Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitim Programındaki Aylık Eğitim Planı ve Yarım Günlük Eğitim Akışındaki Genel Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 1, 12 - 27, 29.06.2022

Öz

Bu çalışma; okul öncesi eğitimde öğretmenin, çocuğun ve programın etkililiğini ölçme durumuna yönelik yapılmış bir araştırmadır. Bu anlamda MEB (2013), Okul Öncesi Eğitim Programı çerçevesinde çok yönlü değerlendirme uygulamaları, öğretmen tarafından hazırlamış aylık eğitim planı ve yarım günlük eğitim akışları incelenerek gerçekleşmiştir. Araştırma, nitel bir çalışma olarak belge/doküman incelenmesi sonucu elde edilen verilerin analizine dayanmaktadır. Mersin ili Akdeniz, Mezitli, Toroslar ve Yenişehir merkez ilçelerindeki resmi ve bağımsız anaokullarında görev yapan 12 öğretmenin sınıfında uyguladığı 3 aya ait, 36 aylık eğitim planı ve 576 yarım günlük eğitim akışı olmak üzere, toplam 612 aylık eğitim planı ve yarım günlük eğitim akışı incelenmiştir. Yapılan araştırmada, öğretmenler tarafından hazırlanan kontrol listesi aracılığıyla değerlendirme yapıldığı görülmüştür. Bu durum MEB (2013), Okul Öncesi Eğitim Programı’nda bulunmayan bir sonuçtur. MEB (2013), Okul Öncesi Eğitim Programı’nın temel özelliklerinden biri olan çoklu değerlendirme; okul öncesi eğitiminde sonuç yerine süreç odaklı bir değerlendirmeyi önemsemektedir. Ayrıca yapılan araştırmada öğretmenlerin hazır plan kullandıkları ve çoklu değerlendirmeyi kes-yapıştır yoluyla gerçekleştirdiği görülmüştür.

