Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, bilimsel ve hakemli bir dergi olup eğitim bilimleri alanında yapılan araştırmaları yayımlamayı amaçlamaktadır. Dergi ortaya koyduğu bilgi, bulgu ve bakış açılarıyla bilim insanlarına, eğitim sektörü çalışanlarına, eğitim fakültesi öğrencilerine ve eğitimle ilgili diğer paydaş ve vatandaşlara hizmet etmeyi hedeflemektedir. Bu çerçevede, eğitimle ilgili problemlerin tespitine ve çözümüne katkıda bulunulması beklenmektedir.
Dergide eğitim bilimleri alanında yapılmış özgün araştırma makalelerine, derleme çalışmalarına, çevirilere ve kitap özetlerine yer verilmektedir. Aşağıda belirtilmiş konular çerçevesinde yapılmış yayınlar değerlendirmeye alınmaktadır:
• Öğretmen yetiştirme
• Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi
• Eğitim programları ve öğretim
• Ölçme ve değerlendirme
• Ölçek geliştirme çalışmaları
• Eğitim psikolojisi
• Eğitim sosyolojisi
• Eğitim felsefesi
• Eğitim politikaları
• Rehberlik ve psikolojik danışmanlık
• Öğretim teknolojileri
• Kapsayıcı eğitim
• Birleştirilmiş sınıflarda öğretim
• İlk okuma ve yazma öğretimi
• Türkçe öğretimi
• Türk dili ve edebiyatı öğretimi
• Matematik öğretimi
• Fen öğretimi
• Çevre eğitimi
• Biyoloji öğretimi
• Kimya öğretimi
• Fizik öğretimi
• Sosyal bilgiler öğretimi
• Tarih öğretimi
• Coğrafya öğretimi
• Felsefe grubu dersleri öğretimi
• Okul öncesi eğitimi
• Özel eğitim
• Yabancı dil öğretimi
• Yabancılara Türkçe öğretimi
• Sanat eğitimi
• Beden eğitimi ve spor öğretimi
• Karşılaştırmalı eğitim
• Eğitimle ilgili güncel meseleler
• Eğitimle ilgili diğer çalışmalar
Dergimizde sadece yayın yılı, örneklem büyüklüğü, araştırma yöntemi, araştırma deseni vb. açısından incelemelerin yapıldığı bibliyometrik çalışmalara ve ilgili konuda alan yazında eksiklik bulunmayan derleme çalışmalarına yer verilmeyecektir.
Dergiye gönderilen makaleler 2 hakeme(kör hakemlik) gönderilir. İhtiyaç olması halinde 3. hakeme de gönderilebilir. ilgili alan editörü gönderilen makaleyi inceler. Yazım kurallarına uymayan çalışmalar düzeltilmesi amacıyla yazara geri gönderilebilir. Gelen makaleler alan yoğunluğuna göre makalenin ilk teslim tarihinden sonra çıkacak ilk sayıda ya da sonraki sayılarda yayımlanabilir. Yayın süreci 6-12 ay sürebilmektedir.
Dergiye gönderilen yazıların, daha önce yayınlanmamış veya bir başka dergiye yayın için teslim edilmemiş olmalıdır.
Yayımlanması için gönderilen çalışmaların, akademik yazım kurallarına uyularak ve Türkçe veya İngilizce dillerinden biri ile hazırlanmış olması gerekir.
Yayınlanan her türlü çalışmanın yayın hakkı dergiye aittir.
Dergiye gönderilen yazılar, ilgili hakemler tarafından incelendikten sonra yayınlanır.
Hakem yada editör tarafından düzeltme istenmeyen yazılar kontrol amacıyla da olsa yazara geri gönderilme zorunluluğu yoktur. Ancak yazarın kendisi düzeltme talebinde bulunabilir.
Makalelerdeki dipnotlar, APA (American Psychological Association) veya klasik dipnot verme formatında hazırlanıp metin içerisinde verilecektir. Atıf yapılan tüm referanslar için eksiksiz bibliyografik bilgiler bulunmalıdır. Atıf yapılan tüm referanslar için latin alfabesi kullanılması önerilir
Bölüm başlıkları büyük harfle yazılmalıdır. Giriş kısmında problem, gerekçe, önem ve amaç ikinci düzey başlık kullanılmadan açıkça belirtilmelidir. Giriş bölümünü sırasıyla Yöntem, Bulgular, Tartışma ve Sonuç, Kaynakça bölümleri izlemelidir.
Yazılar A4 boyutundaki kâğıtlara bilgisayarda yazılmalı, soldan, sağdan, alt ve üstlerden 2,5 cm boşluk bırakılmalı ve sayfa numaraları verilmemelidir. Metin boyunca, tek satır aralığı kullanılarak yazı yazılmalıdır. Metin yazılırken “Times New Roman” yazı tipi ve 12 punto büyüklüğe dikkat edilmelidir. Metin iki yana yaslanmalı, paragraf öncesi 0 nk, sonrası 8 nk boşluk bırakılmalı, paragraftan sonra otomatik boşluk eklenmelidir. Bunun için “Paragraftan sonra boşluk ekle” seçeneği aktifleştirilmelidir. Manuel olarak boşluk eklenmemelidir. Paragraf başı yapmak için sekme tuşunu kullanılmamalı, girinti yapılmamalıdır.
