Araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin yaşam doyumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Şanlıurfa ili Siverek ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan 110 okul öncesi öğretmeni ile yürütülmüştür. Öğretmenler ile ilgili bilgilere ulaşabilmek için Kişisel Bilgi Formu ve öğretmenlerin yaşam doyumu düzeylerini belirlemek için Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS programında, bağımsız değişkenlerin kategori sayısına göre, bağımsız örneklemler için t testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ile analiz edilmiş; anlamlı çıkan farklılıklarda grup farklılıklarını inceleyebilmek için Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yaşam doyumu düzeylerinin yaşlarına, medeni durumlarına, kıdemlerine, kadro durumlarına, görev yaptıkları kurumların türüne, sınıflarının fiziksel yeterliliğine, kaynaştırma öğrencisi varlığına ve dil açısından problem yaşanıp yaşanmadığına göre istatiksel olarak anlamsız (p>0,05); mesleklerini isteyerek seçme durumlarına göre istatiksel açıdan anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür (p<0,05).
Emeği geçen herkese teşekkür ederiz...
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | May 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 39 |