The aim of this research is to obtain information about the use of wearable technological (WT) sports products by athletes and to reveal their perceptions of use. For this purpose, two parts digital questionnaire was used. In the first part of the form, questions related to age, gender, WT sports product used, duration of use of WT sports product and the information source about the product were obtained were included. In the second part of the form, WT Sporting Goods Usage Perception Scale was used, which the Turkish adaptation, validity and reliability studies were carried out by Yüce et al. (2020). The sample of the study consisted of 737 people who participated voluntarily in the study and used WT sports products. Within the scope of the data obtained, it was determined that 42.1% of the individuals participating in the research were female and 57.9% were male. In addition, the participants mostly (60.2%) use smart watches and wristbands, more than half of the participants (57.0%) use 1-3 years, and the source of information about the technological device is mostly (61.3%) both social environment and Internet has been determined. Apart from all these, according to the data obtained, it has been determined that the athletes' perceptions of WT sports products use do not differ depending on gender and information source, but differ according to the duration of use.
Sports wearable technology wearable technological sports products
Bu araştırmanın amacı, sporcuların giyilebilir teknolojik (GT) spor ürünleri kullanımlarına ilişkin bilgileri elde etmek ve kullanım algılarını ortaya koymaktadır. Bu amaçla 2 bölümden oluşan dijital anket formu kullanılmıştır. Formun birinci bölümünde yaş, cinsiyet, kullanılan GT spor ürünü, GT spor ürününü kullanım süresi ve ürüne yönelik bilginin edinildiği kaynak ile ilişkili sorular yer almıştır. Formun ikinci bölümünde Yüce ve ark. (2020) tarafından Türkçeye uyarlaması, geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapıldığı GT Spor Ürünleri Kullanım Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini GT spor ürünü kullanan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 737 kişi oluşturmuştur. Elde edilen veriler kapsamında araştırmaya katılan bireylerin %42,1’inin kadın, %57,9’unun erkek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların çoğunlukla (%60,2) akıllı saat ve bileklik kullandığı, katılımcıların yarısından fazlasının (%57,0) kullanım süresinin 1-3 yıl olduğu ve teknolojik cihaz ile ilgili bilgi kaynağının çoğunlukla (%61,3) hem sosyal çevre hem de İnternet olduğu belirlenmiştir. Tüm bunların dışında elde edilen verilere göre sporcuların GT spor ürünleri kullanım algıları cinsiyet ve bilgi kaynağına bağlı olarak bir farklılık göstermez iken kullanım süresine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Spor giyilebilir teknoloji giyilebilir teknolojik spor ürünleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |