Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ACTIVE LISTENING LISTEN, UNDERSTAND, DO

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 48 - 61, 26.06.2018

Öz

This activity has been prepared relating the learning
objective of applying listening rules for 3rd grade Turkish Lesson listening
skills. The aims of this activity are to maket he students get ready fort he
listening activity, to identify the goals of listening, to focus on what they
listen t oto and to gain the habit of listening as a good manner and use it
every where and all the time. The activity group work. Group work and
presentation are efficient in terms of focusing on what they listen to. This
activity is supposed to be permanent in terms of being student - centered,
being creative, thinking transformationally by doing self - assessment. The
class consists of 24 students, 12 boys and 12 girls. Six groups consisting of
four students have been created and different tasks have been given to them.
They have been given supplementary resources in order
to research and collect data. They prepared
posters and at the end of presenting them, they have been able to evaluate
themselves and the group about the listening field. Active listening, watching
a presentation in order to gaininformation, listening to the speech and
discussion of a group, listening to a story and creating a story for fun have
been used as methods in this activity. The students have had the experience of
active listening by creating a product and doing self -
assessment. There
are generally the students of highly educated parents in the class. That’s why interactive
activities can be done and learning outcomes can be put into practice.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Akyol, H. (2008). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Gravois, By Michael. (1998). 35 Ready- To-Go Ways to Publish Students’ Research and Writing. Professional Books New York. Toronto: London. Auckland. Sydney
  • Prof. Dr. Güneş, Prof. Dr. F.; Akyol, H. Dr. Şahinel, M. G. Arş. Gör. Temur, T. ( 2005). Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü basımevi.
  • Jradi, D. Paton, S. Raw, A. Sveilies, K. (2012). Assessment Workshop Leaders (İDV Özel Bilkent İlköğretim Okulu Ankara - 18-19 Haziran 2012 (Katıldığım) Okul İçi Çalıştayı.
  • Karagöz, S. (2008). Türkçe Güzel Dilimizi Geliştirelim: İstanbul: Uygun Basın
  • Özbay, M. (2005). Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi: Ankara: Akçağ Yayın
  • Robert, J. , M. Jana, S. M. , Debra, J. P. (2008) Etkili Sınıf Yönetimi Stratejileri. İstanbul: Sev-Yay

AKTİF DİNLEME: DİNLE, ANLA, YAP

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 48 - 61, 26.06.2018

Öz

Bu etkinlik; 3. Sınıf, Türkçe dersi “dinleme” alanına
yönelik olarak, “Dinleme Kurallarını Uygulama” kazanımları ile
ilişkilendirilerek hazırlanmıştır. Öğrencilerin; dinlemeye hazırlık yapmaları,
dinleme amaçlarını belirlemeleri, dinlediğine dikkatlerini yoğunlaştırmaları ve
görgü kurallarına uygun dinleme alışkanlıklarını,
  her derste ve her zaman davranış hâline
getirmeleri amaçlanmıştır. Etkinlik, hem bireysel, hem de grup çalışmasına
uygundur. Dinlediğine dikkatini yoğunlaştırması bakımından,
  grup çalışması ve sunumlar etkili bir
uygulama olmuştur. Etkinliğin, öğrenci merkezli olma, yaratıcılığı açığa çıkarma
ve öz değerlendirme yapılarak dönüşümlü düşündürme bakımlarından kalıcı bir
etki bırakması beklenmektedir. Uygulama sınıfı 12 kız, 12 erkek öğrenci olmak
üzere 24 kişiden oluşmaktadır. Dörder kişilik, altı grup oluşturularak; her gruba
farklı görev verilmiştir. Araştırma ve veri toplamak için her gruba yardımcı
kaynaklar verilmiştir. Poster hazırlama ve sunma sonunda,
  dinleme alanı ile ilgili kendilerini ve grubu
değerlendirebilmişlerdir. Bu etkinlikte
katılımlı dinleme, bilgi
edinmek için
sunu izleme, grup konuşmalarını ve tartışmalarını dinleme,
eğlenmek
için
hikâye dinleme ve oluşturma yöntemleri kullanılmıştır. Uygulamada öğrenciler
bir hikâye oluşturmakla katılımlı dinleme örneğini yaşamışlardır.
  Bir ürün ortaya çıkarma ve öz değerlendirme
yaparak;
  bu davranışı kazandıklarının kanıtlarını
ortaya koymuşlardır.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Akyol, H. (2008). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Gravois, By Michael. (1998). 35 Ready- To-Go Ways to Publish Students’ Research and Writing. Professional Books New York. Toronto: London. Auckland. Sydney
  • Prof. Dr. Güneş, Prof. Dr. F.; Akyol, H. Dr. Şahinel, M. G. Arş. Gör. Temur, T. ( 2005). Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü basımevi.
  • Jradi, D. Paton, S. Raw, A. Sveilies, K. (2012). Assessment Workshop Leaders (İDV Özel Bilkent İlköğretim Okulu Ankara - 18-19 Haziran 2012 (Katıldığım) Okul İçi Çalıştayı.
  • Karagöz, S. (2008). Türkçe Güzel Dilimizi Geliştirelim: İstanbul: Uygun Basın
  • Özbay, M. (2005). Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi: Ankara: Akçağ Yayın
  • Robert, J. , M. Jana, S. M. , Debra, J. P. (2008) Etkili Sınıf Yönetimi Stratejileri. İstanbul: Sev-Yay
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Etkinlik/Deneyim Makaleleri
Yazarlar

Gülen Koçan

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2017
Kabul Tarihi 1 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koçan, G. (2018). AKTİF DİNLEME: DİNLE, ANLA, YAP. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, 3(1), 48-61.
AMA Koçan G. AKTİF DİNLEME: DİNLE, ANLA, YAP. Research and Experience Journal (REJ). Haziran 2018;3(1):48-61.
Chicago Koçan, Gülen. “AKTİF DİNLEME: DİNLE, ANLA, YAP”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi 3, sy. 1 (Haziran 2018): 48-61.
EndNote Koçan G (01 Haziran 2018) AKTİF DİNLEME: DİNLE, ANLA, YAP. Araştırma ve Deneyim Dergisi 3 1 48–61.
IEEE G. Koçan, “AKTİF DİNLEME: DİNLE, ANLA, YAP”, Research and Experience Journal (REJ), c. 3, sy. 1, ss. 48–61, 2018.
ISNAD Koçan, Gülen. “AKTİF DİNLEME: DİNLE, ANLA, YAP”. Araştırma ve Deneyim Dergisi 3/1 (Haziran 2018), 48-61.
JAMA Koçan G. AKTİF DİNLEME: DİNLE, ANLA, YAP. Research and Experience Journal (REJ). 2018;3:48–61.
MLA Koçan, Gülen. “AKTİF DİNLEME: DİNLE, ANLA, YAP”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, c. 3, sy. 1, 2018, ss. 48-61.
Vancouver Koçan G. AKTİF DİNLEME: DİNLE, ANLA, YAP. Research and Experience Journal (REJ). 2018;3(1):48-61.