Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beşinci Disiplin - Öğrenen Organizsayon Sanatı ve Uygulaması, Peter M. Senge, Yapı Kredi Yayınları (2022), 475 Sayfa

Yıl 2022, , 533 - 540, 31.12.2022
https://doi.org/10.31679/adamakademi.1123105

Öz

Günümüzde sürekli değişen ve gelişen bir iş ortamı vardır. Buna bağlı olarak, dünyanın dört bir yanında yeni yönetim tarzları, ürünler ve üretim süreçleri ortaya çıkmaktadır. İşletmelerin bu ortamda hayatlarını devam ettirebilmeleri için öğrenme yeteneklerini geliştirmeleri gerekir. Ancak, bu şekilde değişen çevre koşullarına yenilikçi tepkiler verebileceklerdir. Öğrenen organizasyonlar; yalnızca değişime ayak uyduran değil, aynı zamanda verdikleri yenilikçi tepkiler ile değişime neden olan organizasyonlardır. Peter M. Senge bu değişimin gerçekleştirilebilmesi için “Beşinci Disiplin” adlı eserini yazarak, organizasyonların yönetim sistemlerini baştan yaratmayı amaçlayan “öğrenen organizasyonlar” kavramına önem kazandırmaktadır.

Kaynakça

  • Beklentietkisi,https://tr.wikipedia.org/wiki/Beklenti_etkisi#:~:text=%22Kendini%20ger%C3%A7ekle%C5%9Ftiren%20kehanet%22%20ya%20da,d%C3%BC%C5%9Fen%20davran%C4%B1%C5%9Flar%20sergilemesi%20%C5%9Feklinde%20a%C3%A7%C4%B1klanabilir., Erişim Tarihi: 29.12.20.
  • Fulmer, R. B, Keys, J. B. (1998). Organizational Dynamics, A conversation with Peter Senge: New developments in organizational learning. Autumn, 33-42.
  • Kesin, H., Akgün, A. E., Koçoğlu, İ. Örgüt Teorisi, Ankara, Nobel Yayıncılık. 2016.
  • Koçel, T. İşletme Yöneticiliği, İstanbul, Beta Basım Yayın, 2018.
  • Özer, A., (2013).RE-READING QUALITY MANAGEMENT BY EDWARDS DEMING, Humanitas: International Journal of Social Sciences. Vol. 1 Issue 2, p127-150. 24p.
  • Peter Senge, https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Senge, Erişim Tarihi: 27.12.2020.
  • Robbins, S., P., Judge, T. Organizational Behaviour, çev. İnci Erdem, Ankara, Nobel Yayınları, 2019.
  • Seker, S., E. (2015). YBS Ansiklopedi. Olumsallık Teorisi (Contingency Theory), Vol.2, No.2, 6-10.
  • Senge, P., M. Beşinci Disiplin: Öğrenen organizasyon sanatı ve uygulaması, çev. Ayşegül İldeniz, Ahmet Doğukan, Barış Pala, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2020.
  • Senge, P, Frank, S., Deborah, W. (2014). Reflections, Vol. 14 Issue 3, p1-12. 12p.
  • Senge, P., M., Dyer, K. (2004). Living and Learning: A Conversation with Peter M. Senge. Leadership in Action. Vol. 24 Issue 3, p20-23.
  • The Fifth Discipline, https://en.wikipedia.org/wiki/The_Fifth_Discipline, Erişim Tarihi: 27.12.2020.

Beşinci Disiplin - Öğrenen Organizsayon Sanatı ve Uygulaması, Peter M. Senge, Yapı Kredi Yayınları (2022), 475 Sayfa

Yıl 2022, , 533 - 540, 31.12.2022
https://doi.org/10.31679/adamakademi.1123105

Öz

Nowadays, there is a constantly changing and developing business environment. Accordingly, new management styles, products, and production processes are emerging all over the world. Businesses need to develop their learning abilities to survive in this environment. Only in this way will they be able to give innovative responses to changing environmental conditions. Learning organizations are organizations that keep up with change and cause change with their innovative responses. Peter M. Senge gives importance to the concept of "learning organizations", which aims to recreate the management systems of organizations, by writing his book "The Fifth Discipline" to realize this change. Learning organizations are not only organizations that keep up with change, but also organizations that cause change with their innovative responses.

Kaynakça

  • Beklentietkisi,https://tr.wikipedia.org/wiki/Beklenti_etkisi#:~:text=%22Kendini%20ger%C3%A7ekle%C5%9Ftiren%20kehanet%22%20ya%20da,d%C3%BC%C5%9Fen%20davran%C4%B1%C5%9Flar%20sergilemesi%20%C5%9Feklinde%20a%C3%A7%C4%B1klanabilir., Erişim Tarihi: 29.12.20.
  • Fulmer, R. B, Keys, J. B. (1998). Organizational Dynamics, A conversation with Peter Senge: New developments in organizational learning. Autumn, 33-42.
  • Kesin, H., Akgün, A. E., Koçoğlu, İ. Örgüt Teorisi, Ankara, Nobel Yayıncılık. 2016.
  • Koçel, T. İşletme Yöneticiliği, İstanbul, Beta Basım Yayın, 2018.
  • Özer, A., (2013).RE-READING QUALITY MANAGEMENT BY EDWARDS DEMING, Humanitas: International Journal of Social Sciences. Vol. 1 Issue 2, p127-150. 24p.
  • Peter Senge, https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Senge, Erişim Tarihi: 27.12.2020.
  • Robbins, S., P., Judge, T. Organizational Behaviour, çev. İnci Erdem, Ankara, Nobel Yayınları, 2019.
  • Seker, S., E. (2015). YBS Ansiklopedi. Olumsallık Teorisi (Contingency Theory), Vol.2, No.2, 6-10.
  • Senge, P., M. Beşinci Disiplin: Öğrenen organizasyon sanatı ve uygulaması, çev. Ayşegül İldeniz, Ahmet Doğukan, Barış Pala, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2020.
  • Senge, P, Frank, S., Deborah, W. (2014). Reflections, Vol. 14 Issue 3, p1-12. 12p.
  • Senge, P., M., Dyer, K. (2004). Living and Learning: A Conversation with Peter M. Senge. Leadership in Action. Vol. 24 Issue 3, p20-23.
  • The Fifth Discipline, https://en.wikipedia.org/wiki/The_Fifth_Discipline, Erişim Tarihi: 27.12.2020.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap Tanıtımlar
Yazarlar

Merve Çelik

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 29 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Çelik, M. (2022). Beşinci Disiplin - Öğrenen Organizsayon Sanatı ve Uygulaması, Peter M. Senge, Yapı Kredi Yayınları (2022), 475 Sayfa. Adam Academy Journal of Social Sciences, 12(2), 533-540. https://doi.org/10.31679/adamakademi.1123105

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

ADAM AKADEMİ'de yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.

ADAM AKADEMİ bu doğrultuda makalelerine daha çok erişim ve daha şeffaf bir değerlendirme süreci sunarak kendi alanına katma değer sağlamaktadır.