Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin farklı temsil biçimlerine (tablo, grafik ve denklem) göre iki değişken arasında doğrusal ilişki olup olmadığını tespit edebilme ve doğrusal ilişki içeren gerçek yaşam durumlarına uygun tablo, grafik ve denklem oluşturabilme becerilerini incelemektir. Uygulama, bir devlet ortaokulunun 7.sınıf seviyesinde öğrenim gören 93 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deneysel olmayan nicel araştırmalardan betimleyici türde tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri her biri 3’er açık uçlu sorudan oluşan “Doğrusal ilişki Belirleme Testi (DİBT)” ve “Gerçek Yaşam Durum Testi (GYDT)” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri hesaplanmış ve veriler normal dağılım göstermediği için Kruskal Wallis testi ve Mann Whitney U – testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, öğrencilerin doğrusal ilişki belirlemede, grafik temsilinde denklem ve tablo temsillerine göre anlamlı düzeyde daha başarılı olduğu ayrıca doğrusal ilişki bulunan gerçek yaşam durumlarına ait tablo temsilini oluşturma becerilerinin grafik ve denklem temsil biçimlerine göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir
The aim of this study was to investigate 7th grade students’ ability to identify linear relation according to representation forms (table, equation and graph) and create table, graph and equation for real life cases including linear relationship. The study was applied to 93 seventh grade students from one state middle school.The study is a descriptive research designed as a survey model, one of the non-experimental quantitative research models. The data were collected by “Identification Linear Relationship Test” and “Real Life Case Test” each consisting of 3 open-ended questions.The arithmetic mean, standard deviation and percentage values were calculated and Kruskal Wallis test, Mann Whitney U–test were used in the analysis of the data. According to the data obtained in the study, it was found that students were significantly more successful in graphical representation compared to table and equation representations to identify linear relation. It was also determined that students’ ability was significantly higher to create table for real life cases including linear relationship compared to graph and equation representations
Diğer ID | JA76NG79JT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2 |