser, E. ve Asmadili, V. U. (2019). Bir Kültür Mozaiği Olan Ani Kentine Götüren Raylar: Turistik Doğu Ekspresi. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 6 (4), 2132-2166.
  • Gürbüz, S. ve Aydın, B. O. (2018). İslami İnanç Destinasyonlarının Tanıtımında Youtube Videolarının Kullanımı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6 (1), 539-568.
  • Henderson, J. (2011). Railways as Heritage Attractions: Singapore’s Tanjong Pagar Station. Journal of Heritage Tourism, 6 (1), 73-79.
  • Isaac, R. K. ve Eid, T. A. (2019). Tourists’ Destination Image: An Exploratory Study of Alternative tourism in Palestine. Current Issues in Tourism, 22 (12), 1499-1522.
  • Kaya, F., Cankül, D. ve Demirci, B. (2013). Türkiye’nin İnanç Turizmi Merkezlerinden Biri: Akdamar Kilisesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15 (24), 13-24.
  • Keleş Eriçok, A. (2019a). Küreselleşme Bağlamında Van’ın Kent Turizmi Olanaklarının Değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 44, 171-191.
  • Keleş Eriçok, A. (2019b). Van Gölü Havzasın’nda Kültür Rotası Önerisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 45, 173-199.
  • Kılcı, Ş., Dondurucu, Z. B. ve Uran, A. B. (2017). Yeni Medya Ortamlarında Nefret Söylemi: İslam Karşıtlığı Bağlamında Nefret Söylemi İçeren Videoların Youtube Üzerinden İncelenmesi. AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, Özel Sayı 8 (30), 155-187.
  • Kılıçhan, R. ve Köşker, H. (2015). Destinasyon Markalaşmasında Gastronominin Önemi: Van Kahvaltısı Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3 (3), 102-115.
  • Koçak, R. (2020). Kitlelerin Doğu Ekspresini Keşfi Bağlamında Yaratıcı Sınıf ve Yaratıcı Endüstrilerin Rolü: Kars İli Örneği. Uluslararası Halk Bilimi Dergisi, 3 (4), 24-38.
  • Korkusuz, T. ve Özdemir, M. (2020). Turistik Ürün Çeşitlendirmede Sosyal Medyanın Etkisine Bir Örnek: Doğu Ekspresi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (1), 143-160.
  • Lee, C. F. ve Chen, K. Y. (2017). Exploring Factors Determining The Attractiveness of Railway Tourism. Journal of Travel & Tourism Marketing, 34 (4), 461-474.
  • Loredana, V., Cornelia, P., Diana, M., Ramona, C. ve Ioan, P. (2019). The Use of The Train as The Tourist Transport. Lucrari Stiintifice Seria I, 21 (3), 256-262.
  • Meriç, S. ve Babur, Y. (2020) Çalışan Memnuniyetine Etki Eden Faktörler: Otellere Yönelik Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (74), 812-827.
  • Meriç, S. ve Bozkurt, Ö. (2017). Van Gölü’nün Rekreasyonel Turizm Potansiyelinin SWOT Analizi İle Değerlendirilmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(1), 154-167.
  • Michniak, D. (2016). Role of Railway Transport in Tourism: Selected Problems and Examples in Slovakia. Quaestiones Geographicae, 35 (4), 107-120.
  • Ming Su, M. ve Wall, G. (2009). Destination and En-Route Experiences among Train Travellers to Tibet. Tourism Recreation Research, 34 (2), 181-190.
  • Mir, I. A. ve Rehman, K. U. (2013). Factors Affecting Consumer Attitudes and Intentions toward User-Generated Product Content on Youtube. Management & Marketing Challenges for the Knowledge Society, 8 (4), 637-654.
  • Nisar, T. M. ve Prabhakar, G. (2018). Trains and Twitter: Firm Generated Content, Consumer Relationship Management and Message Framing. Transportation Research Part A, 113, 318-334.
  • Özbay, G. ve Çekin. A. (2020). Turizm, Ulaşım ve Sosyal Medya Etkileşimi: Doğu Ekspresi ve Kars’taki Konaklama İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (1), 327-344.
  • Özer, S. ve Babur, Y. (2020). Konaklama İşletmelerinde Örgütsel Sosyalizasyonun İşgörenlerin Performansına Etkisi: Van İli Örneği. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 114-126.
  • Pektaş, F. (2018). The Effect of Lifestyle on The Demand for Alternative Tourism, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14 (1),187-198.
  • Saatcı, G. (2019). Coğrafi İşaretli Yiyeceklerin Tanıtım Unsuru Olarak Yöresel Yemekler Kapsamında Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (1), 358-374.
  • Sarı, Y., Kılıçlar, A. ve Seçilmiş, C. (2011). Yüksek Hızlı Tren (YHT) Yolcularının Kişisel Değişkenler Açısından Memnuniyet Algılamalarının Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22 (2), 127-138.
  • Suna, B. ve Yaldız, E. (2020). Nostaljinin Turizme Yansıması: Doğu Akdeniz Nostalji Ekspresi Örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(46), 584-604.
  • Surat, H. ve Dinç, C. (2020). Gevaş İlçesinin Kırsal Turizm Potansiyelinin SWOT Analizi İle Değerlendirilmesi. Artvin Çoruh Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (2), 23-36.
  • Taş, M., Ünal, A. ve Zengin, B. (2019). Sosyal Medyanın Turistlerin Satın Alma Kararları Üzerindeki Etkisi: Erzincan-Kemaliye Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (3), 2226-2250.
  • Taylan, H. H. (2011). Sosyal Bilimlerde Kullanılan İçerik Analizi ve Söylem Analizinin Karşılaştırılması. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (2), 63-76.
  • Teixeira, J. E. M. (2017). The Role of Promotional Touristic Videos in The Creation of Visit Intent to Barcelona. International Journal of Scientific Management and Tourism, 3 (1), 463-490.
  • Triarchi, E. ve Karamanis, K. (2017). The Evolution of Alternative Forms of Tourism: A Theoretical Background. Business & Entrepreneurship Journal, 6 (1), 39-59.
  • Van Dijk, T. A. (1988). New Analysis: Case Studies of International and National News in The Press. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Van Hagen, M., De Bruyn, M. ve Ten Elsen, E. (2017). The Power of a Pleasant Train Journey. Transportation Research Procedia, 26, 177-186.
  • Yenipınar, U., Köşker, H. ve Karacaoğlu, S. (2014). Turizmde Yerel Yiyeceklerin Önemi ve Coğrafi İşaretleme: Van Otlu Peyniri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (2), 13-23.
  • Yılmaz, B. ve Aşur, F. (2019). Sürdürülebilir Kıyı Turizmi ve Rekreasyonel Kullanımda Peyzaj Tasarım Önerisi: Van Gölü Kıyısından Bir Örnek. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Ek-1 Özel Sayı, 275-290.
  • Yüce, A., Samsa, Ç. ve Meriç, K. (2019). Effects of Nostalgia Proneness on Consumer-Based Brand Equity: A Case Study on The Eastern Express. Mehmet Akif Ersoy üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6 (1), 199-212.
  • Zahid, B. ve Amir. D. (2018). Route Tourist Railway Banovići – Zlača. Archives for Technical Sciences, 18 (1), 49-54.
  • https://datareportal.com/reports/digital-2020-turkey (Erişim Tarihi: 26.01.2021).
  • https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/trenler/anahat-trenleri/ (Erişim Tarihi: 29. 01. 2021).
  • https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/tren/van-golu-ekspresi/ (Erişim Tarihi: 28. 01. 2021).
  • https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/kesfet/15/ (Erişim Tarihi: 29.01.2021).

