The emergence of the Covid-19 Pandemic, which also affects the world and our country, has forced many disciplines such as economy, politics, engineering, sociology and finance to develop strategies that lead them to adapt to this new process. One of these fields is the education. Especially in applied fields based on studio/workshop education, the process has led to significant method changes. While the urban planning studio studies were applied as area research with the technical trip organized in the selected city, these processes were transferred to digital strategies and methods. Examination of the selected sample area, data collection, analysis and application (application for project production) processes were tried to be carried out through a number of technical data and application platforms such as remote sensing, Maps, Earth, Urban Information Systems, Parcel Query, satellite images. This process inevitably brought with it many difficulties. In this research, the tools, methods and the difficulties of the experienced process of City and Regional Planning 3rd year students in their 1-year training (Urban Planning Studio V and Urban Planning Studio VII) were determined and revealed in the studio lessons consisting of data collection, analysis and application stages. The experiences of the students were questioned through the prepared semi-structured interview form and evaluated by using descriptive analysis and content analysis together. As a result, different problems are experienced in the analysis processes that differ according to the scales of urban education, by determing various problems emerged in categories such as negative impact of flexible working hours, data quality, access, negligence, cost, communication problems in high-scale data collection processes; data provided by the programs used as data collection tools are out of date and inconsistent, inability to access some places (visual), digital and technical problems in subscale data collection processes; possible alternative suggestions for the solution of these problems have been put forward.
Urban Planning Studio Pandemic Data Collection Analysis Project Production
Dünyayı ve ülkemizi de etkileyen Covid-19 Pandemisi'nin ortaya çıkışı, sağlık öncelikle olmakla birlikte, ekonomi, siyaset, mühendislik, sosyoloji, finans gibi birçok disiplini yeni bu sürece adapte olmaya yönelten stratejiler geliştirmeye zorlamıştır. Bu alanlardan birisi de eğitim alanıdır. Özellikle stüdyo/atölye eğitimine dayalı uygulamalı alanlarda süreç belirgin yöntem değişikliklerine yol açmıştır. Şehircilik atölyesi çalışmaları seçilen örneklem kentte düzenlenen teknik gezi ile yerinde saha araştırması olarak uygulanırken, bu süreçler dijital stratejilere ve yöntemlere taşınmıştır. Seçilen örneklem alanın incelenmesi, alandan veri toplama, analiz ve uygulama (proje üretimine yönelik uygulama) süreçleri uzaktan algılama, Maps, Earth, Kent Bilgi Sistemleri, Parsel Sorgu, uydu görüntüleri vb. bir takım teknik veri ve uygulama platformları üzerinden yürütülmeye çalışılmıştır. Bu süreç kaçınılmaz olarak bir sürü zorluğu da beraberinde getirmiştir. Bu araştırmada Şehir ve Bölge Planlama 3. Sınıf öğrencilerinin 1 yıl süren eğitimlerinde (Şehircilik Projesi V ve Şehircilik Atölyesi VII) veri toplama, analiz ve uygulama aşamalarından oluşan atölye derslerinde kullanılan araç, yöntem ve deneyimlenen sürecin zorlukları tespit edilerek ortaya konulmuştur. Öğrencilerin deneyimleri hazırlanan yarı-yapılandırılmış görüşme formu üzerinden sorgulanmış ve betimsel analiz ve içerik analizi birlikte kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak şehircilik eğitiminin ölçeklerine göre farklılaşan analiz süreçlerinde farklı sorunların yaşandığı, üst ölçekli veri toplama süreçlerinde esnek çalışma saatlerinin olumsuz etkisi, veri niteliği, erişim, ciddiye alınmama, maliyet, iletişim sorunları; alt ölçekli veri toplama süreçlerinde veri toplama aracı olarak kullanılan programlarının sağladıkları verilerin güncel olmaması ve tutarsız olması, bazı mekanlara (görsel) erişim sağlayamama, dijital ve teknik sorunlar gibi kategorilerde çeşitlenen sorunların ortaya çıktığı belirlenerek, bu sorunların çözümüne ilişkin olası alternatif öneriler ortaya koyulmuştur.
: Şehircilik Atölyesi Pandemi Veri Toplama Analiz Proje Üretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlıkta Estetik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
ACUSBD, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.