Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YETİŞKİN DİN EĞİTİMİ UYGULAMALARINDA TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ

Yıl 2021, , 99 - 112, 24.05.2021
https://doi.org/10.32953/abad.897501

Öz

Toplumsal değişmenin çok hızlı bir biçimde yaşandığı günümüzde yetişkin eğitimi, yapısı gereği, toplumun ve bireylerin bu hıza ayak uydurmasında önemli bir araç olarak kullanılmaktadır. Sanayi devrimi ile birlikte örgün eğitimde olduğu gibi yetişkin eğitiminde de ciddi dönüşümler yaşanmış ve yetişkin öğrenmesi üzerine çalışmalar yapılmaya başlanmıştır. Modernleşme sürecine uyum sağlayan bireyler ortaya çıkarmanın en hızlı yolu olarak görülen yetişkin eğitiminde yapılan çalışmalar yetişkin öğrenmesine odaklanan androgoji alanının doğmasına neden olmuştur. Bu durum geleneksel yollar ile yürütülen yetişkin din eğitiminde de etkisini göstermiş ve yetişkin öğrenmesi çalışmaları doğrultusunda yetişkin din eğitimi yeniden planlanmıştır. Yetişkin eğitimine yönelik ilgi ile birlikte, yetişkin din eğitiminin ayrı bir uzmanlık alanı olması ve konu üzerinde yapılan çalışmalar, yetişkin din eğitiminin yaygınlaştırılması yönünde bir çabaya neden olmuş ve bu durum yetişkinlere yönelik din eğitimi yürüten Kur’an kurslarında kurs ve kursiyer sayılarında ciddi bir artışa neden olmuştur. Bu çalışma yürütülen çalışmaların, Tekirdağ ilinde açılan Kur’an kurslarındaki kurs ve kursiyer sayıları ile kursiyer yapısını inceleme amacı taşımaktadır.

Kaynakça

  • Avrupa Eğitim Öğretim Terimleri Sözlüğü, https://mtegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_05/ 20114503_ terimler_sozlugu.pdf, erişim: 17.11.2018
  • Berger, Peter L. “Dini Kurumlar”, Toplum Bilimi Yazıları. Haz. Adil Çiftçi. 71-137 1. Baskı. İzmir: Anadolu Yayınları, 1999
  • Cebeci, Suat. Yetişkin Din Eğitimi, http://www.ebsad.org/img/20140407__4769250751.pdf, erişim: 20.112018
  • Diyanet İşleri Başkanlığı. http://egitimhizmetleri.diyanet.gov.tr/sayfa/465 , erişim:20.11.2018
  • Duman, Ahmet. Yetişkinler Eğitimi. Ankara: Ütopya Yayınları, 2000
  • Freyer, Hans. Din Sosyolojisi. trc. Turgut Kalpsüz, Ankara: Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, 1964
  • Okçabol, Rıfat. Halk Eğitimi ( Yetişkin Eğitimi). Ankara: Ütopya Yayınevi, 2006
  • Tabakoğlu, Ahmet. “Osmanlı İçtimai Yapısının Ana Hatları”, Türkiye’nin Toplumsal Yapısı Haz. Mehmet Zencirkıran. 19-41 6. Baskı. Bursa: Dora Yayınları, 2017
  • Tezcan, Mahmut. Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları,1985
  • Titmus, Colin v.dğr. Yetişkin Eğitimi Terimleri. trc. Ferhan Oğuzkan, Ankara: UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Yayınları 1985
  • Tosun, Cemal. Kuram ve Eylem Yönüyle Din Eğitiminin Teolojik ve Felsefi Temelleri Sempozyumu. Konya: Konya İlahiyat Derneği yayınları, 2010
  • UNESCO, Manual For The Collection of Adult Education Statistics. Paris: UNESCO, 1975.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Güven Avcı 0000-0003-4519-215X

Elif Kıran 0000-0002-8039-3822

Yayımlanma Tarihi 24 Mayıs 2021
Gönderilme Tarihi 15 Mart 2021
Kabul Tarihi 15 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

Chicago Avcı, Mehmet Güven, ve Elif Kıran. “YETİŞKİN DİN EĞİTİMİ UYGULAMALARINDA TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ”. Anadolu Ve Balkan Araştırmaları Dergisi 4, sy. 7 (Mayıs 2021): 99-112. https://doi.org/10.32953/abad.897501.