BibTex RIS Kaynak Göster

Kamu Girişimcilerinin Kişilik Özelliklerini Belirlemeye Yönelik Uygulamalı Bir Çalışma

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 94 - 119, 01.01.2016
https://doi.org/10.22466/acusbd.263587

Öz

Kamu girişimciliği kamusal sorunların çözümünde kullanılan insan gücü ve maddi kaynakların kullanımında ve yönetiminde daha etkin bir yöntem olarak benimsenmektedir. Kamu girişimciliği, kamu örgütlerinin tüketici istek ve ihtiyaçlarına daha kaliteli ve hızlı cevap verecek şekilde yeniden tasarlanmasını, daha az bürokrasiyi, daha fazla esnekli- ği, daha fazla rekabetçi anlayışı, daha fazla yenilikçiliği ve girişimciliği sağlayarak etkinliği artırmaktadır. Kişilik ise, insanın fiziksel ve sosyal çevresiyle olan etkileşimini ortaya koyan duygu, düşünce ve davranışlarının ayırt edici birleşimidir. Kişiliğin oluşumunda çevre ve kalıtımın etkisi net olarak ifade edilmekte ve kişilik çevre ve genetik faktörlerin sentezi şeklinde ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı kamu girişimciliğini belirleyen kişilik özelliklerinin tespit edilmesidir. Çalış-ma iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda kaynak taramasına dayalı kuramsal çerçevenin oluşturulmasının ardından ikinci kısımda ise yapılan alan araştırması sonuçları yer almaktadır. Araştırma Kamu İktisadi Teşekküllerinde görevli 235 kamu girişimcisi üzerinde uygulanan anket formlarından geçerli sayılan 144 adedinden elde edilen bilgiler SPSS İstatistik Paket Programı ile analiz edilmiş ve sonuç itibariyle kişiliğin kamu girişimciliği üzerinde etkili olduğu ve sorumluluk kişilik özelliğinin kamu girişimcilerinde baskın kişilik özelliği olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlar itibariyle çalışmanın hipotezleri kısmen doğrulanmıştır

