Bu çalışma özel yetenekli öğrencilerin ’’Psikolojik Danışman” kavramına yönelik sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olgubilim desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın verileri 2019-2020 eğitim öğretim yılı, Şanlıurfa Bilim ve Sanat Merkezinde eğitim görmekte olan 41 kız, 39 erkek toplam 80 özel yetenekli öğrencinin “Psikolojik Danışman.…….. gibidir. Çünkü………” ifadelerini tamamlamasıyla elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre özel yetenekli öğrenciler “Psikolojik Danışman” kavramı için 80 geçerli metafor üretmiştir. Üretilen bu metaforlar daha sonra ortak özellikleri ve benzetme yönleri dikkate alınarak kategorileştirilmiştir. Bu işlem sonucunda “Psikolojik Danışman” kavramı için beş kategori elde edilmiştir. Bu kavramsal kategoriler: ‘’Sorun Çözen Unsurun İfadesi Olarak Psikolojik Danışman’’, ‘’Değerli Bir Unsurun İfadesi Olarak Psikolojik Danışman’’, ‘’Belirsizlik ve Anlamsızlık Unsuru Olarak Psikolojik Danışman’’, ‘’Güven Unsuru Olarak Psikolojik Danışman’’, ‘’Abartılan Bir Unsurun İfadesi Olarak Psikolojik Danışman’’ başlıkları altında toplanmıştır. Çıkan sonuçlara göre de yapılan çıkarımlar ve tartışmalar makale sonunda paylaşılmıştır.
This study was conducted in order to reveal the perceptions of gifted students towards the concept of "Psychological Counselor" through metaphors. The research was conducted based on the phenomenological phenomenology pattern, one of the qualitative research designs. The data of research is obtained by complating the expressions ‘’ Psychological Counselor is like…… Because…..’’ of 80 students is in the Şanlıurfa Science and Art Center and this collecting data is interpreted according to the content analysis. Because ……… ”was obtained by completing the expressions. The collected data were analyzed and interpreted using content analysis technique. Frequency and percentage values are calculated. According to the findings, gifted students produced 80 valid metaphors for the concept of "Psychological Counselor". These metaphors were then categorized by taking their common features and analogy aspects into consideration. As a result of this process, five categories were obtained for the concept of "Psychological Counselor". These conceptual categories are: '' Psychological Counselor as the Expression of the Problem Solving Element '', '' Psychological Counselor as the Expression of a Valuable Element '', '' Psychological Counselor as an Element of Uncertainty and Meaning '', '' Psychological Counselor as an Element of Trust '', It was collected under the headings of "Psychological Counselor as Expression of an Exaggerated Element". Inferences and discussions made according to the results are shared at the end of the article.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 39 |