Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Comparative Progress Level of Republican Era (1929-1930, 1949, 1981) Secondary School Turkish Teaching Programs in Terms of Content, General and Specific Aims

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 1 - Cilt: 2 Sayı: 1, 11 - 26, 01.06.2011

Öz

Education programs, which fundamentally have dynamic structures, should be regularly reviewed and revised in an
objective manner in order to train qualified individuals who can meet the needs of the society. A reliable mother tongue
teaching program is required to transfer the ever increasing knowledge base to young generations in a planned manner.
Basic aim of language teaching is to develop thinking and communication skills of individuals and language teaching;
especially teaching of the mother tongue is emphasized in education systems of all countries. Effective use of mother
tongue facilitates rapport among individuals and the supports the realization of learning in the field of education.
Increasing the efficiency in education is one of the most important targets of the organizations that carry out educational
activities. Development of qualifications in educational activities is not only limited to teaching staff; it is also related to
the productivity of the programs that are in effect. All education and training activities in formal and informal educational
institutions are carried out in the framework of previously prepared programs which cover the specific behaviors and the
manner of acquisition by the individuals in the identified educational process.
It is believed that the current study will facilitate comprehension of the changes regarding the related program. As can be
seen from an interdisciplinary approach, the developments in this field can only reach the stage of implementation after
lengthy research and discussions. The aim of this study is to present the comparative progress levels of Republican Era
(1929-1930, 1949, 1981) secondary school Turkish teaching programs in terms of content, general and specific aims; the
implementation of the programs, challenges they present and the level of satisfying the current needs for sound mother
tongue education.

Cumhuriyet Dönemi (1929-1930, 1949,1981) Ortaokul Türkçe Öğretimi Programlarının İçerik, Genel ve Özel Amaçlarıyla Karşılaştırmalı Gelişim Düzeyi

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 1 - Cilt: 2 Sayı: 1, 11 - 26, 01.06.2011

Öz

Temelde dinamik bir yapıya sahip olan eğitim programları, nitelikli, eğitilmiş insan gücünü, toplumun ihtiyaçlarına uygun
biçimde ve istenilen kalitede yetiştirebilmek için, belirli aralıklarla, tarafsız olarak gözden geçirilmeli ve gerekli değişiklikler
yapılmalıdır. Her geçen gün artan bilgi birikiminin, genç nesillere planlı bir şekilde aktarılmasının yolu, sağlıklı bir ana dil
öğretimi vasıtasıyla gerçekleştirilmiş olacaktır. Dil eğitiminin temel amacı, kişilerin düşünme ve iletişim becerilerini
geliştirmektir. Bundan dolayı bütün ülkelerin eğitim sistemlerinde dil eğitimine, özellikle anadili eğitimine büyük önem
verilmektedir. Ana dilin etkili kullanımı, hem bireyin toplum içinde diğer bireylerle anlaşmasını, hem de eğitim alanındaki
öğrenmelerin gerçekleşmesini kolaylaştırır.
Eğitimde verimliliğin artırılması, eğitim faaliyetlerini yürüten kurumların en önemli hedeflerinden biri olmuştur. Eğitim
faaliyetlerinde, niteliğin geliştirilmesi sadece öğretmenle sınırlı değildir. Öğretmen kadar yürürlükte olan programın
verimliliğine de bağlıdır. Örgün ve yaygın eğitim kurumlarında bütün eğitim ve öğretim çalışmaları önceden hazırlanan bir
program çerçevesinde yürütülür. Belirlenen eğitim süreci içerisinde bireye hangi davranışların ne şekilde kazandırılacağı
hazırlanan programda ifade edilir.
Çalışmamızın ilgili program değişikliklerinin anlaşılmasını sağlayacağı düşüncesindeyiz. Disiplinler arası yaklaşımla
bakıldığında görüleceği gibi, bu alandaki yenilikler uzun araştırmalar ve tartışmalar sonunda uygulama aşamasına
gelebilmektedir. Araştırmanın amacı, Cumhuriyet dönemi (1929-1930, 1949, 1981) ortaokul Türkçe öğretimi
programlarının içerik bakımından, genel ve özel amaçlarıyla karşılaştırmalı gelişim düzeylerini, programların uygulanmasını,
karşılaşılan güçlükleri ve sağlıklı bir ana dil eğitimine cevap verebilirlik düzeylerini ortaya koymaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID JA73PZ38EV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yüksel Girgin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 1 - Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Girgin, Y. (2011). Cumhuriyet Dönemi (1929-1930, 1949,1981) Ortaokul Türkçe Öğretimi Programlarının İçerik, Genel ve Özel Amaçlarıyla Karşılaştırmalı Gelişim Düzeyi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 11-26.