Bu çalışma ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmış bir çalışmadır. Araştırma 2010 – 2011 eğitim öğretim yılında Eskişehir Odunpazarı ilçe merkezinde öğrenim gören ve tabakalı örneklem yöntemiyle seçilen okulların beşinci sınıflarında öğrenim görmekte olan 663 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere, veri toplamak üzere birinci bölümünde öğrencilerin kişisel bilgilerini içeren “kişisel bilgi formu”, ikinci bölümünde öykü yazma konularını seçmek üzere “konu listesi”, üçüncü bölümünde ise seçtikleri konuyu yazmak üzere boş sayfalardan oluşan “öykü yazma alanı” bulunan üç bölümden oluşan form dağıtılmıştır. Verilerin analizinde öğrencilerin yazmış oldukları öykülerde bir öyküde bulunması gereken unsurlardan ‘ana karakter, yer, zaman, başlatıcı olay, girişim, hedef, sonuç ve tepki’ unsurlarını ne oranda kullanabildiklerini belirleyebilmek üzere yurt dışında geliştirilmiş ve Türkçeye çevrildikten sonra geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olan “Öykü Unsurları Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin öyküleyici metin unsurlarına istenilen düzeyde yer vermedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin öyküleyici unsurları kullanma becerilerinin çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Türkçe Öğretimi yazılı anlatım öyküleyici metin öyküleyici metin unsurları.
The aim of this work is to evaluate the fifth grade elementary school students' skills of writing narrative text. The research was carried out with 663 students who are in their 5th year in Eskişehir/Odunpazarı elementary schools. In order to collect datas, students were given a form which consists of three different sections. First section comprises of “Personal Information Details” which includes the datas of i
Turkish Education written expression narrative text narrative text elements.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 26 |