BibTex RIS Kaynak Göster

Mobil cihazların uzaktan eğitime olumlu katkıları

Yıl 2010, Sayı: 17, 31 - 36, 01.01.2010

Öz

Mobil teknolojilerdeki gelişme, uzaktan eğitimin masaüstü bilgisayarlardan mobil cihazlara doğru bir değişim-gelişim göstermesine neden olmuştur. Mobil eğitim, kullanıcıların hareket halinde iken öğrenmek için mobil cihazları kullanması sürecine verilen bir isimdir. Mobil eğitim, mobil teknoloji ve uzaktan eğitimin bir birleşimidir. Mobil eğitimin uzaktan eğitimin gelecekteki şekli veya gelecekte ortaya çıkabilecek diğer eğitim şekillerinin bütünleşik bir parçası olacağı düşünülmektedir. Mekâna bağlı kalmadan öğrenmek, özellikle bazı meslek grupları için önemli bir yarar veya avantaj olmaktadır. Bu çalışmada, akademik ve endüstriyel çevreler tarafından desteklenen mobil eğitim çalışmaları incelenmektedir. Bunu yaparken aynı zamanda mobil eğitimin mevcut durumundan bahsedilmekte ve uzaktan eğitime olumlu katkıları tartışılmaktadır

Kaynakça

  • Alkan, C. (1998). Eğitim Teknolojisi. 6. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çuhadar, C., Odabaşı, F. (2004). Mobil Teknolojilerin Eğitimde Kullanımı. Internet adresinden 19 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir, http://home.anadolu.edu.tr/~fodabasi/doc/ty6.swf http://ieeexplore.ieee.org/xpl/freeabs_all.jsp?arnumber=1039235
  • İnceoğlu, M. (2002): Mobil öğretim'e hazırmıyız?, Açık ve uzaktan eğitim sempozyumu, Eskişehir, TR, Mayıs 2002. Internet adresinden 17 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir, http://aof20.anadolu.edu.tr/program.htm
  • J. R. Porter, J. A. Morgan, “Wireless mobile platform: a tool to ımplement a distance learning laboratory for teaching computer-based instrumentation and control”, International journal of engineering education, 19(3), 2003, ss. 468-477.
  • Kurtz, A. (2009). LillyPad. Internet adresinden 18 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir, http://www.andrewkurz.com
  • MobiLearn Project Consortium (2005). Internet adresinden 18 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir, http://www.mobilearn.org
  • Seppala, P. and Alamaki, H., (2003) Mobile Learning in Teacher Training, Journal of Computer Assisted Learning, 19, 330-335
  • Waycott J. (2005): An Investigation into the Use of Mobile Computing Devices as Tools for Supporting Learning and Workplace Activities , 5th Human Centred Technology Postgraduate Workshop,. Internet adresinden 20 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir, http://www.icte.org/T01_Library/T01_254.pdf
  • Waycott J.: An Investigation into the Use of Mobile Computing Devices as Tools for Supporting Learning and Workplace Activities , 5th Human Centred Technology Postgraduate Workshop,. Internet adresinden 20 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir, http://www.icte.org/T01_Library/T01_254.pdf

Affirmative contributions of mobile devices to distance education

Yıl 2010, Sayı: 17, 31 - 36, 01.01.2010

Öz

The new challenges in mobile technologies gave rise to change or improvement of distance education via desktop computers to mobile devices. Mobile learning is a name of process that usage of mobile devices by users to learn while moving. Mobile learning is a combination of mobile technologies and distance education. It is believed that mobile learning will be an integrated part of the other types of education that will arise, or even the state of distance education in the future. Learning without limited to a place is a big advantage and benefit for learners, especially for learners in some special professions. In this study, mobile learning studies supported by academic and non-academic institutions are examined. While doing this, the current situation of mobile learning is mentioned and the affirmative affects of mobile learning to distance education are discussed

Kaynakça

  • Alkan, C. (1998). Eğitim Teknolojisi. 6. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çuhadar, C., Odabaşı, F. (2004). Mobil Teknolojilerin Eğitimde Kullanımı. Internet adresinden 19 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir, http://home.anadolu.edu.tr/~fodabasi/doc/ty6.swf http://ieeexplore.ieee.org/xpl/freeabs_all.jsp?arnumber=1039235
  • İnceoğlu, M. (2002): Mobil öğretim'e hazırmıyız?, Açık ve uzaktan eğitim sempozyumu, Eskişehir, TR, Mayıs 2002. Internet adresinden 17 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir, http://aof20.anadolu.edu.tr/program.htm
  • J. R. Porter, J. A. Morgan, “Wireless mobile platform: a tool to ımplement a distance learning laboratory for teaching computer-based instrumentation and control”, International journal of engineering education, 19(3), 2003, ss. 468-477.
  • Kurtz, A. (2009). LillyPad. Internet adresinden 18 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir, http://www.andrewkurz.com
  • MobiLearn Project Consortium (2005). Internet adresinden 18 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir, http://www.mobilearn.org
  • Seppala, P. and Alamaki, H., (2003) Mobile Learning in Teacher Training, Journal of Computer Assisted Learning, 19, 330-335
  • Waycott J. (2005): An Investigation into the Use of Mobile Computing Devices as Tools for Supporting Learning and Workplace Activities , 5th Human Centred Technology Postgraduate Workshop,. Internet adresinden 20 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir, http://www.icte.org/T01_Library/T01_254.pdf
  • Waycott J.: An Investigation into the Use of Mobile Computing Devices as Tools for Supporting Learning and Workplace Activities , 5th Human Centred Technology Postgraduate Workshop,. Internet adresinden 20 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir, http://www.icte.org/T01_Library/T01_254.pdf
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferdi Sönmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Sönmez, F. (2010). Mobil cihazların uzaktan eğitime olumlu katkıları. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi(17), 31-36.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png