Destekleyen Kurum

yok

Proje Numarası

yok

Teşekkür

yok

Kaynakça

  • Abalı-Öztürk, Y., Şahin, Ç. (2014). Alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, özyeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 1022-1046.
  • Abalı-Öztürk, Y., Şahin, Ç. (2014). Alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, özyeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 1022-1046.
  • Aslan, M., Uygun, N. (2019). Okul öncesi eğitim programının Stufflebeam’in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (BGSÜ) Değerlendirme Modeline göre değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 44 (200), 229-251.
  • Aslan, M., Uygun, N. (2019). Okul öncesi eğitim programının Stufflebeam’in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (BGSÜ) Değerlendirme Modeline göre değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 44 (200), 229-251.
  • Arslan, S. ve İlkay N. (2015). Okul Öncesi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 22-23.
  • Arslan, S. ve İlkay N. (2015). Okul Öncesi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 22-23.
  • AÇEV, (2020). Okul öncesi eğitimi programı. https://www.acevokuloncesi.org/ogrenme-ortami/degerlendirme/cocugun-degerlendirilmesi/. Erişim tarihi: 11.12.2020.
  • AÇEV, (2020). Okul öncesi eğitimi programı. https://www.acevokuloncesi.org/ogrenme-ortami/degerlendirme/cocugun-degerlendirilmesi/. Erişim tarihi: 11.12.2020.
  • Balcı, A. ve Tezel-Şahin, F. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin portfolyoya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8, 21-44. doi: 10.30900/kafkasegt.880423.
  • Balcı, A. ve Tezel-Şahin, F. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin portfolyoya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8, 21-44. doi: 10.30900/kafkasegt.880423.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. DEUHFED, 9(1), 23-28.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. DEUHFED, 9(1), 23-28.
  • Başaran, S. T., & Ulubey, Ö. (2018). 2013 okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(2), 1.
  • Başaran, S. T., & Ulubey, Ö. (2018). 2013 okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(2), 1.
  • Can, E., Kılıç, Ş. (2019). Okul öncesi eğitim: Temel sorunlar ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 483-519.
  • Can, E., Kılıç, Ş. (2019). Okul öncesi eğitim: Temel sorunlar ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 483-519.
  • Erdoğan, N. I., Aydoğan, S., Kendüzler, S. E., Dülger, E., Aydın, A., & Dinler, H. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin çocukları değerlendirmedeki yeterlilik düzeyleri ve kullandıkları araçlar. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 1-19.
  • Erdoğan, N. I., Aydoğan, S., Kendüzler, S. E., Dülger, E., Aydın, A., & Dinler, H. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin çocukları değerlendirmedeki yeterlilik düzeyleri ve kullandıkları araçlar. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 1-19.
  • Göle, M. & Temel, F. (2020). Okul Öncesi Eğitim Programı kalite değerlendirme ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 5(2), 62-81.
  • Göle, M. & Temel, F. (2020). Okul Öncesi Eğitim Programı kalite değerlendirme ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 5(2), 62-81.
  • Dilek, H. (2018). Türkiye’deki okul öncesi eğitim programı güncellemesi: öğretmenlerin güncelleme hakkındaki ilk görüşleri nelerdir? Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1745-1766.
  • Dilek, H. (2018). Türkiye’deki okul öncesi eğitim programı güncellemesi: öğretmenlerin güncelleme hakkındaki ilk görüşleri nelerdir? Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1745-1766.
  • Gelebek-Üstün, B. ve Uzun, H. (2020). Okul öncesi eğitiminde değerlendirme sürecine ilişkin öğretmen tutumlarının incelenmesi. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 64-80.
  • Gelebek-Üstün, B. ve Uzun, H. (2020). Okul öncesi eğitiminde değerlendirme sürecine ilişkin öğretmen tutumlarının incelenmesi. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 64-80.
  • Güçlü, M. ve Ankaya, S. (2020). Okulöncesi eğitimde değerlendirme ve önemi. file:///C:/Users/Sony/Downloads/OKULNCESETMDEDEERLENDRMEVENEM%20(1).pdf. Erişim tarihi: 15.07.2020.
  • Güçlü, M. ve Ankaya, S. (2020). Okulöncesi eğitimde değerlendirme ve önemi. file:///C:/Users/Sony/Downloads/OKULNCESETMDEDEERLENDRMEVENEM%20(1).pdf. Erişim tarihi: 15.07.2020.
  • Gülaçtı, F., Tümkaya, S., Biber, K., Köksalan, B., Gürol, A., Yoleri, S., Sezer, T., Özen, Y., Erden, Ş., Kök, M. (2014). Erken çocukluk eğitimi (3. baskı). Ankara: Pegem.
  • Gülaçtı, F., Tümkaya, S., Biber, K., Köksalan, B., Gürol, A., Yoleri, S., Sezer, T., Özen, Y., Erden, Ş., Kök, M. (2014). Erken çocukluk eğitimi (3. baskı). Ankara: Pegem.
  • Işıkoğlu Erdoğan, N., Canbeldek, M. (2017). Erken çocukluk eğitiminde ölçme ve değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1306-1327.
  • Işıkoğlu Erdoğan, N., Canbeldek, M. (2017). Erken çocukluk eğitiminde ölçme ve değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1306-1327.
  • Kan, Ü. D. (2007). Okul öncesi eğitimde değerlendirme aracı olarak portfolyo. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 169-178.
  • Kan, Ü. D. (2007). Okul öncesi eğitimde değerlendirme aracı olarak portfolyo. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 169-178.
  • Karasar, N., (2020). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Pegem.
  • Karasar, N., (2020). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Pegem.
