Bu araştırma, ilkokul 4. Sınıf öğrencilerine yaratıcı drama tekniği uygulanarak oluşturulan yazma çalışmalarının onların yazma kaygısına, yazma öz yeterliğine, yazmaya yönelik tutumlarına etkisini ve öğrenciler ile öğretmenin bu sürece yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Karma yöntemin ilk aşamasında deneysel bir çalışma yapılmıştır. İkinci aşamasında ise uygulama yapılan grubun ve öğretmenin sürece yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırma örneklemini gelişigüzel örnekleme türünde seçilmiş olup bir ilkokulun 4. Sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada, araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, yazma öz yeterlik ölçeği, yazma kaygısı ölçeği, tutum ölçeği ve açık uçlu form kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda yaratıcı drama tekniğiyle oluşturulan yazma çalışmalarıyla öğrencilerin yazma kaygısı, yazma öz yeterliği ve yazmaya yönelik tutum ön test-son test ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca okunan kitap sayısı ile yazma kaygısı, yazma öz yeterliği ve yazmaya yönelik tutum arasında orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın nitel bölümünde ise öğrencilerin sürece yönelik görüşleri, keyif alma durumları, değişim ve öneri temaları altında toplanmıştır.
Yazma kaygısı yazma öz yeterliği yazmaya yönelik tutum yaratıcı drama.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |