PDF EndNote BibTex Cite

Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri

Year 2013, Volume 27, Issue 2, 83 - 92, 01.08.2013

Abstract

Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri

Year 2013, Volume 27, Issue 2, 83 - 92, 01.08.2013

Abstract

Tavuk eti üretimi ve tüketimi hem dünya genelinde hem de ülkemizde son yıllarda hızlı bir artış göstermiştir. Tavuk eti tüketim alışkanlıkları ve marka tercihlerinin incelendiği bu çalışmada Türkiye genelinde toplam 975 hane halkı anketi değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre Türkiye’de kişi başına yıllık tavuk eti tüketim miktarı 17,24 kg’dır. Tüketim miktarı bölgelere, gelir düzeyine, medeni duruma, tüketicilerin kırsal ya da kentsel alanda yaşamalarına ve yaşam şekillerine göre farklılık göstermektedir. Türkiye’de en yüksek kişi başına tavuk eti tüketiminin Ege Bölgesinde, en düşük tüketimin ise Doğu Anadolu Bölgesinde olduğu belirlenmiştir. Hanelerin bütün ve parça tavuk tüketimleri ayrı ayrı incelenmiş olup, her ikisinde de birbirine yakın sonuçlar elde edilmiştir. Hanelerin tavuk eti tüketiminde markaya önem verdikleri ve marka tercihinde en önemli faktörün güven olduğu tespit edilmiştir

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Sertaç DOKUZLU This is me


Oktay BARIŞ This is me


Canan HECER This is me


Metin GÜLDAŞ This is me

Publication Date August 1, 2013
Published in Issue Year 2013, Volume 27, Issue 2

Cite

Bibtex @ { ziraatuludag174284, journal = {Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-3165}, eissn = {2636-8595}, address = {}, publisher = {Bursa Uludağ University}, year = {2013}, volume = {27}, number = {2}, pages = {83 - 92}, title = {Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri}, key = {cite}, author = {Dokuzlu, Sertaç and Barış, Oktay and Hecer, Canan and Güldaş, Metin} }
APA Dokuzlu, S. , Barış, O. , Hecer, C. & Güldaş, M. (2013). Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri . Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi , 27 (2) , 83-92 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ziraatuludag/issue/16762/174284
MLA Dokuzlu, S. , Barış, O. , Hecer, C. , Güldaş, M. "Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri" . Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 27 (2013 ): 83-92 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ziraatuludag/issue/16762/174284>
Chicago Dokuzlu, S. , Barış, O. , Hecer, C. , Güldaş, M. "Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri". Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 27 (2013 ): 83-92
RIS TY - JOUR T1 - Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri AU - Sertaç Dokuzlu , Oktay Barış , Canan Hecer , Metin Güldaş Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 83 EP - 92 VL - 27 IS - 2 SN - 1301-3165-2636-8595 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri %A Sertaç Dokuzlu , Oktay Barış , Canan Hecer , Metin Güldaş %T Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri %D 2013 %J Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi %P 1301-3165-2636-8595 %V 27 %N 2 %R %U
ISNAD Dokuzlu, Sertaç , Barış, Oktay , Hecer, Canan , Güldaş, Metin . "Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri". Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 27 / 2 (August 2013): 83-92 .
AMA Dokuzlu S. , Barış O. , Hecer C. , Güldaş M. Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri. Uludag Üniv. Ziraat Fak. Derg.. 2013; 27(2): 83-92.
Vancouver Dokuzlu S. , Barış O. , Hecer C. , Güldaş M. Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2013; 27(2): 83-92.
IEEE S. Dokuzlu , O. Barış , C. Hecer and M. Güldaş , "Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri", Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, vol. 27, no. 2, pp. 83-92, Aug. 2013