Touristic Train Travels and Social Media Interaction: Analysis of Youtube Sharing Video About Van Lake Express

Year 2021, Issue: Van Özel Sayısı, 803 - 830, 20.04.2021

Abstract

Transportation is an important part of the activities in the tourism sector. As a means of transportation, trains have been used to create a touristic experience. People want to get away from city life and be in touch with nature, get to know new cultures, discover new places and share these experiences on social media platforms. Social media platforms play an important role in the advertisement, promotion, and marketing of touristic destinations. In recent years, touristic train travels have become popular with social media interaction. In the study, touristic train travels and social media interaction were conceptually explained, and information was given about the Van Lake Express and the tourism potential of Van province. The aim of the study is to evaluate the Van Lake Express as a subject of tourism with social media interactions and to contribute to the tourism of Van province with the tourism values that Van has. In line with this purpose, the video of Van Lake Express, which is the most watched on the social media platform YouTube, was analyzed by the discourse analysis method, which is one of the qualitative research methods. The results of the study show that the people of Van and those working in the tourism sector are hospitable, sincere, and loving and that the activities of Van Lake Express tourists in Van and their sensitivity towards the protection of local values positively affect the tourism of Van province. In addition, it has been determined that the videos about the Van Lake Express on YouTube play an important role in people's preferring the Van Lake Express train services and it has become popular due to the intensity of the train travel.

