Bu çalışmanın amacı KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığına bağlı Girne bölgesindeki ilkokul yöneticilerinin uzaktan eğitim sürecinde öğrenen örgütün beş temel disiplinini uzaktan eğitime nasıl uyarladıklarını ortaya çıkarmak, bu süreçte ortaya çıkan sorunları belirlemek ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerisi getirmektir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Çalışma grubunu gönüllü katılım ilkesine bağlı kalarak Girne bölgesindeki 9 ilkokul yöneticisi oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde görüşmeler de ses kaydı alınmıştır. Veriler nitel veri analiz yöntemlerinden biri olan içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu doğrultuda elde edilen verilerden temalar oluşturularak ortak temalar sıralanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre katılımcıların en çok internet ve teknoloji, motivasyon ve derse katılım konularında sorunlar yaşadıkları tespit edilmiştir. Bu sorunlara katılımcıların en çok getirdikleri çözümler; tablet dağıtımı, yöneticilerin ara sıra derse katılması, katılım ile ilgili öğrencilerin ve velilerin uyarılmasıdır. Öğrenen örgütün beş disiplininin uzaktan eğitime uyarlanması ile ilgili katılımcılar en çok; sistem düşüncesinde iletişimin güçlü olması, kişisel ustalıkta uzaktan eğitimde kişisel gelişim, uygulamalara yönelik seminer, kurs alma, takım dışında fikir alma/danışma, zihinsel modellerde yönetimin adil olması, paylaşılan vizyonda vizyon yerine hedef belirleme, takım halinde öğrenmede sürekli iletişim, takım halinde çalışma ve verimliliğine inanmadan bahsetmiştir.
ilkokul yöneticileri uzaktan eğitim öğrenen okul yöneticiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2 |