Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Demografik Özelliklerin Estetik İletişim Algıları Üzerindeki Etkisi: Çağrı Merkezi Çalışanları Örneği

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 69 - 81, 31.12.2022
https://doi.org/10.22466/acusbd.1183018

Öz

Estetik iletişim, diksiyon, saygı, nezaket, etkili hitabet, mütevazılık, güven verme ve insani ilişki öğelerini içinde barındıran bilgi ve mesaj alışverişidir. Günümüzde örgütler artık çalışanların performanslarının yanında duygusal deneyimlerine de önem vermektedirler. Çalışanların kendi duygu ve fikirlerine olan yatkınlıklarını iş hayatlarına yansıtmalarıyla yöneticilerin estetik iletişim yönetim tarzını benimsemesi kaçınılmaz olmuştur. Bu savı test etmek amacıyla 325 çalışanı olan Artvin ve Edirne illeri çağrı merkezlerinin toplamda 214 kişiden anket yoluyla veri toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 25 paket programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler incelendiğinde, estetik iletişim algılarının cinsiyete göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. Ortalama değerlerinden kadın çalışanların erkek çalışanlara göre estetik iletişim algılarının daha yüksek olduğu anlaşılmıştır. Ancak, çalışanların estetik iletişim algılarında eğitim düzeyine, iş yerindeki pozisyona ve çalışma saatlerinde iletişim halinde olunan kişilere göre bakıldığında ise anlamlı bir farklılık olmadığı anlaşılmıştır. Araştırmanın sonucuna dayanarak estetik iletişimde cinsiyetin etkili bir faktör olduğu ve yöneticilerin bu doğrultuda iletişim stratejisi belirlemeleri önerilmiştir.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Teşekkür

yok

Kaynakça

  • Adler, N. J. (2006). The arts & leadership: Now that we can do anything, what will we do?. Academy of Management Learning & Education, 5(4), 486-499.
  • Ahat, K., & Zerenler, M. (2019). Estetik İletişim: Organizasyon Değerinin İnsan Kaynaklarının Aidiyet Duygusu Üzerindeki Etkisinde Deneyimin Aracılık Rolü. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 24(1), 1-17.
  • Anıl, D. (2010). Uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme programı (PISA)’nda Türkiye’deki öğrencilerin fen bilimleri başarılarını etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 34(152), 87-100.
  • Ayverdi, İ. (2011). Misalli Büyük Türkçe Sözlük (Kubbealtı Lugatı). Kubbealtı İktisadi İşletmesi.
  • Crossan, M. M., Lane, H. W., & White, R. E. (1999). An organizational learning framework: From intuition to institution. Academy of management review, 24(3), 522-537.
  • Carroll, N. (2012). Sanat felsefesi: Çağdaş bir giriş. Ütopya Yayınevi.
  • Cevizci, A. (1999). Felsefe sözlüğü (3. baskı). Paradigma Yayınları.
  • Wilkinson, I., & Young, L. (2002). On cooperating: firms, relations and networks. Journal of Business Research, 55(2), 123-132.
  • Groot, S. D. (2015). Revealing Aesthetic Value in Organizations. ResearchGate Research August 2015, DOI: 10.13140/RG. 2.1, 4907.
  • Gürbüz, S., & Ayhan, Ö. (2017). Lidere Yakın Olmanın Dayanılmaz Hafifliği: Lider-Üye Etkileşimi, Görev Performansı, Tecrübe ve Terfi Edebilirlik Arasındaki İlişkilerin Testi. Türk Psikoloji Dergisi, 32(80), ss. 1-15.
  • Etimoloji Türkçe (2021). İnternet. Erişim tarihi: 05.04.2021, https://www.etimolojiturkce.com adresinden alındı. Fındıkçı, İ. (2013). Hizmetkâr liderlik. İstanbul: Alfa Yayınları
