Bu çalışmada, ilkokul öğretmenlerinin matematik dersindeki ölçme ve veri
işleme öğrenme alanına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Çalışmada öğretmenlerin ölçme ve veri işleme öğrenme alanına ilişkin görüş ve
tecrübelerinin incelenmesinde nitel araştırma desenlerinden biri olan
Fenomenografik araştırma metodu kullanılmıştır. Çalışmaya Kırıkkale il
merkezinde görev yapmakta olan 10 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veriler
araştırmacılar tarafından yarı-yapılandırılmış yüz yüze görüşme tekniği ile
toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretmenlerin bireysel farklılıkları
gözeterek kazanımlar doğrultusunda ve akıllı tahta aracılığı ile matematik
öğretimi yaptıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenler kazanımların çocuklar
için uygun olduğunu belirtmişlerdir. Fakat öğretmenler ‘Ölçme ve veri işleme
öğrenme alanına ilişkin ne tür materyaller tasarlıyorsunuz?’ sorusu üzerine
kendilerini yetersiz gördüklerini ve sadece ders araç gereçleriyle yetindiklerini
belirtmişlerdir
Matematik Öğretimi Öğretmen Görüşleri Fenomenografik Desen Ölçme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 |