Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin
okulöncesi eğitim ortamında kullandıkları önlemsel yaklaşım biçimlerinin
belirli boyutlarda (kuralların işleyişi, fiziksel ortamın düzenlenmesi, günlük
eğitim akışının planlanması /uygulanması ve olumlu bir sınıf atmosferinin
oluşturulması) incelenmesi ve öğretmenlerin önleyici yaklaşıma yönelik
farkındalık düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma, durum çalışması deseni
kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu oluşturulurken maksimum
çeşitlilik örneklemesi kullanılmış ve bu doğrultuda izmir ili sınırları
içerisinde bulunan Bornova
ve Karşıyaka ilçelerine bağlı düşük-orta-yüksek sosyo-kültürel düzeyde olan 3
bağımsız anaokulunda 18 okulöncesi öğretmeni ve 5-6 yaş sınıflarındaki toplamda
90 çocuk ile çalışma yürütülmüştür. Araştırmada,
verilerin toplanması amacıyla görüşme ve gözlem tekniğinden yararlanılmıştır.
Görüşme yoluyla elde edilen verilerin analizinde içerik analizine; gözlem
yoluyla elde edilen verilerin analizinde ise betimsel istatistik ile yüzde hesaplamasına başvurulmuştur. Araştırmadan
elde edilen sonuçlarda, öğretmenlerin kuralların işleyişi,
fiziksel ortamın düzenlenmesi, günlük eğitim akışının planlanması /uygulanması
ve olumlu bir sınıf atmosferinin oluşturulması ile ilgili önleyici yaklaşıma yönelik
uygulamalarda donanımlarının geliştirilmesine gereksinim olduğu gözlenmiştir.
Bu kapsamda araştırma sonunda, öğretmenlerin sınıf ortamında
önlemsel yaklaşımları uygulayabilmelerini destekleyecek öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 9 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |