Bu çalışma İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği bir üniversite ortamında öğrencilerin özyeterlik
ve kaygı durumlarını ve ikisi arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayı amaçlayan nicel bir araştırmadır.
Çalışmada, bir devlet üniversitesindeki öğrencilerin özyeterlik ve kaygı durumlarını incelemek için
nicel yöntemler kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini İngilizce Öğretmenliği Bölümünden 150 birinci
sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin bireysel ve demografik farklılıklarının özyeterlik ve
kaygı durumlarına etkisini ortaya çıkarmak için katılımcıların cinsiyeti ve ebeveynlerinin eğitim
geçmişi de çalışmaya katılmıştır. Çalışmadaki bulgular öğrencilerin özyeterlik ve kaygı durumları
arasında kayda değer bir ilişki olduğunu ve cinsiyet ve demografik farlılıkların da özyeterlik ve kaygı
durumlarında bir rolü olabileceğini göstermiştir.
The current study is a quantitative research that aims to investigate the university students’ self-efficacy levels
and their relation to their anxiety within an EFL context. To do this, a quantitative research was conducted to
scrutinize the self-efficacy and anxiety levels of students at a state university. The participants of the study were
150 first year students of the English Language Teaching Department. The gender of the students in addition to
their parents’ educational background were also incorporated into the study to detect the impact of students’
individual and demographic differences on their levels of self-efficacy and anxiety. The results revealed a
significant relationship between students’ levels of self-efficacy and anxiety while indicating that the
demographic differences may have a role in dealing with anxiety.
Diğer ID | JA44NC29DY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2 |