  • Kılınç, F. E., Kurtulmuş, Z., Kaynak-Ekici, B. & Bektaş, N. (2021).Okul öncesi öğretmenlerinin etkinlik planı hazırlama becerilerinin incelenmesi: uyarlama, aile katılımı ve değerlendirme. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 252-266.
  • Kılınç, F. E., Kurtulmuş, Z., Kaynak-Ekici, B. & Bektaş, N. (2021).Okul öncesi öğretmenlerinin etkinlik planı hazırlama becerilerinin incelenmesi: uyarlama, aile katılımı ve değerlendirme. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 252-266.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 170-189.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 170-189.
  • Köksal, O., Dağal, A. B., & Duman, Ö. A. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of Social Science, 46, 379-394. doi: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3395.
  • Köksal, O., Dağal, A. B., & Duman, Ö. A. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of Social Science, 46, 379-394. doi: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3395.
  • MEB, (2013). Okul öncesi eğitimi programı. Erişim tarihi: 11.12.2020. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf.
  • MEB, (2013). Okul öncesi eğitimi programı. Erişim tarihi: 11.12.2020. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf.
  • MEB, (2016). Çocuk gelişimi ve eğitimi, okul öncesi eğitim programı. http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller/Okul%20%C3%96ncesi%20E%C4%9Fitim%20Program%C4%B1.pdf. Erişim tarihi: 07.11.2020.
  • MEB, (2016). Çocuk gelişimi ve eğitimi, okul öncesi eğitim programı. http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller/Okul%20%C3%96ncesi%20E%C4%9Fitim%20Program%C4%B1.pdf. Erişim tarihi: 07.11.2020.
  • Ögelman, H. G., & Karakuzu, E. (2016). MEB 2013 okul öncesi eğitim programında belirtilen öğrenme merkezlerinin uygulamaya yansımalarının incelenmesi: Aydın ili örneği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 73-98.
  • Ögelman, H. G., & Karakuzu, E. (2016). MEB 2013 okul öncesi eğitim programında belirtilen öğrenme merkezlerinin uygulamaya yansımalarının incelenmesi: Aydın ili örneği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 73-98.
  • Özdemir, S.M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2),126-149.
  • Özdemir, S.M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2),126-149.
  • Özkan, F. (2015). Okul öncesi eğitimde değerlendirme sürecine yönelik aile-öğretmen görüş ve beklentilerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özkan, F. (2015). Okul öncesi eğitimde değerlendirme sürecine yönelik aile-öğretmen görüş ve beklentilerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özsırkıntı, D., Akay, C., Yılmaz-Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana İli Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 15(1), 313-331.
  • Özsırkıntı, D., Akay, C., Yılmaz-Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana İli Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 15(1), 313-331.
  • Sezer, C. (2010). Okul öncesi öğretmenlerinin ölçme değerlendirmeye kullanma düzeylerinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Önekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Sezer, C. (2010). Okul öncesi öğretmenlerinin ölçme değerlendirmeye kullanma düzeylerinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Önekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Sağır, M., & Aslan, Z. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin 2013 okul öncesi eğitim programını uygulamada karşılaştıkları sorunların düzeyi. Scientific Educational Studies, 1(1), 64-84.
  • Sağır, M., & Aslan, Z. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin 2013 okul öncesi eğitim programını uygulamada karşılaştıkları sorunların düzeyi. Scientific Educational Studies, 1(1), 64-84.
  • Sapsağlam, O. (2013). Değerlendirme boyutuyla okul öncesi eğitim programları (1952-2013). Uluslararası Türk Bilim Dergisi, 1(1), 63-73.
  • Sapsağlam, O. (2013). Değerlendirme boyutuyla okul öncesi eğitim programları (1952-2013). Uluslararası Türk Bilim Dergisi, 1(1), 63-73.
  • Saygın, D., & Polatlar, D. Y. Okul Öncesi Eğitim Programında Bulunan Eğitim Planlarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi. Talim, 4(2), 71-101.
  • Saygın, D., & Polatlar, D. Y. Okul Öncesi Eğitim Programında Bulunan Eğitim Planlarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi. Talim, 4(2), 71-101.
  • Tuncer, B. (2015). Okul öncesi eğitim programlarının incelenmesi ve Türkiye’de uygulanan programla karşılaştırılması. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 1(2), 39-58.
  • Tuncer, B. (2015). Okul öncesi eğitim programlarının incelenmesi ve Türkiye’de uygulanan programla karşılaştırılması. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 1(2), 39-58.
  • Ünal, F. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin çocukların sanat çalışmalarını değerlendirmesi. Lnternational Journal of lnterdisciplinary and lntercultural Art, 3(4), 49-71.
  • Ünal, F. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin çocukların sanat çalışmalarını değerlendirmesi. Lnternational Journal of lnterdisciplinary and lntercultural Art, 3(4), 49-71.
  • Yaşar, M. (2018). Nitel araştırmalarda nitelik sorunu. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 55-73. doi: 10.21666 muefd.426318.
  • Yaşar, M. (2018). Nitel araştırmalarda nitelik sorunu. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 55-73. doi: 10.21666 muefd.426318.

