Bu
çalışmada ortaöğretim öğrencilerinin devamsızlık nedenleri ve devamsızlık
nedenlerinin bazı demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığının
belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Muğla ilinin Fethiye ilçesinde bulunan 6
farklı türdeki ortaöğretim kurumuna devam etmekte olan 308 kadın ve 322 erkek
olmak üzere toplam 630 ortaöğretim öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırma verileri; araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu
ve Öztekin (2013) tarafından geliştirilen Devamsızlık Nedenleri Formu ile
toplanmıştır. Verilerin analizinde; frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve
standart sapma analizi kullanılırken farklılıklara ilişkin analizde ise
bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmış olup; SPSS
20.0 programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin devamsızlık
nedenlerini en yüksek ortalama ile ‘okul ve okul yöneticisi kaynaklı’ alt
boyutunda değerlendirirken, en düşük ortalamayla ‘çevresel faktör kaynaklı’ alt
boyutunda değerlendirdikleri görülmektedir. Ayrıca cinsiyet, sınıf düzeyi ve
okul türü değişkenlerine göre öğrencilerin devamsızlık nedenlerini
değerlendirmelerinde farklılık olduğu; ancak algılanan sosyoekonomik düzeyin,
öğrencilerin devamsızlık nedenlerini değerlendirmeleri üzerinde anlamlı bir
fark yaratmadığı tespit edilmiştir.
Çalışma bulguları ilgili alan yazın ışığında tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2 |