BibTex RIS Cite

Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri

Year 2013, Volume: 27 Issue: 2, 83 - 92, 01.08.2013

Abstract

Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri

Year 2013, Volume: 27 Issue: 2, 83 - 92, 01.08.2013

Abstract

Tavuk eti üretimi ve tüketimi hem dünya genelinde hem de ülkemizde son yıllarda hızlı bir artış göstermiştir. Tavuk eti tüketim alışkanlıkları ve marka tercihlerinin incelendiği bu çalışmada Türkiye genelinde toplam 975 hane halkı anketi değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre Türkiye’de kişi başına yıllık tavuk eti tüketim miktarı 17,24 kg’dır. Tüketim miktarı bölgelere, gelir düzeyine, medeni duruma, tüketicilerin kırsal ya da kentsel alanda yaşamalarına ve yaşam şekillerine göre farklılık göstermektedir. Türkiye’de en yüksek kişi başına tavuk eti tüketiminin Ege Bölgesinde, en düşük tüketimin ise Doğu Anadolu Bölgesinde olduğu belirlenmiştir. Hanelerin bütün ve parça tavuk tüketimleri ayrı ayrı incelenmiş olup, her ikisinde de birbirine yakın sonuçlar elde edilmiştir. Hanelerin tavuk eti tüketiminde markaya önem verdikleri ve marka tercihinde en önemli faktörün güven olduğu tespit edilmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Sertaç Dokuzlu This is me

Oktay Barış This is me

Canan Hecer This is me

Metin Güldaş This is me

Publication Date August 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Dokuzlu, S., Barış, O., Hecer, C., Güldaş, M. (2013). Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 27(2), 83-92.
AMA Dokuzlu S, Barış O, Hecer C, Güldaş M. Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri. Uludag Üniv. Ziraat Fak. Derg. August 2013;27(2):83-92.
Chicago Dokuzlu, Sertaç, Oktay Barış, Canan Hecer, and Metin Güldaş. “Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları Ve Marka Tercihleri”. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 27, no. 2 (August 2013): 83-92.
EndNote Dokuzlu S, Barış O, Hecer C, Güldaş M (August 1, 2013) Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 27 2 83–92.
IEEE S. Dokuzlu, O. Barış, C. Hecer, and M. Güldaş, “Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri”, Uludag Üniv. Ziraat Fak. Derg., vol. 27, no. 2, pp. 83–92, 2013.
ISNAD Dokuzlu, Sertaç et al. “Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları Ve Marka Tercihleri”. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 27/2 (August 2013), 83-92.
JAMA Dokuzlu S, Barış O, Hecer C, Güldaş M. Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri. Uludag Üniv. Ziraat Fak. Derg. 2013;27:83–92.
MLA Dokuzlu, Sertaç et al. “Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları Ve Marka Tercihleri”. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, vol. 27, no. 2, 2013, pp. 83-92.
Vancouver Dokuzlu S, Barış O, Hecer C, Güldaş M. Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri. Uludag Üniv. Ziraat Fak. Derg. 2013;27(2):83-92.