Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Otel İşletmeleri Çalışanlarının İletişim Becerileri: Artvin Örneği

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 1, 77 - 103, 30.07.2018
https://doi.org/10.22466/acusbd.382964

Öz

Etkili iletişim becerileri, insan
iliş­kilerinde ve mesleki anlamda ilişkileri kolaylaştırıcı olabilmektedir.
Dolayısıyla
tüm meslek gruplarında belli
düzeyde iletişim becerileri gerekmektedir. Bu nedenle otel işletmelerinde
çalışanların iletişim becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın
örneklemini,
Kültür ve
Turizm Bakanlığı’na kayıtlı Artvin ilinde toplam 13 turizm işletme belgeli otel
işletmesi oluşturmaktadır. Çalışmada veriler İletişim Becerileri
Değerlendirme Ölçeği anket formu ile elde
edilmiştir. Anket formunda otel işletmelerinin demografik bilgileri
incelendiğinde; çalışanların üçte ikisi erkek, çalışanların çoğu lise mezunu,
çalışanların yarısından fazlası 18-27 yaş aralığında, çalışanların meslekteki
deneyimleri genellikle 0-5 yıl arasında ve çalışılanların ağırlıklı olarak
yiyecek içecek bölümünde çalıştıkları bilgilerine ulaşılmıştır. Otel
işletmelerinde çalışanların görüşleri anket formunda Likert tipi sorularla
saptanmaya çalışılmıştır. Çalışanların eğitim düzeyleri ve çalıştıkları
pozisyonun “iletişim becerileri” ile ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Acar, V.(2009). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yükseklisans Tezi, Burdur.
  • Bingöl, D., ve Demir, A.(2011). Amasya Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Göztepe Tıp Dergisi 26(4):152-159, 2011 doi:10.5222/J.GOZTEPETRH.2011.152
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi. Ankara.
  • Cüceloğlu, D., (2009). Yeniden İnsan İnsana. Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Çetin, Muharrem. (2009). İletişim Sürecini Etkileyen Faktörlere İlişkin Bir Değerlendirme Ticaret ve Turizm Eğitimi Fakültesi Dergisi, 2, 203-226.
  • Deniz, İ. (2003), İletişim Becerileri Eğitiminin İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerisi Düzeylerine Etkisi,, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dicleli, A.B. (2000). Konuşa Konuşa. İstanbul: Mess Yayını, No:340.
  • Dilekman, M., Başcı, Z., Bektaş, F. (2008), “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerisi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi/Journal Of Graduate School Of Socıal Scıences, Cilt 12, Sayı 2, s.223-231
  • Erkuş, A., & Günlü, E. (2014). İletişim tarzının ve sözsüz iletişim düzeyinin çalışanların iş performansına etkisi: Beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma.
  • Ersanlı K., Balcı,S. (1998). “İletişim becerileri envanterinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2, 7-12.
  • Gökçe, Orhan (2002), İletişim Bilimine Giriş, 4. Basım, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (16. Baskı), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Koç B., Terzi, Y. ve Gül, A. (2015). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri ile Kişilerarası Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 4/1 2015 s. 369-390, TÜRKİYE
  • Korkut, F.(2004), Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Korkut F., (2002). Yetişkinlere Yönelik İletişim Becerileri Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2005; 28: 143-149. Tutar H., Yılmaz, M.K. Genel iletişim: Kavramlar ve modeller. Ankara: Nobel.
  • Kumcağız, H., Yılmaz, M., Çelik, S.B. ve Avcı, İ.A. (2011). Hemşirelerin iletişim becerileri: Samsun ili örneği. Dicle Tıp Dergisi / Dicle Medical Journal, 2011; 38 (1): 49-56
  • Razı, G.,S., Kuzu, A., Yıldız, A.,N., Ocakcı, A., F. ve Arifoğlu, B., Ç.(2009). Çalışan Gençlerde Benlik Algısı, İletişim Becerileri ve Stresle Baş Etme. TAF Preventive Medicine Bulletin, 2009: 8(1).
  • Sayers, F ve Ark. (1993). Yöneticilikte İletişim. İstanbul: Rota Yayınları.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (Sixth edition). United States: Pearson Education.
  • Tutar, Hasan ve M. Kemal Yılmaz, Genel İletişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2003.
  • Tutuk, A., AL, D. ve Doğan, S., (2002). C. Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 2002, 6 (2).
  • Ural, A., ve Kılıç, İ. (2013). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.