Okul Öncesi Eğitim Programındaki Aylık Plan ve Günlük Eğitim Akışındaki Genel Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 1, 12 - 27, 29.06.2022

Öz

This study aimed to investigate the effectiveness of the teacher, the child and the program in pre-school education. In this sense, sophisticated evaluation practices, monthly education plan prepared by the teacher and half-daily education flows were examined within the framework of the MEB (2013) Pre-School Education Program. This qualitative study is based on the analysis of the data obtained as a result of document analysis. A total of 612-monthly education plans and half-day education flows including a 3-month, 36-month education plan and 576 half-day education flows, applied by 12 teachers working in public and independent kindergartens in the central districts of Mersin, Akdeniz, Mezitli, Toroslar and Yenişehir were examined. In this study it was found that the evaluation was made through the checklist prepared by the teachers. This is a result that is not found in the MEB (2013) Pre-School Education Program. Comprehensive assessment, which is one of the main features of the MEB (2013) Pre-School Education Program; gives importance to a process-oriented evaluation rather than a result-oriented evaluation in pre-school education. In addition, in this study it was found that the teachers used ready-made plans and carried out comprehensive assessments by copy-paste techniques.

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Abalı-Öztürk, Y., Şahin, Ç. (2014). Alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, özyeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 1022-1046.
  • Abalı-Öztürk, Y., Şahin, Ç. (2014). Alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, özyeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 1022-1046.
  • Aslan, M., Uygun, N. (2019). Okul öncesi eğitim programının Stufflebeam’in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (BGSÜ) Değerlendirme Modeline göre değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 44 (200), 229-251.
  • Aslan, M., Uygun, N. (2019). Okul öncesi eğitim programının Stufflebeam’in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (BGSÜ) Değerlendirme Modeline göre değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 44 (200), 229-251.
  • Arslan, S. ve İlkay N. (2015). Okul Öncesi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 22-23.
  • Arslan, S. ve İlkay N. (2015). Okul Öncesi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 22-23.
  • AÇEV, (2020). Okul öncesi eğitimi programı. https://www.acevokuloncesi.org/ogrenme-ortami/degerlendirme/cocugun-degerlendirilmesi/. Erişim tarihi: 11.12.2020.
  • AÇEV, (2020). Okul öncesi eğitimi programı. https://www.acevokuloncesi.org/ogrenme-ortami/degerlendirme/cocugun-degerlendirilmesi/. Erişim tarihi: 11.12.2020.
  • Balcı, A. ve Tezel-Şahin, F. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin portfolyoya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8, 21-44. doi: 10.30900/kafkasegt.880423.
  • Balcı, A. ve Tezel-Şahin, F. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin portfolyoya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8, 21-44. doi: 10.30900/kafkasegt.880423.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. DEUHFED, 9(1), 23-28.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. DEUHFED, 9(1), 23-28.
  • Başaran, S. T., & Ulubey, Ö. (2018). 2013 okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(2), 1.
  • Başaran, S. T., & Ulubey, Ö. (2018). 2013 okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(2), 1.
  • Can, E., Kılıç, Ş. (2019). Okul öncesi eğitim: Temel sorunlar ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 483-519.
  • Can, E., Kılıç, Ş. (2019). Okul öncesi eğitim: Temel sorunlar ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 483-519.
  • Erdoğan, N. I., Aydoğan, S., Kendüzler, S. E., Dülger, E., Aydın, A., & Dinler, H. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin çocukları değerlendirmedeki yeterlilik düzeyleri ve kullandıkları araçlar. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 1-19.
  • Erdoğan, N. I., Aydoğan, S., Kendüzler, S. E., Dülger, E., Aydın, A., & Dinler, H. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin çocukları değerlendirmedeki yeterlilik düzeyleri ve kullandıkları araçlar. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 1-19.
