Araştırma kitap okuma dersi alan hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Orta Karadeniz’de yer alan bir fakültenin hemşirelik bölümünde, 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde seçmeli ‘Kitap Okuma’ dersini
seçen 40 üçüncü sınıf hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu ve Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, normal dağılım göstermeyen iki grup arası karşılaştırmalarında Mann-Whitney U, üç ve üzeri grup karşılaştırmalarında
Kruskall Wallis testi kullanılmıştır. Ayrıca tanımlayıcı istatistiklerden (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma) yararlanılmış ve anlamlılık düzeyi olarak p<0.05 değeri kabul edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin yaş ortalaması 20.18±1.70 ve %70’i kadındır. Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutum Ölçeği puan ortalaması eğitim öncesi 4.22±0.591 iken, eğitim sonrası 4.36±0.666’dır. Ders öncesi kitap okuma alışkanlığı olduğunu belirten öğrencilerin oranı %50 iken ders sonrası bu oran %67.5 olmuş, günde 50- 100 sayfa kitap okuduğunu belirten öğrencilerin oranı ders öncesi %2.5 iken, ders sonrası %10’a yükselmiştir. Kitap okuma alışkanlığının hemşirelik mesleğine katkı sağladığını düşünen öğrencilerin oranı ise ders öncesi %67.5 iken, ders sonrası %85 olmuştur. Araştırma sonuçlarına göre Kitap Okuma Dersi’nin, hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumlarına olumlu etki yaptığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 4 |