Aim: Ageizm is a multidimensional term that involves different attitudes,
prejudices, behaviors and actions that are displayed to a person due to his or
her age. The aim of our study is to determine whether there is a difference in
the attitude of elderly discrimination according to the status of performing
geriatric internship among physiotherapy students.
Method: A descriptive study was carried out with 94 senior physical therapy
students taking the clinical practice course. The data of the study were
collected by personal information form prepared by the researchers and ageism
attitude scale.
Results:The average score of the students was 82.6 ± 8.7 points and the attitudes
towards ageizm were found to be positive. It was found that the total scores of
the students who had undergone geriatric internship were higher than those who
did not, but this difference was not statistically significant (p> 0.05). In
addition, the percentage of those who lived in Village / Town for the longest
period of their life, those who did not live with the individuals above 65
years old and those who had 3 or under the number of siblings had higher scores
of ageizm attitude total scores, but these differences were not statistically
significant (p> 0.05).
Conclusion: It was determined that the attitudes of the physiotherapy students
towards the ageizm were positive, and working with older people in a
short time positively affected the attitudes towards elderly discrimination.It
is thought that increasing the interaction of students with elderly
people in clinical applications will positively affect students' attitudes
towards elderly people.
Elderly Discrimination Clinical Practice Geriatric Internship Physiotherapy students
Amaç: Yaşlı ayrımcılığı bir kişiye sadece yaşı nedeniyle gösterilen farklı tavır,
önyargı, davranış ve eylemleri içinde barındıran çok boyutlu bir terimdir.
Çalışmamızın amacı geriatri stajı yapan ve henüz yapmamış olan fizyoterapi
öğrencileri arasında yaşlı ayrımcılığı tutumu açısından farklılık olup
olmadığını belirlemektir.
Yöntem: Çalışmamız tanımlayıcı nitelikte olup; Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık
Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü 4. sınıfta eğitim
gören ve Klinik Uygulama dersi kapsamında geriatri stajı yapmış olan (50) ve
henüz staja çıkmayan (44) toplam 94 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmanın
verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Yaşlı
Ayrımcılığı Tutum Ölçeği (YATÖ) ile toplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin YATÖ puan ortalamasının 82,6± 8,7 puan olduğu ve yaşlı ayrımcılığına
ilişkin tutumlarının olumlu olduğu belirlenmiştir. Geriatri stajı yapan
öğrencilerin YATÖ toplam puanlarının, yapmayanlara göre daha yüksek olduğu
fakat bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı saptanmıştır (p>0,05).
Ayrıca yaşamının en uzun süresini Köy/Kasaba’da geçirenlerin, şimdiye kadar 65
yaş üstü bireylerle beraber yaşamayan kişilerin ve kardeş sayısı 3 ve altında
olanların YATÖ puanları daha yüksek bulunmuştur fakat bu farklar istatistiksel
olarak anlamlı değildir (p˂0,05).
Sonuç: Fizyoterapi öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarının olumlu
olduğu, kısa süre yaşlı bireylerle çalışmanın yaşlı ayrımcılığına ilişkin
tutumları olumlu anlamda etkilediği belirlenmiştir. Klinik uygulamalarda
öğrencilerle yaşlı bireylerin etkileşiminin artırılmasının, öğrencilerin
yaşlılara yönelik tutumlarını olumlu anlamda etkileyeceği düşünülmektedir
Yaşlı Ayrımcılığı Klinik Uygulama Geriatri Stajı Fizyoterapi öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 3 |