Bu çalışmanın amacı, 5E
Öğretim Modeli temel alınarak 5. sınıf İnsan ve Çevre İlişkileri Ünitesi
Biyolojik Çeşitlilik konusu ile ilgili bir ders planı geliştirmektir. Plan
kapsamında 5E modelinin her aşaması için Fen Bilimleri Öğretim Programı’nda
belirtilen kazanımlara uygun öğrenci rehber materyalleri tasarlanmıştır. Planın
ana amacı; öğrencilerin, biyolojik çeşitlilik konusunda anlamlı bir öğrenme
sağlamasıdır. Plan; kavram haritası, argüman geliştirme, örnek olay, argüman
değerlendirme, balık kılçığı gibi yöntem ve teknikler kullanılarak, Fen
Bilimleri Öğretim Programı’nda öngörüldüğü gibi 6 ders saatlik bir ders planı
olarak hazırlanmıştır. Plan örneğinin ortaokul fen bilgisi öğretmenlerinin
biyolojik çeşitlilik konusunu etkin bir şekilde derslerinde yer vermesine,
anlamlı öğrenmeler gerçekleştirmesine ve öğrencilerin eğlenerek öğrenmesine
katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca, tasarlanan öğrenci rehber
materyalleri bu konu kapsamında çalışma yapacak olan öğretmenlere, öğretmen
adaylarına ve araştırmacılara yardımcı olacaktır.
Aim of this study develops
the lesson plan that is about the subject of Biological Diversity in Unit of
Relationships Human and Environment at 5th grade. As part of lesson plan,
activities which are suitable for objectives in Science Education Curriculum were
designed for each stage of 5E model. Main goal of this plan provides meaningful
learning for topic of biological diversity. In this study, the lesson plan was prepared
for 6 lesson hours while using some methods and techniques that are concept map,
deveolping argumen, example story, evaluating argumen and fishbone. The example
of lesson plan is though to contribute to the students for meaningful and entertaining
learning also that teacher should teach the subject of biological diversity.
And also, designed these ınstructional materials will be able to provided for science
teachers, preservice science teachers and researchers about the subject of
biological diversity.
5E Model Biological Diversity Science Education Argumentation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 2 |