The aim of this study is to determine the effect
of curriculum design of critical thinking skill that was developed by
researchers on reflective thinking skills of 5th grade students. In
the research process, curriculum design of critical thinking skill was
implemented by a skill-based approach and the data which is needed was obtained
by quasi-experimental design. The study group of this research consists of two
fifth grade classrooms in two secondary schools located in Afyonkarahisar city
center in 2015-2016 academic years. The "Reflective Thinking Scale"
developed by Yıldırım (2012) was used to measure the reflective thinking skills
of the students. As a result of the analysis of data, gain scores that were
obtained from reflective thinking scale of experimental group indicated a
statistically significant difference. In addition to this gain scores that were
obtained from reflective thinking skill test of experimental group indicate a
statistically significant difference according to daily time spent on computer,
tablet and smart phone, purpose of using internet variables. Contrary to this,
gain scores did not indicate a statistically significant difference according
to gender, socio-economic level, number of books read in a month and
participation in extracurricular activities.
Bu
çalışmanın amacı araştırmacılar tarafından geliştirilen eleştirel düşünme
becerisi öğretim program tasarısının, 5. sınıf öğrencilerinin yansıtıcı düşünme
becerileri üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma sürecinde eleştirel
düşünme becerisi öğretim program tasarısı öğrencilere beceri temelli bir
yaklaşımla uygulanmış ve araştırmada ihtiyaç duyulan veriler yarı deneysel
desen ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016
eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezinde bulunan iki ortaokuldaki
iki adet beşinci sınıf oluşturmaktadır. Öğrencilerin
yansıtıcı düşünme becerilerini ölçmek için Yıldırım (2012) tarafından
geliştirilen “Yansıtıcı Düşünme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda
deney grubunun yansıtıcı düşünme ölçeğinden elde ettiği erişi puanlarının
anlamlı olarak farklılaştığı belirlenmiştir. Buna ek olarak deney grubundaki
öğrencilerin beceri temelli eleştirel düşünme öğretimi sürecindeki yansıtıcı
düşünme erişi puanları bilgisayar, tablet ve akıllı telefon başında geçirilen
günlük zaman ve interneti kullanma amacı değişkenlerine göre anlamlı farklılık
gösterirken, cinsiyet, sosyoekonomik düzey, bir ayda okunan kitap sayısı, TV
başında geçirilen günlük zaman ve ders dışı etkinliklere katılım durumu
değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 3 |