Objective: The aim of this study was to compare the levels of dental anxiety
among the first and fourth year dentistry students.
Methods: A total of 127 dentistry students (82 first year and 45 fourth year)
were enrolled in the study. Questionnaire forms including Modified Dental
Anxiety Scale (MDAS) and demographic information, consisting of 5 questions
frequently used for measuring dental anxiety, were distributed to the
participants. Participants with an MDAS score of 19 or higher were evaluated as
having a high level of dental anxiety and were recorded. The data were analyzed
by Student t test and ANOVA.
Results: The MDAS scores of the first year student were higher in all
questions and there was a significant difference between the groups in terms of
scores in all other questions except the first question (p <0.001). The mean
MDAS score in the first year (14.28 ± 4.09) was significantly higher than the
mean MDAS score in the fourth year (10.59 ± 3.67) (p <0.001). The number of
students with MDAS score ≥ 19 was 10 (12.2%) in the first year and 1 (2.2%) in
the fourth year.
Conclusion: First year dentistry students have higher levels than fourth year
students. There was an inverse relationship between dental education and dental
anxiety. According to these data, it can be said that dental anxiety levels of
individuals can be decreased by increasing the information about dental procedures.
Amaç: Bu çalışmanın amacı diş hekimliği fakültesinde eğitim gören birinci ve
dördüncü sınıf öğrencilerin dental kaygı düzeylerinin karşılaştırılmasıdır.
Yöntem: Çalışmamıza diş hekimliği fakültesinde eğitim gören 82 birinci sınıf, 45
dördüncü sınıf olmak üzere toplamda 127 öğrenci dahil edilmiştir. Dental
kaygının ölçülmesi için sıklıkla kullanılan 5 sorudan oluşan Modifiye Dental
Anksiyete Skalasını (MDAS) ve demografik bilgileri içeren anket formları
katılımcılara dağıtıldı. MDAS skoru 19 veya daha yüksek olan katılımcılar
yüksek dental kaygı düzeyine sahip olarak değerlendirildi ve kaydedildi. Elde
edilen verilerin Student t testi ile tek yönlü varyans analizi (ANOVA)
kullanılarak istatistiksel analizleri yapıldı.
Bulgular: Tüm sorularda birinci sınıfların MDAS skorları daha yüksekti ve ilk soru
hariç diğer tüm sorularda skorlar bakımından gruplar arasında anlamlı fark
bulundu (p<0.001). Birinci sınıflarda elde edilen ortalama MDAS skoru
(14.28±4.09) dördüncü sınıflarda elde edilen ortalama MDAS skoruna (10.59±3.67
) göre anlamlı derecede daha yüksek bulundu (p<0.001). MDAS skoru ≥ 19 olan
öğrenci sayısı birinci sınıflarda 10 (%12,2) iken dördüncü sınıflarda 1 (%2,2)
olarak bulundu.
Sonuç: Diş hekimliği birinci sınıfta eğitim gören öğrencilerin düzeyleri dördüncü
sınıfta eğitim gören öğrencilere göre daha yüksektir. Diş hekimliği eğitimi ile
dental kaygı arasında ters orantı olduğu görülmüştür. Bu veriler doğrultusunda
diş işlemleriyle alakalı bilgilendirmenin arttırılarak bireylerin dental kaygı
düzeylerinin azaltılabileceği söylenebilir.
Dental Kaygı; Diş Hekimliği Öğrencisi; Dental Anksiyete Skalası
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 3 |