Uyarlanabilir öğrenme ortamlarında öğrenci özelliklerine
göre içerik sunumunun gerçekleştirilmesi bu ortamlarda öğrenme etkililiğini
belirleyen önemli kriterlerden biridir. Bu çalışmanın amacı, uyarlanabilir
öğrenme ortamlarında öğrenme stillerine göre hazırlanmış web tabanlı
içeriklerin öğrencilerin başarısı üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Çalışma
kapsamında web tabanlı öğrenme içerikleri hazırlanırken Felder ve Silverman
tarafından geliştirilen öğrenme stillerinin görsel/sözel boyutu dikkate
alınmıştır. Bu çerçevede; görsel, sözel ve görsel-sözel olmak üzere üç farklı
şekilde hazırlanan içerikler Moodle öğrenme yönetim sistemi kullanılarak web
tabanlı bir uygulama üzerinden öğrencilere sunulmuştur. Uygulama süreci
Microsoft PowerPoint 2016 ders içeriği kapsamında 4 hafta boyunca
yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları, 2017/2018 eğitim öğretim yılı güz
döneminde bir üniversitenin, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören ve Bilgisayara
Giriş dersini alan 70 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda, hazırlanan
içeriklerin görsel ve görsel-sözel öğrenme stiline sahip öğrenciler üzerinde
olumlu yönde etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen
sonuçların öğrenme stillerine göre uyarlama yapacak sonraki araştırmalara ışık
tutacağı düşünülmektedir.
uyarlanabilir öğrenme ortamları uyarlanabilir eğitsel hiper ortam öğrenme stilleri öğrenci başarısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |