Archival services have a different place among information services. The main factors determining this place are the nature of archival material, the archive users and the mission and the usage purposes of the archives. Besides it is very important to meet the expectations of users of archival services, as in all types of services. In the archival management process, a very difficult and long term effort is carried out before the archival material is put into use. The process in which this effort is reflected on the user is reference services. Reference services are a matter of prestige for archives. For this reason, it is very important that reference services are carefully designed and managed with a user-oriented perspective.
Bilgi hizmetleri içerisinde arşiv hizmetlerinin farklı bir yeri vardır. Bu yeri belirleyen başlıca hususlar arşiv malzemesinin doğası, arşiv kullanıcıları, arşivin misyonu ve kullanım amaçlarıdır. Bunun yanında her hizmet türünde olduğu gibi arşiv hizmetlerinde de kullanıcıların beklentilerinin karşılanması çok önemlidir. Arşivsel yönetim sürecinde, arşiv malzemesinin kullanıma sunulmasından önce çok zorlu ve uzun soluklu bir uğraş gerçekleştirilmektedir. Bu uğraşın kullanıcıya yansıdığı süreç referans hizmetleridir. Referans hizmetleri arşivler için bir saygınlık sorunudur. Bu nedenle referans hizmetlerinin kullanıcı odaklı bakış açısı ile dikkatlice tasarlanıp yönetilmesi çok önemlidir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları |
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 |