Bu araştırmada, okul müdürü ve öğretmenlerin monotonluk algısını karşılaştırmalı olarak ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Çalışma, nitel bir araştırma olup, 2022-2023 yıllarında Kırıkkale ilinde görev yapan ve ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 15 öğretmen ve 15 müdür ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan soruların yer aldığı yarı yapılandırmış görüşme formuyla toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, okul müdürü ve öğretmenler monotonluğu tanımlarken benzer görüşler ifade etmişlerdir. Bu görüşler, benzer döngü, mesleki açıdan ve kişisel açıdan alt temaları altında toplanmıştır. Buna karşın, okul müdürleri monotonluğu tükenmişlik olarak algılarken; öğretmenler bunu bir durağanlık hali olarak görmektedir. Katılımcılar, monotonluğun altında yatan nedenler konusunda benzer bakış açılarını paylaşmaktadır; bu nedenler arasında öğretmenlerle, müfredatla ve yönetimle ilgili faktörler yer almaktadır. Okul müdürleri ve öğretmenler arasındaki farklılaşmalarda bir diğer ayrım ise okul müdürlerinin, monotonluğun nedenlerinin sosyal ve ekonomik etmenler olduğuna inanırken; öğretmenlerin paydaşlarla ilgili etmenler olduğunu düşünmeleridir. Okul müdürleri, monotonluğun önlenmesine ekonomik açıdan yaklaşırken, öğretmenler maddi boyutunu dikkate almadıklarını ifade etmişlerdir.
In this study, it is aimed to reveal the perception of the monotony of school principals and teachers comparatively. The study is qualitative research and was conducted with 15 teachers and 15 principals working in Kırıkkale province in 2022-2023 selected by criterion sampling. The data were collected using a semi-structured interview form with questions prepared by the researchers. According to the research findings, school principals and teachers expressed similar views in defining monotony. These views were gathered under the sub-themes of t same cycle, professional aspect, and personal aspect. Conversely, while school principals perceive monotony as burnout, teachers view it as a state of stagnation. Participants share similar perspectives on the underlying causes of monotony, which include teacher-related, curriculum-related, and administrative-related factors. Another distinction between school principals and teachers is that school principals believe that social and economic factors are the causes of monotony, whereas teachers think that stakeholder-related factors are the causes. While school principals approached the prevention of monotony from an economic perspective, teachers stated that they disregarded the financial dimension.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 45 |