Amaç: Üniversite öğrencilerinde premenstrual sendrom görülme sıklığını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.Yöntem: Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılında eğitim gören 426 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak öğrenci bilgi formu ve
Premenstrual Sendrom Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, yüzdelik dağılım, t testi ve ANOVA analizleri kullanılmıştır.Sonuç: Araştırmaya katılan öğrencilerde Premenstrual Sendrom sıklığı %43 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin Premenstrual Sendrom Ölçeği puan ortalaması 123.63±36.62
(Min44- Max219)dir. Premenstrual sendrom ölçeği puan ortalamalarının düzensiz adet gören
ve dismenoresi olan öğrencilerde daha yüksek olduğu saptanmıştır. Aile öyküsü olanlarda da
Premenstrual sendrom puan ortalaması daha yüksek bulunmuş olup, istatistiksel olarakanlamlılık tespit edilmiştir. Öğrencilerin %71’inin premenstrual dönemde iştah değişimi,
%60’ının ağrı, %58’inin sinirlilik, %56’ının uyku değişimi, %54’ünün depresif duygulanım%54’ünün şişkinlik, %51’inin yorgunluk, %32’inin depresif düşünceler ve
%31’inin anksiyeteyi deneyimlediği saptanmıştır. Ağrılı adet görme ve adet öncesi problemler için bir sağlık kurumuna başvuranların oranı %33.6 olarak tespit edilmiştir. Bu çalışmadaöğrencilerin yarısına yakınında premenstrual sendrom tespit edilmiştir. Üniversite öğrencilerinde Premenstrual sendrom’un olumsuz etkilerini azaltmak için sağlık çalışanları öğrencilere eğitim ve danışmanlık hizmeti vermelidir.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2 |