  • Göle, M. & Temel, F. (2020). Okul Öncesi Eğitim Programı kalite değerlendirme ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 5(2), 62-81.
  • Göle, M. & Temel, F. (2020). Okul Öncesi Eğitim Programı kalite değerlendirme ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 5(2), 62-81.
  • Dilek, H. (2018). Türkiye’deki okul öncesi eğitim programı güncellemesi: öğretmenlerin güncelleme hakkındaki ilk görüşleri nelerdir? Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1745-1766.
  • Dilek, H. (2018). Türkiye’deki okul öncesi eğitim programı güncellemesi: öğretmenlerin güncelleme hakkındaki ilk görüşleri nelerdir? Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1745-1766.
  • Gelebek-Üstün, B. ve Uzun, H. (2020). Okul öncesi eğitiminde değerlendirme sürecine ilişkin öğretmen tutumlarının incelenmesi. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 64-80.
  • Gelebek-Üstün, B. ve Uzun, H. (2020). Okul öncesi eğitiminde değerlendirme sürecine ilişkin öğretmen tutumlarının incelenmesi. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 64-80.
  • Güçlü, M. ve Ankaya, S. (2020). Okulöncesi eğitimde değerlendirme ve önemi. file:///C:/Users/Sony/Downloads/OKULNCESETMDEDEERLENDRMEVENEM%20(1).pdf. Erişim tarihi: 15.07.2020.
  • Güçlü, M. ve Ankaya, S. (2020). Okulöncesi eğitimde değerlendirme ve önemi. file:///C:/Users/Sony/Downloads/OKULNCESETMDEDEERLENDRMEVENEM%20(1).pdf. Erişim tarihi: 15.07.2020.
  • Gülaçtı, F., Tümkaya, S., Biber, K., Köksalan, B., Gürol, A., Yoleri, S., Sezer, T., Özen, Y., Erden, Ş., Kök, M. (2014). Erken çocukluk eğitimi (3. baskı). Ankara: Pegem.
  • Gülaçtı, F., Tümkaya, S., Biber, K., Köksalan, B., Gürol, A., Yoleri, S., Sezer, T., Özen, Y., Erden, Ş., Kök, M. (2014). Erken çocukluk eğitimi (3. baskı). Ankara: Pegem.
  • Işıkoğlu Erdoğan, N., Canbeldek, M. (2017). Erken çocukluk eğitiminde ölçme ve değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1306-1327.
  • Işıkoğlu Erdoğan, N., Canbeldek, M. (2017). Erken çocukluk eğitiminde ölçme ve değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1306-1327.
  • Kan, Ü. D. (2007). Okul öncesi eğitimde değerlendirme aracı olarak portfolyo. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 169-178.
  • Kan, Ü. D. (2007). Okul öncesi eğitimde değerlendirme aracı olarak portfolyo. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 169-178.
  • Karasar, N., (2020). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Pegem.
  • Karasar, N., (2020). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Pegem.
  • Kılınç, F. E., Kurtulmuş, Z., Kaynak-Ekici, B. & Bektaş, N. (2021).Okul öncesi öğretmenlerinin etkinlik planı hazırlama becerilerinin incelenmesi: uyarlama, aile katılımı ve değerlendirme. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 252-266.
  • Kılınç, F. E., Kurtulmuş, Z., Kaynak-Ekici, B. & Bektaş, N. (2021).Okul öncesi öğretmenlerinin etkinlik planı hazırlama becerilerinin incelenmesi: uyarlama, aile katılımı ve değerlendirme. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 252-266.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 170-189.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 170-189.
  • Köksal, O., Dağal, A. B., & Duman, Ö. A. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of Social Science, 46, 379-394. doi: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3395.
  • Köksal, O., Dağal, A. B., & Duman, Ö. A. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of Social Science, 46, 379-394. doi: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3395.
  • MEB, (2013). Okul öncesi eğitimi programı. Erişim tarihi: 11.12.2020. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf.
  • MEB, (2013). Okul öncesi eğitimi programı. Erişim tarihi: 11.12.2020. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf.
  • MEB, (2016). Çocuk gelişimi ve eğitimi, okul öncesi eğitim programı. http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller/Okul%20%C3%96ncesi%20E%C4%9Fitim%20Program%C4%B1.pdf. Erişim tarihi: 07.11.2020.
  • MEB, (2016). Çocuk gelişimi ve eğitimi, okul öncesi eğitim programı. http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller/Okul%20%C3%96ncesi%20E%C4%9Fitim%20Program%C4%B1.pdf. Erişim tarihi: 07.11.2020.