Yazılar 9000 kelimeyi geçmeyecek şekilde yazılmalıdır (Sözcük sayımı Office Word programında Araçlar menüsünden yapılabilir.)
Öz, 12 punto büyüklüğünde, iki yana yaslı ve 200 sözcüğü geçmeyecek (500-1000 karakter) şekilde yazılmalıdır. Makalenin dili Türkçe ise önce öz sonra abstract, İngilizce ise önce abstract sonra öz yazılmalıdır.
Tablo içindeki yazılar 8-12 punto büyüklüğünde, ve satır aralığı tek olmalı. Tablolar çerçeveye sığdırılmalıdır. Tablo dikey çizgiler kullanılmamalı, yatay çizgiler ise sadece ilk satırda (başlık satırında) ve temel bölümleri ayırmak için kullanılmalıdır.
Şekil, tablo veya resimler için kullanılan açıklamalar 9 punto, satır aralığı tek olmalı ve yazılar sola yaslanmış olarak şeklin, tablonun veya resmin hemen altında verilmelidir.
Dergide yayınlanan yazılarda ileri sürülen görüşler yazarlarını bağlar. Yazıların bütün hukuki sorumluluğu yazarlarına aittir.
Yayımlanan yazılara telif ücreti ödenmez.
Makalenin ilk sayfasında yazar bilgileri verilmemeli. Bu bilgiler "Makale Gönder" bağlantısında eksiksiz verilmeli.
Dergiye gönderilecek bilimsel çalışmalarda araştırma ve yayın etiğine uyum konusunda azami dikkat gösterilmelidir.
Metin İçi Kaynak Gösterimi
Metin içi kaynak gösterirken aşağıdaki örneklere uyunuz:
• Tek yazarlı: (Yılmaz, 2007) ya da Yılmaz (2007)
• İki yazarlı: (Yılmaz & Demir, 2007) ya da Yılmaz ve Demir (2007)
• Üç yazarlı: (Yılmaz, Demir & Kaya) ya da Yılmaz, Demir ve Kaya (2007)
• Beş yazara kadar: (Yılmaz, Demir, Kaya, Tütün & Bakırcı Kırdar, 2007) ya da Yılmaz, Demir, Kaya, Tütün ve Bakırcı Kırdar (2007)
• En az altı yazarlı: (Yılmaz vd., 2007)
• En az üç yazarlı atıflarınızın ikinci kullanımında (İlk yazarın soy ismi vd., yıl) şablonunu kullanınız. Ör: (Yılmaz vd., 2007)
• Birden fazla atıfı bir arada vermek istediğinizde noktalı virgül kullanınız. Ör: (Yılmaz, 2007; Akgün & Dereli, 2013).
• Kurum yazarlı alıntılarınız için ilk kullanımda hem kurum açılımını hem de kısaltmasını veriniz. Ör: (Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], 2018). Sonraki kullanımlarda sadece kısaltmayı kullanınız. Ör: (MEB, 2018).
• Aynı soy isimli yazarlarda yazarın adının baş harflerini de kullanınız. Ör: F. Yılmaz (2007) ile K. Yılmaz (2008)
• İkincil kaynak kullanımız için “akt.” İfadesi kullanınız. Ör: (Brown, 2007; akt. Yılmaz, 2015).
• Kırk kelimeden az olan doğrudan alıntılar, çift tırnak içerisinde verilir. Alıntının sayfa numarası verilmelidir. (Yılmaz, 2007, s. 13).
• Kırk kelimeden fazla olan doğrudan alıntılar, ayrı bir blok olarak yazılır. Sağdan ve soldan 1 cm girinti yapılır. 10 punto büyüklüğünde yazılır.
Kaynakça Yazımı
Kaynakçayı aşağıdaki örneklere uygun olarak yazınız. Kaynakçanın ikinci satırını ve sonrasını 1 cm girintili yazınız.
Online Kaynaklar
Tek Yazarlı
Özdemir, N. K. (2016). Deneysel bir çalışma: bibliyopsikolojik danışmaya dayalı özgüven geliştirme programının 6. sınıf öğrencilerinin özgüven düzeylerine etkisi. İlköğretim Online, 15(1), 136-147. http://ilkogretim-online.org.tr
İki Yazarlı
Yılmaz, F. & Göçen, S. (2015). Students' views on culture of fear in education system. Journal of Computer and Education Research, 3(6), 117-128. http://www.dergipark.ulakbim.gov.tr/jcer
Online Kurum
Department of the Prime Minister and Cabinet. (2008). Families in Australia: 2008. http://www.dpmc.gov.au/publications/families/index.cfm#contac
Online Tez
Yılmaz, A. (2012). Psikolojik danışma sürecindeki danışan değişkenlerin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, YÖK Ulusal Tez Merkezi (Tez no: 123456)
Diğer tüm kaynak gösterimleri için Apa güncel versiyonları dikkate alabilirsiniz.
*BU KURALLARA UYGUN OLMAYAN MAKALELER DEĞERLENDİRMEYE ALINMAZ.
• Yükseköğretim Kurumları Etik Davranış İlkeleri
• Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi
Dergiye üye olmak ve yayın göndermek ücretsizdir. Kabul edilen çalışmaların, dergide yayımlanması için herhangi bir ücret talep edilmemektedir.