Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation Of Field Knowledge of Primary Mathematics Teacher's Undergraduate Students on Area, Volume And Arrow Length In Polar Coordinates

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 1, 40 - 49, 06.07.2024

Öz

Purpose of the research; The aim of this study is to determine the field knowledge of undergraduate mathematics teaching undergraduate students about area, volume and arc length in polar coordinates and their attitudes towards the analysis course and to examine them in terms of various variables. The sample of the study consists of 65 undergraduate students studying in the first grade of primary school mathematics teaching at Dokuz Eylül University in the province of Izmir in the 2021-2022 academic year. In this study, general survey model, which is one of the quantitative research methods, was used. In the research; Two data collection tools were used: "Area, Volume and Arc Length in Polar Coordinates Subject Area Knowledge Achievement Test" and "Analysis Attitude Scale". IBM SPSS Statistics 24.0 package program was used in the analysis of the data. While it was seen that the students were successful in the area and arc length in polar coordinates; It was concluded that they were unsuccessful in calculating the volume and their attitudes towards the Analysis-2- course were at a moderate level. In addition, it was observed that there was no statistically significant relationship between students' attitudes towards the Analysis-2- course and their academic achievement in mathematics.

Kaynakça

  • Alacapınar, F. (2018). Meslek olarak öğretmenlik. M. Yavuz (Yay. Haz.). Eğitim Bilimine Giriş (s. 247-274). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Şener vd. (2018). Tarama araştırmaları. Bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği (25.Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelik, H. C., ve Bindak, R. (2005). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi 13/2, 427–436.
  • Ekizoğlu, N., ve Tezer, M. (2007). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları ile matematik başarı puanları arasındaki ilişki. Kıbrıslı Eğitim Bilimleri Dergisi, 3, 43–57.
  • Hacıömeroğlu, G. (2020). Üniversite öğrencilerinin analiz dersine yönelik tutum ve öğrenme ortamı algıları. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 7/2, 72-87.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kılıç, B. C. (2019). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitaplarındaki doğal afetler konusunun sarmal sistem yönünden değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Selçuk, E. (1997). İngilizce dersine karşı tutum ile bu dersteki akademik başarı arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Shulman, L. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15, 4–14.
  • Yenilmez, K., ve Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 132–146.
  • Yücel, Z., ve Mustafa, K. O. Ç. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarının başarı düzeylerini yordama gücü ile cinsiyet arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 10(1), 133-143.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Kutupsal Koordinatlarda Alan, Hacim ve Yay Uzunluğu Konusunda Alan Bilgilerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 1, 40 - 49, 06.07.2024

Öz

Araştırmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmenliği lisans öğrencilerinin kutupsal koordinatlarda alan, hacim ve yay uzunluğu konularındaki alan bilgileri ile analiz dersine yönelik tutumlarını belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 2021- 2022 eğitim öğretim yılında İzmir ilindeki Dokuz Eylül Üniversitesinde ilköğretim matematik öğretmenliği 1. Sınıfta öğrenim görmekte olan 65 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan genel tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmada; “Kutupsal Koordinatlarda Alan, Hacim ve Yay Uzunluğu Konu Alan Bilgisi Başarı Testi” ve “Analiz Tutum Ölçeği” olmak üzere iki tane veri toplama aracı kullanılmıştır. Verilerin analizinde IBM SPSS Statistics 24.0 paket programı kullanılmıştır. Öğrencilerin kutupsal koordinatlarda alan ve yay uzunluğu konusunda başarılı oldukları görülürken; hacim hesabında başarısız oldukları ve Analiz-2- dersine yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin Analiz-2- dersine yönelik tutumları ile matematik akademik başarısı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olmadığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Alacapınar, F. (2018). Meslek olarak öğretmenlik. M. Yavuz (Yay. Haz.). Eğitim Bilimine Giriş (s. 247-274). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Şener vd. (2018). Tarama araştırmaları. Bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği (25.Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelik, H. C., ve Bindak, R. (2005). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi 13/2, 427–436.
  • Ekizoğlu, N., ve Tezer, M. (2007). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları ile matematik başarı puanları arasındaki ilişki. Kıbrıslı Eğitim Bilimleri Dergisi, 3, 43–57.
  • Hacıömeroğlu, G. (2020). Üniversite öğrencilerinin analiz dersine yönelik tutum ve öğrenme ortamı algıları. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 7/2, 72-87.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kılıç, B. C. (2019). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitaplarındaki doğal afetler konusunun sarmal sistem yönünden değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Selçuk, E. (1997). İngilizce dersine karşı tutum ile bu dersteki akademik başarı arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Shulman, L. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15, 4–14.
  • Yenilmez, K., ve Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 132–146.
  • Yücel, Z., ve Mustafa, K. O. Ç. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarının başarı düzeylerini yordama gücü ile cinsiyet arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 10(1), 133-143.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Süha Yılmaz 0000-0002-8330-9403

Damla Deniz 0009-0000-9505-9723

Yayımlanma Tarihi 6 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 4 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S., & Deniz, D. (2024). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Kutupsal Koordinatlarda Alan, Hacim ve Yay Uzunluğu Konusunda Alan Bilgilerinin İncelenmesi. ADÜ Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 1(1), 40-49.