  • Ögelman, H. G., & Karakuzu, E. (2016). MEB 2013 okul öncesi eğitim programında belirtilen öğrenme merkezlerinin uygulamaya yansımalarının incelenmesi: Aydın ili örneği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 73-98.
  • Ögelman, H. G., & Karakuzu, E. (2016). MEB 2013 okul öncesi eğitim programında belirtilen öğrenme merkezlerinin uygulamaya yansımalarının incelenmesi: Aydın ili örneği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 73-98.
  • Özdemir, S.M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2),126-149.
  • Özdemir, S.M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2),126-149.
  • Özkan, F. (2015). Okul öncesi eğitimde değerlendirme sürecine yönelik aile-öğretmen görüş ve beklentilerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özkan, F. (2015). Okul öncesi eğitimde değerlendirme sürecine yönelik aile-öğretmen görüş ve beklentilerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özsırkıntı, D., Akay, C., Yılmaz-Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana İli Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 15(1), 313-331.
  • Özsırkıntı, D., Akay, C., Yılmaz-Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana İli Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 15(1), 313-331.
  • Sezer, C. (2010). Okul öncesi öğretmenlerinin ölçme değerlendirmeye kullanma düzeylerinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Önekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Sezer, C. (2010). Okul öncesi öğretmenlerinin ölçme değerlendirmeye kullanma düzeylerinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Önekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Sağır, M., & Aslan, Z. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin 2013 okul öncesi eğitim programını uygulamada karşılaştıkları sorunların düzeyi. Scientific Educational Studies, 1(1), 64-84.
  • Sağır, M., & Aslan, Z. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin 2013 okul öncesi eğitim programını uygulamada karşılaştıkları sorunların düzeyi. Scientific Educational Studies, 1(1), 64-84.
  • Sapsağlam, O. (2013). Değerlendirme boyutuyla okul öncesi eğitim programları (1952-2013). Uluslararası Türk Bilim Dergisi, 1(1), 63-73.
  • Sapsağlam, O. (2013). Değerlendirme boyutuyla okul öncesi eğitim programları (1952-2013). Uluslararası Türk Bilim Dergisi, 1(1), 63-73.
  • Saygın, D., & Polatlar, D. Y. Okul Öncesi Eğitim Programında Bulunan Eğitim Planlarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi. Talim, 4(2), 71-101.
  • Saygın, D., & Polatlar, D. Y. Okul Öncesi Eğitim Programında Bulunan Eğitim Planlarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi. Talim, 4(2), 71-101.
  • Tuncer, B. (2015). Okul öncesi eğitim programlarının incelenmesi ve Türkiye’de uygulanan programla karşılaştırılması. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 1(2), 39-58.
  • Tuncer, B. (2015). Okul öncesi eğitim programlarının incelenmesi ve Türkiye’de uygulanan programla karşılaştırılması. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 1(2), 39-58.
  • Ünal, F. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin çocukların sanat çalışmalarını değerlendirmesi. Lnternational Journal of lnterdisciplinary and lntercultural Art, 3(4), 49-71.
  • Ünal, F. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin çocukların sanat çalışmalarını değerlendirmesi. Lnternational Journal of lnterdisciplinary and lntercultural Art, 3(4), 49-71.
  • Yaşar, M. (2018). Nitel araştırmalarda nitelik sorunu. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 55-73. doi: 10.21666 muefd.426318.
  • Yaşar, M. (2018). Nitel araştırmalarda nitelik sorunu. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 55-73. doi: 10.21666 muefd.426318.
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nursel Ata 0000-0003-0899-5033

Emine Yılmaz Bolat 0000-0002-1062-4752

Proje Numarası yok
Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 20 Ağustos 2021
Kabul Tarihi 26 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ata, N., & Yılmaz Bolat, E. (2022). Okul Öncesi Eğitim Programındaki Aylık Eğitim Planı ve Yarım Günlük Eğitim Akışındaki Genel Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 12-27.