  • Judge, T. A., & Klinger, R. (2009). Promote Job Satisfaction Through Mental Challenge. E. A. Locke (Ed.), Handbook of Principles of Organizational Behavior. John Wiley & Sons, Chichester, UK.
  • Kagan, M. S. (2008). Estetik ve sanat notları (Çev. A. Çalışlar), İzmir: Karakalem Kitabevi.
  • Karagöz, Y. (2019). SPSS AMOS META Uygulamalı İstatistiksel Analizler. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Koehn, D., & Elm, D. (2013). Aesthetics and Business Ethic. De Paul University, USA
  • Luhmann, N. (1995). Social Systems. Stanford University Press, Standford.
  • Lyon, T. J. (1980). Mind and Nature: A Necessary Unity by Gregory Bateson. Western American Literature, 15(2), 150-150.
  • Mayfield, J., & Mayfield, M. (2002). Leader communication strategies critical paths to improving employee commitment. American Business Review, 20(2), 89-94.
  • Mazutis, D., & Slawinski, N. (2008). Leading organizational learning through authentic dialogue. Management Learning, 39(4), 437-456.
  • Mert, İ. S. (2011). Yöneticilerin Kullandıkları Motivasyonel Dil ve Performans Üzerindeki Etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(26), 197-214.
  • Mohindra, V., & Azhar, S. (2012). Gender communication: A comparative analysis of communicational approaches of men and women at workplaces. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 2(1), 18-27.
  • Mücevher, M. H. (2021). Yeni bir Yöneticilik Tarzı Modeli: Estetik Yöneticilik. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 4(2), 97-108.
  • Öksüz, B. (2012). İşveren Markası Yönetimi Sürecinde İletişimin Önemi. Selçuk İletişim, 7(2), 14-31.
  • Önal, V. (2007). Estetik. İstanbul: Arı Matbaacılık.
  • Özel, A. (2014). Estetik ve Temel Kuramları. Ütopya Yayınevi.
  • Polat, S. (2011). Aesthetic leadership (AL): Development and implementation of aesthetic leadership scale (ALS) of the school directors. Educational Research and Reviews, 6(1), 50-61.
  • Sauer, E., & Ropo, A. (2007). Aesthetic leadership knowledge, production, and consumption. In The Third Organization Studies Summer Workshop. Greece: Crete.
  • Schraeder, M., & Simpson, J. (2006). How similarity and liking affect performance appraisals. The Journal for Quality and Participation, 29(1), 34.
  • Sullivan, J. J. (1988). Three roles of language in motivation theory. Academy of Management Review, 13(1), 104-115.
  • Sungur, N. (2001). Yaratıcı okul, düşünen sınıflar. Evrim Yayınevi
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics. Boston. MA: Allyn and Bacon.
  • Tannen, D. (1990). You Just Don't Understand: Women and Men. Conversation. New York: Ballantine books.
  • Timuçin, A. (2013). Estetik. Bulut Yayınları.
  • Tunalı, İ. (2012). Estetik. Remzi Kitabevi.
  • Türk Dil Kurumu. (2022). İnternet. Erişim Tarihi: 09.05.2022, https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Türker, H. (2014). Fenomenolojik Değer Estetiği. Ebabil Yayınları.
  • Wilkinson, I., & Young, L. (2002). On cooperating: firms, relations and networks. Journal of Business Research, 55(2), 123-132.
  • Wood, J. T. (2011). Gendered Lives: Communication, Genderand Culture. Boston, MA: Wadsworth Cenage Learning.
  • Yoldaş, Y. (2013). Sistem kuramı. Derin Yayınları.

