Araştırmada
öğretmenlerin örgütsel iletişim ve işe angaje olma algılarını belirlemek ve bu
iki değişken arasındaki ilişkinin öğretmenlerin cinsiyet, branş, yaş, kıdem ve
okuldaki çalışma süresi gibi demografik özellikler açısından değişip
değişmediğini saptamak amaçlanmıştır. Araştırman evrenini 2017-2018
eğitim-öğretim yılı Bolu ili Yeniçağa ve Dörtdivan ilçelerindeki ilkokul,
ortaokul ve liselerde görevli 169 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma evren
üzerinde yürütülüp, örneklem alınmamıştır. Verilerin toplanmasında Örgütsel
İletişim ve İşe Angaje Olma Ölçekleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin örgütsel iletişim ve işe angaje olma algı düzeylerini
belirlemede ortalama, öğretmenlerin örgütsel iletişim ve işe angaje olma
algılarının cinsiyet ve branş değişkenlerine göre incelenmesine yönelik
Mann-Whitney U testi, yaş, kıdem ve okuldaki çalışma süresi değişkenlerine göre
incelenmesine yönelik Kruskal-Wallis testi, öğretmenlerin örgütsel iletişim ve
işe angaje olma algıları arasındaki ilişkiye
yönelik Spearman Korelasyon Katsayısı yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin
örgütsel iletişim ve işe angaje olma algıları yüksek
düzeydedir. Cinsiyet, kıdem ve
okuldaki çalışma süresi değişkenleri
öğretmenlerin örgütsel iletişim ve işe angaje olma algılarında farklılık
oluşturmazken, branş değişkeni anlamlı fark otaya çıkarmıştır. Yaş
değişkeni öğretmenlerin örgütsel iletişim algılarında fark oluşturmazken; işe
angaje olma algılarında anlamlı farklılık oluşturmaktadır. Öğretmenlerin örgütsel iletişim ve işe angaje olma
algıları arasında pozitif yönlü ve
düşük düzeyde anlamlı bir ilişki vardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |