Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ev Kadınlarının Tüketimi Algılama Biçimleri: Araban İlçesi Örneği

Yıl 2019, Güz, 22 - 33, 09.12.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.603345

Öz

Üretilen ürün ve hizmetlerin tüketiciler tarafından talep
edilmesini sağlamak için bir strateji olarak kurgulanan metalaştırma, toplumsal
yapıyı oluşturan tüm kesimlerde tüketime ilişkin ortak algı, tutum, tavır ve
yaklaşımların oluşturulmasını sağlamaya yönelik olarak işlemektedir. Bu
çalışmada, tüketici kesimlerden biri olan ev kadınlarının tüketime ilişkin
geliştirmiş oldukları algı, tutum, eğilim ve yaklaşımların neler olduğu
araştırılmıştır. Böyle bir algı ortaklaşmasının var olup olmadığının
belirlenmesi amacıyla bu çalışma, Gaziantep iline bağlı Araban ilçesinde
yaşayan 81 ev kadını ile yapılan derinlemesine görüşmelerden elde edilen nitel
verilere dayanmaktadır. Elde edilen verilerden, kapalı bir toplum yapısı içerisinde
sosyalleşmiş olmalarına rağmen; ev kadınlarının tüketime ilişkin geliştirilen
teorik referans çerçevesine paralel şekilde tüketme eğilim ve pratiklerine
sahip oldukları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • a.a
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Beyzade Nadir Çetin Bu kişi benim

Pınar Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Aralık 2019
Kabul Tarihi 7 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Güz

Kaynak Göster

APA Çetin, B. N., & Arslan, P. (2019). Ev Kadınlarının Tüketimi Algılama Biçimleri: Araban İlçesi Örneği. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(5), 22-33. https://doi.org/10.21733/ibad.603345

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences 


15376           15385                                                                                                                15386