The Impact of Demographic Characteristics on Aesthetic Communication Perceptions: The Case of Call Center Employees

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 69 - 81, 31.12.2022
https://doi.org/10.22466/acusbd.1183018

Öz

Aesthetic communication, diction, respect, kindness, effective oratory, modesty, give confidence and human relations elements it is the exchange of information and messages that includes. Today, organizations take into consideration the emotional experiences of their employees as well as their performances. The tendency of employees to their feelings and ideas with their reflections on their work life it has been inevitable for managers to adopt an aesthetic communication management style. To test this argument, data were collected from 214 employees of call centers in Artvin and Edirne by the way questionnaires. The obtained data were analyzed with the SPSS 25 package program. When the data obtained were examined, it was determined that aesthetic communication perceptions differed significantly by gender. From the mean values, it was understood that the aesthetic communication perceptions of female employees were higher than male employees. However, it was understood that there was no significant difference in the aesthetic communication perceptions of the employees by the level of education, the position at the workplace and the people with whom they were in contact during working hours. Based on the results of the research, it was suggested that gender is an effective factor in aesthetic communication and that managers should determine a communication strategy accordingly.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Adler, N. J. (2006). The arts & leadership: Now that we can do anything, what will we do?. Academy of Management Learning & Education, 5(4), 486-499.
  • Ahat, K., & Zerenler, M. (2019). Estetik İletişim: Organizasyon Değerinin İnsan Kaynaklarının Aidiyet Duygusu Üzerindeki Etkisinde Deneyimin Aracılık Rolü. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 24(1), 1-17.
  • Anıl, D. (2010). Uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme programı (PISA)’nda Türkiye’deki öğrencilerin fen bilimleri başarılarını etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 34(152), 87-100.
  • Ayverdi, İ. (2011). Misalli Büyük Türkçe Sözlük (Kubbealtı Lugatı). Kubbealtı İktisadi İşletmesi.
  • Crossan, M. M., Lane, H. W., & White, R. E. (1999). An organizational learning framework: From intuition to institution. Academy of management review, 24(3), 522-537.
  • Carroll, N. (2012). Sanat felsefesi: Çağdaş bir giriş. Ütopya Yayınevi.
  • Cevizci, A. (1999). Felsefe sözlüğü (3. baskı). Paradigma Yayınları.
  • Wilkinson, I., & Young, L. (2002). On cooperating: firms, relations and networks. Journal of Business Research, 55(2), 123-132.
  • Groot, S. D. (2015). Revealing Aesthetic Value in Organizations. ResearchGate Research August 2015, DOI: 10.13140/RG. 2.1, 4907.
  • Gürbüz, S., & Ayhan, Ö. (2017). Lidere Yakın Olmanın Dayanılmaz Hafifliği: Lider-Üye Etkileşimi, Görev Performansı, Tecrübe ve Terfi Edebilirlik Arasındaki İlişkilerin Testi. Türk Psikoloji Dergisi, 32(80), ss. 1-15.
  • Etimoloji Türkçe (2021). İnternet. Erişim tarihi: 05.04.2021, https://www.etimolojiturkce.com adresinden alındı. Fındıkçı, İ. (2013). Hizmetkâr liderlik. İstanbul: Alfa Yayınları
  • Judge, T. A., & Klinger, R. (2009). Promote Job Satisfaction Through Mental Challenge. E. A. Locke (Ed.), Handbook of Principles of Organizational Behavior. John Wiley & Sons, Chichester, UK.
  • Kagan, M. S. (2008). Estetik ve sanat notları (Çev. A. Çalışlar), İzmir: Karakalem Kitabevi.
  • Karagöz, Y. (2019). SPSS AMOS META Uygulamalı İstatistiksel Analizler. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Koehn, D., & Elm, D. (2013). Aesthetics and Business Ethic. De Paul University, USA
  • Luhmann, N. (1995). Social Systems. Stanford University Press, Standford.
  • Lyon, T. J. (1980). Mind and Nature: A Necessary Unity by Gregory Bateson. Western American Literature, 15(2), 150-150.
  • Mayfield, J., & Mayfield, M. (2002). Leader communication strategies critical paths to improving employee commitment. American Business Review, 20(2), 89-94.
  • Mazutis, D., & Slawinski, N. (2008). Leading organizational learning through authentic dialogue. Management Learning, 39(4), 437-456.
  • Mert, İ. S. (2011). Yöneticilerin Kullandıkları Motivasyonel Dil ve Performans Üzerindeki Etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(26), 197-214.
  • Mohindra, V., & Azhar, S. (2012). Gender communication: A comparative analysis of communicational approaches of men and women at workplaces. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 2(1), 18-27.
  • Mücevher, M. H. (2021). Yeni bir Yöneticilik Tarzı Modeli: Estetik Yöneticilik. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 4(2), 97-108.
  • Öksüz, B. (2012). İşveren Markası Yönetimi Sürecinde İletişimin Önemi. Selçuk İletişim, 7(2), 14-31.
  • Önal, V. (2007). Estetik. İstanbul: Arı Matbaacılık.
  • Özel, A. (2014). Estetik ve Temel Kuramları. Ütopya Yayınevi.
  • Polat, S. (2011). Aesthetic leadership (AL): Development and implementation of aesthetic leadership scale (ALS) of the school directors. Educational Research and Reviews, 6(1), 50-61.
  • Sauer, E., & Ropo, A. (2007). Aesthetic leadership knowledge, production, and consumption. In The Third Organization Studies Summer Workshop. Greece: Crete.
  • Schraeder, M., & Simpson, J. (2006). How similarity and liking affect performance appraisals. The Journal for Quality and Participation, 29(1), 34.
  • Sullivan, J. J. (1988). Three roles of language in motivation theory. Academy of Management Review, 13(1), 104-115.
  • Sungur, N. (2001). Yaratıcı okul, düşünen sınıflar. Evrim Yayınevi
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics. Boston. MA: Allyn and Bacon.
  • Tannen, D. (1990). You Just Don't Understand: Women and Men. Conversation. New York: Ballantine books.
  • Timuçin, A. (2013). Estetik. Bulut Yayınları.
  • Tunalı, İ. (2012). Estetik. Remzi Kitabevi.
  • Türk Dil Kurumu. (2022). İnternet. Erişim Tarihi: 09.05.2022, https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Türker, H. (2014). Fenomenolojik Değer Estetiği. Ebabil Yayınları.
  • Wilkinson, I., & Young, L. (2002). On cooperating: firms, relations and networks. Journal of Business Research, 55(2), 123-132.
  • Wood, J. T. (2011). Gendered Lives: Communication, Genderand Culture. Boston, MA: Wadsworth Cenage Learning.
  • Yoldaş, Y. (2013). Sistem kuramı. Derin Yayınları.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sedat Hattatoğlu 0000-0002-1616-6350

Fikret Sözbilir 0000-0003-2665-1795

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Hattatoğlu, S., & Sözbilir, F. (2022). Demografik Özelliklerin Estetik İletişim Algıları Üzerindeki Etkisi: Çağrı Merkezi Çalışanları Örneği. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 69-81. https://doi.org/10.22466/acusbd.1183018

Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

ACUSBDCreative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.