References

  • Aktan, E. (2018). Sosyal Medyanın Turizm Pazarlamasındaki Rolünün Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(3), 228-248.
  • Alkan, A. (2018). Alternatif Bir Turizm Rotası: Kurtalan Ekspresi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (4), 1016-1038.
  • Apostol, L., Paraschiv, V. ve Ursu, A. V. (2019). Technogenic Landscape of Narrow Gauge Raılways in Romania and Their Touristic Valences. Annals of Spiru Haret University. Journalism Studies, 20 (2), 2019, 168-188.
  • Bagnoli, L. (2016). Slow Tourism and Railways: A Proposal for The Italian-French Roia Valley. Dos Algarves: A Multidisciplinary e-Journal, 27, 120-136.
  • Başdoğan, G. (2019). Merkezden Taşraya Turizm Politikalarının Yansımaları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Ek-1 Özel Sayı, 69-88.
  • Baytar, İ. ve Doğan, M. (2018). Bahçesaray İlçesinin Turizm Kaynakları ve Cittaslow Potansiyeli. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Ek-1 Özel Sayı, 177-199.
  • Bingöl, S. ve Akoğlan Kozak, M. (2020). Turistik Tren Yolculuklarına Nostaljik Yaklaşım: Doğu, Güney Kurtalan Ve Van Gölü Ekspresleri. Journal of Recreation and Tourism Research, 7 (3), 325-349.
  • Bingöl, S. ve Çakır, P. G. (2020). Van Gölü Kıyılarını Ziyaret Eden Kırsal Turistlerin Özellikleri. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 4 (1), 106-120.
  • Bramo, F. (2013). The Role of Railway Infrastructure on The Tourism Development (Case Albania). Albanian Journal of Agricultural Sciences, 12 (2), 297-300.
  • Buluk, B. ve Eşitti, B. (2019). Batıdan Doğuya Yavaş Seyahat: Doğu Ekspresi’nin Kars’ın Sürdürülebilir Turizm Gelişimine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 159-176.
  • Cartenì, A. ve Henke, I. (2017a). External Costs Estimation in A Cost-Benefit Analysis: The New Formia-Gaeta Tourist Railway Line in Italy. The 17th IEEE International Conference on Environment and Electrical Engineering, 1-6.
  • Cartenì, A. ve Henke, I. (2017b). Feasibility Studies through Quantitative Methods: The Revamping of a Tourist Railway Line in Italy. World Academy of Science, Engineering and Technology International Journal of Transport and Vehicle Engineering, 11 (9), 1204-1208.
  • Cihangir, E., Demirhan, Ö. ve Şeremet, M. (2020). Kırsal Turizm Potansiyelinin Ortaya Çıkarılmasında Kırsalda Kadının Durumuna Bir Bakış: Van Otlu Peyniri Üretimi Örneği. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 25 (42), 199-222.
  • Çakmak, V. ve Altaş, A. (2018). Sosyal Medya Etkileşiminde Tren Yolculukları: Doğu Ekspresi ile İlgili Youtube Paylaşım Videolarının Analizi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (1), 390-408.
  • Çetin, İ. (2016). Van İlinin Turizm Potansiyeli ve Bölgesel Entegrasyon (Yabancı Sermaye Politikası) Kapsamında Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, CİEP Özel Sayısı, 572-588.
  • Çomu, T. (2012). Video Paylaşım Ağlarında Neftet Söylemi: Youtube Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Derinalp Çanakçı, S., Çanakçı, T. ve Geçgin, E. (2019). Kars İlinin Destinasyon İmajı ve Doğu Ekspres’i Deneyimi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11 (18), 1876- 1896.
  • Doğan, M., Pekiner, A. B. ve Karaca, E. (2018). Sosyal Medyanın Turizm ve Turist Tercihlerine Etkisi: Kars- Doğu Ekspresi Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15 (3), 669-683.
  • Doğaner, S. (1998). Türkiye Ulaşım Sistemleri Turizm ve Çevre İlişkileri. Coğrafya Dergisi, 6, 1-25.
  • Dondurucu, Z. B. ve Uluçay, A.P. (2015). Yeni Medya Ortamlarında Nefret Söylemi: Eşcinsellere Yönelik Nefret Söylemi İçeren Videoların Youtube Üzerinden İncelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1 (3), 875-902.
