Araştırmanın amacı liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel imaj algılarını belirlemektir. Tarama modelinde olan bu araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim – öğretim yılında Malatya il merkezinde ve ilçelerinde görev yapan 2321 lise öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Polat vd. (2010) tarafından geliştirilen örgütsel imaj ölçeği kullanılmıştır. Sonuç olarak; ‘Kalite İmajı’, ’Görünüm İmajı’,’Sosyal İmaj’, ‘Altyapı İmajı’ boyutuna ilişkin öğretmen görüşlerinin orta düzeyde olduğu ,’Program İmajı’ boyutuna ilişkin öğretmen görüşlerinin ise düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin görev yeri ve okul türü değişkenine ilişkin ‘Kalite İmajı’ , ‘Görünüm İmajı’, ‘Altyapı İmajı’, ‘Program İmajı’ algıları arasında anlamlı görüş farklılıkları tespit edilmiştir. Kıdem değişkeninin sadece ‘Görünüm İmajı’ ve ‘Altyapı İmajı’ boyutlarında, cinsiyet değişkeninin ise; ‘Görünüm İmajı’, ‘Altyapı İmajı’, ‘Program İmajı’boyutlarında anlamlı görüş farklılıkları bulunmuştur.
The aim of the study is to determine the image perceptions of high school teachers. The target population of the study, which is in descriptive relational scanning model, consists of 2321 teachers working in high schools in 2012-2013 academic year in the city of Malatya. The organizational image scale developed by Polat et al. (2010) is used as data collection tool. Consequently, it has been found that teacher views related to the size of “Quality Image”, “View Image”, “Social Image” and “Infrastructure Image” are medium level, whereas opinions related to the size of “Program Image” are low level. However, the difference between teachers’ views about gender variable, in terms of ‘Visual Image’, ‘Infrastructure Image’ and ‘Program Image’, has been found significant for the school masters.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 31 |