Bu araştırmada; Beden Eğitimi öğretmeni adaylarının akademik başarılarını yordayan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma; Adnan Menderes, Ege ve Celal Bayar Üniversiteleri Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören 337 gönüllü öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmada; Beden Eğitimi Öğretmeni adaylarının okuma ilgisinin “orta” düzeyde olduğu görülmektedir. Katılımcıların Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejilerinin alt boyutları çözümlendiğinde, duyuşsal özellikleri oluşturan Tutum ve Motivasyonun düşük, Kaygının ise ortalamanın altında olduğu belirlenmiştir. Bilişsel özelliklerden en yüksek puanlar Bilgilerin İşlenmesi, Çalışma Yardımcıları, Zaman Kullanımı, Kendi Kendini Test Etme boyutlarında elde edilmiştir. Ayrıca katılımcıların içten denetimli oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin genel başarı düzeyi ile ortaöğretim başarı düzeyi arasında pozitif ve orta düzeyde, okuma ilgisi ile negatif ve düşük, bilgilerin işlenmesi, çalışma yardımcıları, kendi kendini test etme ve test stratejileri ile oldukça düşük ilişkiler olduğu saptanmıştır. Denetim odağı ise yalnızca motivasyon ve konsantrasyon ile düşük ve negatif ilişkiler içindedir. Ayrıca yapılan regresyon analizi sonucunda; başarıdaki değişkenliğin %30’unu açıklayan faktörlerin ortaöğretim not ortalaması, test stratejileri ve okuma ilgisi olduğu ortaya konulmuştur. Çalışma sonuçlarına uygun öneriler geliştirilmiştir
Okuma ilgisi okuma alışkanlığı öğrenme ve ders çalışma stratejileri denetim odağı
In this study; It is aimed to determine the factors that predict the academic achievement of the Physical Education teacher candidates. Sample of this study composed of 337 volunteer students attending at the Departments of Physical Education and School of Physical Education and Sports Teacher Training at Adnan Menderes University, Ege University and Celal Bayar University. In this relational screening model research, it is seen that reading interest of Physical Education Teacher candidates is at “medium” level. When the sub dimensions of the Learning and Studying Strategies of participants are analyzed it is seemed that attitude and motivation, which form affective features, are quite low and anxiety is below the average. The highest points of the cognitive features are gained from the dimensions of Information Processing, Study Aids, Use of Time, and Self-Evaluation. It is also determined that the participants have internal locus of control. . It is detected the relations of academic success levels of students are positive and mid-level with secondary school success levels of them and negative and low with reader interest, and quite low with information processing, study aids, self-evaluation, and testing strategies. Locus of control is only in a quite low and negative relationship with motivation and concentration. Moreover, according to the regression analyze it is exposed that factors that explains the 30% of the changes in success are secondary school average points, testing strategies, and reading interests. Appropriate suggestions are developed in accordance with the research results
Reading interest reading habits learning and studying strategies focus of control
Diğer ID | JA28HU59YS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2 |