  • Eryılmaz, B. ve Yücetürk, C. (2018). Genç Turistlerin Doğu Ekspresi Seferleri Tercihlerinde Instagram’ın Rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (4), 210-228.
  • Eser, E. ve Asmadili, V. U. (2019). Bir Kültür Mozaiği Olan Ani Kentine Götüren Raylar: Turistik Doğu Ekspresi. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 6 (4), 2132-2166.
  • Gürbüz, S. ve Aydın, B. O. (2018). İslami İnanç Destinasyonlarının Tanıtımında Youtube Videolarının Kullanımı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6 (1), 539-568.
  • Henderson, J. (2011). Railways as Heritage Attractions: Singapore’s Tanjong Pagar Station. Journal of Heritage Tourism, 6 (1), 73-79.
  • Isaac, R. K. ve Eid, T. A. (2019). Tourists’ Destination Image: An Exploratory Study of Alternative tourism in Palestine. Current Issues in Tourism, 22 (12), 1499-1522.
  • Kaya, F., Cankül, D. ve Demirci, B. (2013). Türkiye’nin İnanç Turizmi Merkezlerinden Biri: Akdamar Kilisesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15 (24), 13-24.
  • Keleş Eriçok, A. (2019a). Küreselleşme Bağlamında Van’ın Kent Turizmi Olanaklarının Değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 44, 171-191.
  • Keleş Eriçok, A. (2019b). Van Gölü Havzasın’nda Kültür Rotası Önerisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 45, 173-199.
  • Kılcı, Ş., Dondurucu, Z. B. ve Uran, A. B. (2017). Yeni Medya Ortamlarında Nefret Söylemi: İslam Karşıtlığı Bağlamında Nefret Söylemi İçeren Videoların Youtube Üzerinden İncelenmesi. AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, Özel Sayı 8 (30), 155-187.
  • Kılıçhan, R. ve Köşker, H. (2015). Destinasyon Markalaşmasında Gastronominin Önemi: Van Kahvaltısı Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3 (3), 102-115.
  • Koçak, R. (2020). Kitlelerin Doğu Ekspresini Keşfi Bağlamında Yaratıcı Sınıf ve Yaratıcı Endüstrilerin Rolü: Kars İli Örneği. Uluslararası Halk Bilimi Dergisi, 3 (4), 24-38.
  • Korkusuz, T. ve Özdemir, M. (2020). Turistik Ürün Çeşitlendirmede Sosyal Medyanın Etkisine Bir Örnek: Doğu Ekspresi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (1), 143-160.
  • Lee, C. F. ve Chen, K. Y. (2017). Exploring Factors Determining The Attractiveness of Railway Tourism. Journal of Travel & Tourism Marketing, 34 (4), 461-474.
  • Loredana, V., Cornelia, P., Diana, M., Ramona, C. ve Ioan, P. (2019). The Use of The Train as The Tourist Transport. Lucrari Stiintifice Seria I, 21 (3), 256-262.
  • Meriç, S. ve Babur, Y. (2020) Çalışan Memnuniyetine Etki Eden Faktörler: Otellere Yönelik Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (74), 812-827.
  • Meriç, S. ve Bozkurt, Ö. (2017). Van Gölü’nün Rekreasyonel Turizm Potansiyelinin SWOT Analizi İle Değerlendirilmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(1), 154-167.
  • Michniak, D. (2016). Role of Railway Transport in Tourism: Selected Problems and Examples in Slovakia. Quaestiones Geographicae, 35 (4), 107-120.
  • Ming Su, M. ve Wall, G. (2009). Destination and En-Route Experiences among Train Travellers to Tibet. Tourism Recreation Research, 34 (2), 181-190.
  • Mir, I. A. ve Rehman, K. U. (2013). Factors Affecting Consumer Attitudes and Intentions toward User-Generated Product Content on Youtube. Management & Marketing Challenges for the Knowledge Society, 8 (4), 637-654.
  • Nisar, T. M. ve Prabhakar, G. (2018). Trains and Twitter: Firm Generated Content, Consumer Relationship Management and Message Framing. Transportation Research Part A, 113, 318-334.
  • Özbay, G. ve Çekin. A. (2020). Turizm, Ulaşım ve Sosyal Medya Etkileşimi: Doğu Ekspresi ve Kars’taki Konaklama İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (1), 327-344.
  • Özer, S. ve Babur, Y. (2020). Konaklama İşletmelerinde Örgütsel Sosyalizasyonun İşgörenlerin Performansına Etkisi: Van İli Örneği. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 114-126.
