Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RETURN MIGRATION OF THE SOCIAL MEMORY – A QUALITATIVE RESEARCH ON THE THIRD GENERATION YOUTH WHO RETURNED FROM EUROPE TO TURKEY

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 519 - 547, 31.12.2019
https://doi.org/10.31679/adamakademi.602373

Öz

It is observed that the third generation European Turks perform a brain drain to Turkey. In this context, this study aims to investigate the effects of identity, belonging, culture, dual citizenship, economic and other reasons on the decision of the third generation European Turks to migrate to Turkey. In this context, semi-structured interviews were conducted and studies were carried out on the basis of interpretive sociology. The European Turks find the opportunity in abroad to express their identity freely. The individual who faced discrimination in Europe found a field to express especially their national and religious identity after coming to Turkey. Apart from that, migrating to Turkey provided opportunity to reconsider the borders of the individual’s belonging and identity through dual citizenship and cultural values.

Kaynakça

  • Abadan-Unat, N. (2015). Türkiye’nin son elli yıllık emek göçü: yorum, eleştiri, öngörü. Türkiye’nin göç tarihi (ss. 261-276). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Başaran, F. (1972). Türkiye’de beyin göçü sorunu. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tarih Bölümü Tarih Araştırmaları Dergisi, 10, 133-153.
  • Başkurt, İ. (2009). Almanya'da yaşayan Türk göçmenlerin kimlik problemi. HAYEF Journal of Education, 6(2), 81-94.
  • Bauman, Z. (2017). Kimlik. Heretik Yayınları.
  • Dalbay, R. S. ve Avcı, N. (2018). Kimlik inşasına ilişkin temel yaklaşımlar ve bu yaklaşımların Türkiye’ye yansımaları. Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, 23(1), 17-39.
  • Ergin, D. Y. ve Ermağan, B. (2011). Çok kültürlülük ve sosyal uyum. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Antalya.
  • Goffman, E. (2017). Etkileşim ritüelleri: Yüz yüze davranış üzerine denemeler. Heretik Yayınları.
  • İslamoğlu, E., Yıldırımalp, S. ve Benli, A. (2013). Türkiye’de tersine göç ve tersine göçü teşvik eden uygulamalar: İstanbul örneği. Sakarya İktisat Dergisi, 2(4), 46-66.
  • Karaduman, S. (2010). Modernizmden postmodernizme kimliğin yapısal dönüşümü. Journal of Yaşar University, 5(17), 2886-2899.
  • Kaya, A. ve Kentel, A. (2005). Euro-Türkler: Türkiye ile Avrupa birliği arasında köprü mü engel mi? İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Kaya, M. (2012). Klasik sosyolojik perspektifte modernleşme tartışmaları. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 111-130.
  • Öner, N.A.Ş (2015). Son mu, başlangıç mı? göç çalışmalarında bir olgu olarak geri göç. Küreselleşme çağında göç (263-285). İletişim Yayınları. İstanbul.
  • Özdil, M. (2017). Kolektif ve bireysel kimlikler bağlamında sosyal bütünleşme. Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences, 28(3).
  • Rittersberger-Tılıç, H., Özen, Y. ve Çelik, K. (2012). Geriye göçün dinamikleri: Almanya’dan eve dönüş. Küreselleşme çağında göç (287-307) İletişim Yayınları. İstanbul.
  • Sunata, U. (2014). Tersine beyin göçünde sosyal ağların rolü: Türkiyeli mühendislerin Almanya'dan geriye göç deneyim ve algıları. Türk Psikoloji Yazıları, 17(34).Yavuz, S. (2013). Göç, entegrasyon ve din: Avrupa'da yaşayan Türkler bağlamında bir değerlendirme. Journal of International Social Research, 6(26), 610-623.

TOPLUMSAL HAFIZANIN GERİYE GÖÇÜ – AVRUPA’DAN TÜRKİYE’YE GERİ DÖNEN ÜÇÜNCÜ KUŞAK GENÇLER ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 519 - 547, 31.12.2019
https://doi.org/10.31679/adamakademi.602373