Kaynakça

  • Arnold, M., (1986), Client Empathic Understanding in Client
  • Centred Therapy, USA: McMillan Hill Eds.
  • Arthur, W., and W. G. Graziano (1996), “The Five‐Factor Model,
  • Conscientiousness, and Driving Accident Involvement”, Journal
  • of Personality, 64 (3): 593-618.
  • Atkinson, R. (1999), Psikolojiye Giriş, Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Bellone, J., G. and Carl, F. Goerl (1992), “Reconciling Public Entrepreneurship
  • and Democracy”, Public Administration Review, 52
  • (2): 130-134.
  • Covin, J. G. and D. P. Slevin (2002), “The Entrepreneurial Impera-tives of Strategic Leadership”, in (eds.), M. A. Hitt, R. D. Ireland,
  • S. M. Camp, D. L. Sexton (2002), Strategic Entrepreneurship:
  • Creating A New Mindset, Oxford: Blackwell Publishers, pp.309-
  • Covin, J. G. and D. P. Slevin (1988), “The Influence of Organization
  • Structure on the Utility of an Entrepreneurial Top Management
  • Style”, Journal of Management Studies, 25 (3): 217-234.
  • Cüceloğlu, D. (1994), İnsan ve Davranışı, İstanbul: Remzi.
  • Çuhadar, M. T. (2013), “Kamu Girişimciliği”, (ed.) Himmet Karadal
  • (2013), Girişimcilik, İstanbul: Beta içinde s.323-333.
  • Doig, J. W. and E. C., Hargrove (1987), Leadership and Innovation,
  • Baltimore: Johns Hopkins University Press.
  • Edwards, C., G. Jones, A. Lawton and N. Llewellyn (2002), “Public
  • Entrepreneurship: Rhetoric, Reality and Context”, International
  • Journal of Public Administration, 25 (12): 1539-1554.
  • Eggers, W. D. and O. John (1995), Revolution At The Roots:
  • Making Our Government Smaller, Better, Closer to Home,
  • New York: The Free Press.
  • Erdoğan, İ. (1991), İşletmelerde Davranış, İstanbul: İstanbul Üniversitesi
  • İşletme Fakültesi Küre Ajans.
  • Eren, E. (2000), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul:
  • Beta.
  • Gore, A. (1993), From Red Tape to Results: Creating a Government
  • That Works Better and Costs Less, Washington DC: Report
  • of The National Performance Review.
  • Harrary, K. (1994), Who Do You Think You Are, New York:
  • HarperCollins Publishers, Analysis, 1998, Upper Saddle River.
  • Hellriegel, D., J. W. Slocum and R. W. Woodman (1986), Organizational
  • Behaviour, New York: West Publishing Company.
  • Laurent, A. (2000), Entrepreneurial Government: Bureaucrats
  • As Businesspeople Arlington, Va: Pricewaterhousecoopers En-dowment For The Business of Government.
  • Lewis, E. (1980), Public Entrepreneurship: Toward a Theory of
  • Bureaucratic Political Power, Bloomington: Indiana University
  • Press.
  • Llewellyn, N. and J. Geoff (2003), “Controversies and Conceptual
  • Development: Examining Public Entrepreneurship”, Public Management
  • Review, 5 (2): 245-266.
  • Macdonald, K. M. (1995), The Sociology of The Professions, Sage
  • Publications.
  • Mierzwa, T. J. (2003), Internal Venturing in Public Agencies,
  • Unpublished Doctoral Dissertation, Los Angeles: University of
  • Southern California.
  • Moon, M. J. (1998), The Pursuit Of Managerial Entrepreneurship in
  • The Public, Private, And Nonprofit Sector: Does Organization
  • Matter?
  • Morris, M. H. and F. F. Jones (1999), “Entrepreneurship in Established
  • Organizations: The Case of the Public Sector”, Entrepreneurship
  • Theory and Practice, 24 (1): 71-91.
  • Naman, J. L. and D. P. Slevin (1993), “Entrepreneurship and the
  • Concept of Fit: A Model and Empirical Tests”, Strategic Management
  • Journal, 14 (2): 137-153.
  • Nutt, P. C. and R. W. Backoff (1993), “Transforming Public Organizations
  • with Strategic Management and Strategic Leadership”,
  • Journal of Management, 19 (2): 299-347.
  • Osbome, D. and T. Gaebler (1992), Reinventing Government:
  • How the Entrepreneurial Sprit is Transforming the Public
  • Sector, New York: William Patrick.
  • Özkalp, E. ve Ç. Kırel (2001), Örgütsel Davranış, Eskişehir: Anadolu
  • Üniversitesi Yayınları.
  • Roberts, N. C. (1992), “Public Entrepreneurship and Innovation”, Policy Studies Review, 11 (1): 55-74.Salazar, G. M. (1992), The Public Entrepreneur: An Empirical
  • Study Unpublished Doctoral Dissertation, Tallahassee: Florida
  • State University.
  • Somer, O., M. Korkmaz ve A. Tatar (2002), “Beş Faktör Kişilik
  • Envanterinin Geliştirilmesi: Ölçek ve Alt Ölçeklerinin Oluşturulması”,
  • Türk Psikoloji Dergisi, 17 (49): 21-33.
  • Somer, O., M. Korkmaz ve A. Tatar (2004), Kuramdan Uygulamaya
  • Beş Faktör Kişilik Modeli ve Beş Faktör Kişilik Envanteri,
  • İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Somer, O., M. Korkmaz ve A. Tatar (2011), Kurumdan Uygulamaya
  • Beş Faktör Kişilik Modeli ve Beş Faktör Kişilik Envanteri,
  • İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları (2nci Baskı).
  • Somer, O. (1998), “Türkçede Kişilik Özelliğini Tanımlayan Sıfatların
  • Yapısı ve Beş Faktör Modeli”, Türk Psikoloji Dergisi, 13
  • (42): 17-32.
  • Stevenson, H. H., M. J. Roberts and H. I. Grousbeck (1989), Business
  • Ventures and the Entrepreneur, Homewood: Irwin.
  • Stone, J. B. (1992), Public Entrepreneurship in Florida Local
  • Government Administration (Unpublished Doctoral Dissertation),
  • Tallahassee: Florida State University.
  • Wieman, C. (1993), “Road Work Ahead: How to Solve The Infrastructure
  • Crisis”, Technology Review, 96 (1).
Toplam 89 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Tüm Bölümler
Yazarlar

Mustafa , Mahmut, Fatma Karaca, Özdevecioğlu, İnce

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 22 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaca, Özdevecioğlu, İnce, M. ,. M. F. (2016). Kamu Girişimcilerinin Kişilik Özelliklerini Belirlemeye Yönelik Uygulamalı Bir Çalışma. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 94-119. https://doi.org/10.22466/acusbd.263587

Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

ACUSBDCreative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.