Communicatıon Skills of Hotel Management Employees: Artvin Sample

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 1, 77 - 103, 30.07.2018
https://doi.org/10.22466/acusbd.382964

Öz

Effective communication skills can facilitate
relationships in the professional sense as well as in daily life
. Therefore, communication skills are required at a
certain level in all profession groups. The presence of tourism workers in the
service sector requires high communication skills for this reason, it is aimed
to examine the communication skills in the hotel management employees,
which constitute a significant part of the
tourism sector.
The sample of the
research consist of 13 tourism operation certified hotels in Artvin registered
with Ministry of Culture and Tourism. The study data was obtained by
Communication Skills Evaluation Scale Survey. 
As a result of analysis of data, the demographic information of hotel
management employees are searched out and opinions of the employees of the
hotel companies about the communication skills were tired to be determined with
the question of Likert type. In this context, it has been found that the level
of education of the hotel management employees and the position they are
working associated with communication skills.

Kaynakça

  • Acar, V.(2009). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yükseklisans Tezi, Burdur.
  • Bingöl, D., ve Demir, A.(2011). Amasya Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Göztepe Tıp Dergisi 26(4):152-159, 2011 doi:10.5222/J.GOZTEPETRH.2011.152
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi. Ankara.
  • Cüceloğlu, D., (2009). Yeniden İnsan İnsana. Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Çetin, Muharrem. (2009). İletişim Sürecini Etkileyen Faktörlere İlişkin Bir Değerlendirme Ticaret ve Turizm Eğitimi Fakültesi Dergisi, 2, 203-226.
  • Deniz, İ. (2003), İletişim Becerileri Eğitiminin İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerisi Düzeylerine Etkisi,, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dicleli, A.B. (2000). Konuşa Konuşa. İstanbul: Mess Yayını, No:340.
  • Dilekman, M., Başcı, Z., Bektaş, F. (2008), “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerisi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi/Journal Of Graduate School Of Socıal Scıences, Cilt 12, Sayı 2, s.223-231
  • Erkuş, A., & Günlü, E. (2014). İletişim tarzının ve sözsüz iletişim düzeyinin çalışanların iş performansına etkisi: Beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma.
  • Ersanlı K., Balcı,S. (1998). “İletişim becerileri envanterinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2, 7-12.
  • Gökçe, Orhan (2002), İletişim Bilimine Giriş, 4. Basım, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (16. Baskı), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Koç B., Terzi, Y. ve Gül, A. (2015). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri ile Kişilerarası Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 4/1 2015 s. 369-390, TÜRKİYE
  • Korkut, F.(2004), Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Korkut F., (2002). Yetişkinlere Yönelik İletişim Becerileri Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2005; 28: 143-149. Tutar H., Yılmaz, M.K. Genel iletişim: Kavramlar ve modeller. Ankara: Nobel.
  • Kumcağız, H., Yılmaz, M., Çelik, S.B. ve Avcı, İ.A. (2011). Hemşirelerin iletişim becerileri: Samsun ili örneği. Dicle Tıp Dergisi / Dicle Medical Journal, 2011; 38 (1): 49-56
  • Razı, G.,S., Kuzu, A., Yıldız, A.,N., Ocakcı, A., F. ve Arifoğlu, B., Ç.(2009). Çalışan Gençlerde Benlik Algısı, İletişim Becerileri ve Stresle Baş Etme. TAF Preventive Medicine Bulletin, 2009: 8(1).
  • Sayers, F ve Ark. (1993). Yöneticilikte İletişim. İstanbul: Rota Yayınları.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (Sixth edition). United States: Pearson Education.
  • Tutar, Hasan ve M. Kemal Yılmaz, Genel İletişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2003.
  • Tutuk, A., AL, D. ve Doğan, S., (2002). C. Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 2002, 6 (2).
  • Ural, A., ve Kılıç, İ. (2013). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tüm Bölümler
Yazarlar

Yener Oğan 0000-0002-1523-8498

Semra Akar Şahingöz

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 24 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Oğan, Y., & Akar Şahingöz, S. (2018). Otel İşletmeleri Çalışanlarının İletişim Becerileri: Artvin Örneği. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 77-103. https://doi.org/10.22466/acusbd.382964

Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

ACUSBDCreative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.