Ulaşım, turizm sektöründeki faaliyetlerin önemli bir parçasıdır. Bir ulaşım aracı olarak trenler, turistik deneyim oluşturmak amacıyla kullanılmaya başlanmıştır. İnsanlar şehir yaşamından uzaklaşmak, doğayla birlikte olmak, yeni kültürleri, yerleri keşfetmek ve bu deneyimlerini sosyal medya platformlarında paylaşmak istemektedirler. Sosyal medya platformları turistik destinasyonların reklamı, tanıtımı ve pazarlanması açısından önemli rol oynamaktadır. Son yıllarda turistik tren yolculukları sosyal medya etkileşimiyle popüler hale gelmiştir. Çalışmada turistik tren yolculukları ve sosyal medya etkileşimi kavramsal olarak açıklanmış, Van Gölü ekspresi ve Van ilinin turizm potansiyeli hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmanın amacı Van Gölü Ekspresi’nin sosyal medya etkileşimleriyle turizme konu olabilecek şekilde değerlendirilmesi ve Van’ın sahip olduğu turizm değerleriyle birlikte Van ilinin turizmine katkı sunması oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada sosyal medya platformu YouTube’da en çok izlenen Van Gölü Ekspresi videosu nitel araştırma yöntemlerinden olan söylem analizi metoduyla incelenmiştir. Çalışma sonuçları, Van halkının ve turizm sektöründe çalışanların misafirperver, samimi ve içten olduğunu, Van Gölü Ekspresi turistlerinin de Van’da katıldıkları faaliyetler ve yöresel değerlerin korunmasına göstermiş oldukları duyarlılıkların Van ilinin turizmini olumlu etkilediğini göstermektedir. Ayrıca Youtube’da Van Gölü Ekspresi ile ilgili paylaşılan videoların kişilerin Van Gölü Ekspresi tren seferlerini tercih etmelerinde önemli rol oynadığı ve tren seferinin yoğunluğundan dolayı popüler hale geldiği belirlenmiştir.
Van Gölü Ekspresi Van tren yolculukları sosyal medya YouTube
Transportation is an important part of the activities in the tourism sector. As a means of transportation, trains have been used to create a touristic experience. People want to get away from city life and be in touch with nature, get to know new cultures, discover new places and share these experiences on social media platforms. Social media platforms play an important role in the advertisement, promotion, and marketing of touristic destinations. In recent years, touristic train travels have become popular with social media interaction. In the study, touristic train travels and social media interaction were conceptually explained, and information was given about the Van Lake Express and the tourism potential of Van province. The aim of the study is to evaluate the Van Lake Express as a subject of tourism with social media interactions and to contribute to the tourism of Van province with the tourism values that Van has. In line with this purpose, the video of Van Lake Express, which is the most watched on the social media platform YouTube, was analyzed by the discourse analysis method, which is one of the qualitative research methods. The results of the study show that the people of Van and those working in the tourism sector are hospitable, sincere, and loving and that the activities of Van Lake Express tourists in Van and their sensitivity towards the protection of local values positively affect the tourism of Van province. In addition, it has been determined that the videos about the Van Lake Express on YouTube play an important role in people's preferring the Van Lake Express train services and it has become popular due to the intensity of the train travel.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: Van Özel Sayısı |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.