  • Pektaş, F. (2018). The Effect of Lifestyle on The Demand for Alternative Tourism, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14 (1),187-198.
  • Saatcı, G. (2019). Coğrafi İşaretli Yiyeceklerin Tanıtım Unsuru Olarak Yöresel Yemekler Kapsamında Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (1), 358-374.
  • Sarı, Y., Kılıçlar, A. ve Seçilmiş, C. (2011). Yüksek Hızlı Tren (YHT) Yolcularının Kişisel Değişkenler Açısından Memnuniyet Algılamalarının Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22 (2), 127-138.
  • Suna, B. ve Yaldız, E. (2020). Nostaljinin Turizme Yansıması: Doğu Akdeniz Nostalji Ekspresi Örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(46), 584-604.
  • Surat, H. ve Dinç, C. (2020). Gevaş İlçesinin Kırsal Turizm Potansiyelinin SWOT Analizi İle Değerlendirilmesi. Artvin Çoruh Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (2), 23-36.
  • Taş, M., Ünal, A. ve Zengin, B. (2019). Sosyal Medyanın Turistlerin Satın Alma Kararları Üzerindeki Etkisi: Erzincan-Kemaliye Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (3), 2226-2250.
  • Taylan, H. H. (2011). Sosyal Bilimlerde Kullanılan İçerik Analizi ve Söylem Analizinin Karşılaştırılması. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (2), 63-76.
  • Teixeira, J. E. M. (2017). The Role of Promotional Touristic Videos in The Creation of Visit Intent to Barcelona. International Journal of Scientific Management and Tourism, 3 (1), 463-490.
  • Triarchi, E. ve Karamanis, K. (2017). The Evolution of Alternative Forms of Tourism: A Theoretical Background. Business & Entrepreneurship Journal, 6 (1), 39-59.
  • Van Dijk, T. A. (1988). New Analysis: Case Studies of International and National News in The Press. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Van Hagen, M., De Bruyn, M. ve Ten Elsen, E. (2017). The Power of a Pleasant Train Journey. Transportation Research Procedia, 26, 177-186.
  • Yenipınar, U., Köşker, H. ve Karacaoğlu, S. (2014). Turizmde Yerel Yiyeceklerin Önemi ve Coğrafi İşaretleme: Van Otlu Peyniri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (2), 13-23.
  • Yılmaz, B. ve Aşur, F. (2019). Sürdürülebilir Kıyı Turizmi ve Rekreasyonel Kullanımda Peyzaj Tasarım Önerisi: Van Gölü Kıyısından Bir Örnek. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Ek-1 Özel Sayı, 275-290.
  • Yüce, A., Samsa, Ç. ve Meriç, K. (2019). Effects of Nostalgia Proneness on Consumer-Based Brand Equity: A Case Study on The Eastern Express. Mehmet Akif Ersoy üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6 (1), 199-212.
  • Zahid, B. ve Amir. D. (2018). Route Tourist Railway Banovići – Zlača. Archives for Technical Sciences, 18 (1), 49-54.
  • https://datareportal.com/reports/digital-2020-turkey (Erişim Tarihi: 26.01.2021).
  • https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/trenler/anahat-trenleri/ (Erişim Tarihi: 29. 01. 2021).
  • https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/tren/van-golu-ekspresi/ (Erişim Tarihi: 28. 01. 2021).
  • https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/kesfet/15/ (Erişim Tarihi: 29.01.2021).
There are 61 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Issue
Authors

Uğur Saylan 0000-0001-5761-2399

Publication Date April 20, 2021
Submission Date January 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: Van Özel Sayısı

Cite

APA Saylan, U. (2021). Turistik Tren Yolculukları ve Sosyal Medya Etkileşimi: Van Gölü Ekspresi Hakkındaki Youtube Paylaşım Videosunun Analizi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(Van Özel Sayısı), 803-830.

Journal of Yüzüncü Yıl University Graduate School of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).