Öz

Son yıllarda üçüncü kuşak Avrupalı Türklerin Türkiye’ye beyin göçü gerçekleştirdikleri gözlemlenmiştir. Bu çerçevede çalışma üçüncü kuşak Avrupalı Türklerin Türkiye’ye göç kararında kimlik, aidiyet, kültür, çifte vatandaşlık konularının ve iktisadi ve diğer gerekçelerin etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda araştırmada yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilerek yorumlayıcı sosyoloji temelinde bir çalışma yürütülmüştür. Avrupalı Türkler yurtdışında kimliklerini özgürce ifade edebilme fırsatı bulabilmektedir. Avrupa’da ayrımcılıkla karşılaşan bireyler Türkiye’ye geldikten sonra, özellikle milli ve dini kimliğini ifade edebilme alanı bulmuştur. Bunun dışında Türkiye’ye göç etmek bireylerin aidiyet ve kimlik sınırlarını, çifte vatandaşlık ve kültürel değerler üzerinden tekrar değerlendirmesine fırsat tanımıştır.

Kaynakça

  • Abadan-Unat, N. (2015). Türkiye’nin son elli yıllık emek göçü: yorum, eleştiri, öngörü. Türkiye’nin göç tarihi (ss. 261-276). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Başaran, F. (1972). Türkiye’de beyin göçü sorunu. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tarih Bölümü Tarih Araştırmaları Dergisi, 10, 133-153.
  • Başkurt, İ. (2009). Almanya'da yaşayan Türk göçmenlerin kimlik problemi. HAYEF Journal of Education, 6(2), 81-94.
  • Bauman, Z. (2017). Kimlik. Heretik Yayınları.
  • Dalbay, R. S. ve Avcı, N. (2018). Kimlik inşasına ilişkin temel yaklaşımlar ve bu yaklaşımların Türkiye’ye yansımaları. Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, 23(1), 17-39.
  • Ergin, D. Y. ve Ermağan, B. (2011). Çok kültürlülük ve sosyal uyum. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Antalya.
  • Goffman, E. (2017). Etkileşim ritüelleri: Yüz yüze davranış üzerine denemeler. Heretik Yayınları.
  • İslamoğlu, E., Yıldırımalp, S. ve Benli, A. (2013). Türkiye’de tersine göç ve tersine göçü teşvik eden uygulamalar: İstanbul örneği. Sakarya İktisat Dergisi, 2(4), 46-66.
  • Karaduman, S. (2010). Modernizmden postmodernizme kimliğin yapısal dönüşümü. Journal of Yaşar University, 5(17), 2886-2899.
  • Kaya, A. ve Kentel, A. (2005). Euro-Türkler: Türkiye ile Avrupa birliği arasında köprü mü engel mi? İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Kaya, M. (2012). Klasik sosyolojik perspektifte modernleşme tartışmaları. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 111-130.
  • Öner, N.A.Ş (2015). Son mu, başlangıç mı? göç çalışmalarında bir olgu olarak geri göç. Küreselleşme çağında göç (263-285). İletişim Yayınları. İstanbul.
  • Özdil, M. (2017). Kolektif ve bireysel kimlikler bağlamında sosyal bütünleşme. Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences, 28(3).
  • Rittersberger-Tılıç, H., Özen, Y. ve Çelik, K. (2012). Geriye göçün dinamikleri: Almanya’dan eve dönüş. Küreselleşme çağında göç (287-307) İletişim Yayınları. İstanbul.
  • Sunata, U. (2014). Tersine beyin göçünde sosyal ağların rolü: Türkiyeli mühendislerin Almanya'dan geriye göç deneyim ve algıları. Türk Psikoloji Yazıları, 17(34).Yavuz, S. (2013). Göç, entegrasyon ve din: Avrupa'da yaşayan Türkler bağlamında bir değerlendirme. Journal of International Social Research, 6(26), 610-623.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sümeyye Gedikoğlu 0000-0001-6811-2912

Emrah Akbaş 0000-0003-2807-4055

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gedikoğlu, S., & Akbaş, E. (2019). TOPLUMSAL HAFIZANIN GERİYE GÖÇÜ – AVRUPA’DAN TÜRKİYE’YE GERİ DÖNEN ÜÇÜNCÜ KUŞAK GENÇLER ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Adam Academy Journal of Social Sciences, 9(2), 519-547. https://doi.org/10.31679/adamakademi.602373

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

All articles published on ADAM ACADEMY are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. This license grants you the right to reproduce, share and disseminate data mining applications, search engines, websites, blogs and all other platforms, provided that all published articles, data sets, graphics and attachments are cited. Open access is an approach that facilitates interdisciplinary communication and encourages different disciplines to work with each other.

ADAM ACADEMY provides added value to its field by offering more access and more transparent evaluation process to its articles in this direction.