Amaç: Araştırma, ebelik bölümü öğrencilerinin genetik hastalıklara ve genetik danışmanlığa ilişkin bilgi ve görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma 1 Aralık-31 Mayıs 2017 tarihleri arasında, tanımlayıcı tipte, 10 fakülte/yüksekokulda yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini bu fakülte/yüksekokullarda öğrenim gören ebelik bölümü son sınıf öğrencileri oluşturmuş, 554 öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır. Verilerin sayı, yüzde, ortalama, standart sapmaları verilmiş, p<0,05 değeri istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin %50,2’sinin genetik ve genetik hastalık/kusurlarla ilgili bilgisini yeterli bulduğu, %99,1’inin üçlü tarama testleri, %98,6’sının ultrason, %97,7’sinin amniyosentez gibi prenatal tarama testleri hakkında bilgisi olduğu, %78,2’sinin genetik hastalıklar/danışmanlık konusunda daha fazla eğitim almak istediği saptanmıştır.
Sonuç: Öğrencilerinin genetik geçişli hastalıklar hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları, prenatal tanı testleri hakkında yeterli bilgiye sahip olduğunu düşündükleri, genetik konusunda daha fazla eğitim almak istedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Ebelik öğrencileri Eğitim Genetik hastalıklar Genetik danışmanlık
Aim: The research was conducted to determine the knowledge and opinions of midwifery students about genetic diseases and genetic counseling.
Materials and Methods: The research was carried out in descriptive type in 10 faculties/schools between 1 December-31 May 2017. The universe of the research consisted of senior midwifery students studying at these faculties/schools, and the research was completed with 554 students. Number, percentage, mean and standard deviations of the data were given, p<0.05 was considered statistically significant.
Results: 50.2% of the students found their knowledge about genetics and genetics sufficient, 99.1% had knowledge about prenatal screening tests such as triple screening tests, 98.6% ultrasound, 97.7% amniocentesis, 78.2% It was determined that of them wanted to get more training on genetic diseases/counseling.
Conclusion: It was concluded that the students did not have enough information about genetic inherited diseases, they thought they had enough information about prenatal diagnostic tests, and they wanted to get more education on genetics.
Midwifery students Education Genetic diseases Genetic counseling
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 22 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 4 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |