BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Fakültesi Öğrencileri ile Pedagojik Formasyon Alan Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2014, , 63 - 75, 01.06.2014
https://doi.org/10.30803/adusobed.188818

Öz

Bu çalışmanın amacı, mesleğe başlamadan fen edebiyat programlarında eğitim görmüş, aldıkları pedagojik formasyon programı ile öğretmenlik mesleğini yapacak öğretmen adayları ile eğitim fakültesi bünyesinde yer alan öğretmen adayları arasında ölçme değerlendirme dersini yeteri kadar önemseyip önemsemediklerini tutum boyutunda incelemektir. Araştırma nicel bir çalışma olarak tasarlanmış ve genel tarama modeli kullanılmıştır. Bu modele uygun olarak, ilişkisel tarama modeli ile desenlenmiştir. Bu araştırmanın evrenini, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören ölçme değerlendirme dersi almış dördüncü sınıf öğrencileri ile yine aynı dersi almış fen edebiyat mezunu pedagojik formasyon programında yer alan öğrenciler oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Yaşar'ın (2014) geliştirmiş olduğu "Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Cinsiyet, genel başarı not ortalaması ve lisans öğrenimindeki alan değişkenleri bazında incelenmiş ve ölçme değerlendirme dersi ile aralarında anlamlı farklar tespit edilmiştir. Ayrıca iki örneklem grubu arasında da ölçme değerlendirme dersine yönelik tutumlar incelenmiş ve eğitim fakültesi öğrencilerinin lehine anlamlı farklar belirlenmiştir

Kaynakça

  • Aktaş, M.; Alıcı, D. (2013). Eğitimde Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin
  • Geliştirilmesi. Journal of Qafqaz University, 33. (66-73). Atasoy, B. (2002). Fen Ögrenimi ve Ögretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Atasoy, A. (2004). Öğretmen Eğitiminde Nitelik ve Pedagojik Formasyon. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi. 5, 51.
  • Başaran, İ. E. (1988). Eğitim Psikolojisi, Ankara.
  • Baştürk, R. (2010). Bütün Yönleriyle SPSS Örnekli Nonparametrik İstatistiksel Yöntemler. Anı Yayıncılık, Ankara
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: OSYM Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çalışkan, H., Yazıcı, K. (2013). Ölçme ve değerlendirmeye yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin tutum düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. International
  • Journal of Human Sciences. 10(1), 398-415. Erdoğdu, M. Y. (2010). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirmeye yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi, International Conference on New Trends in Education and Their Implications 11- November, Antalya.
  • Gall, J.; Gall, M.D.; Borg, WR. (1999). Appling educational research. New York: Longman.
  • Gay, L.R. (1987). Educational Research Compentencies For Analysis And Application. New York:
  • Macmillan Publishing Company. http://www.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=SEpl7643WE0C&oi=fnd&pg=PA1&dq=Educational+re search+competencies+for+analysis+and+application.+New+York:+Macmillan+Publishing+Company.&o ts=QbJxaMJFZ4&sig=Zz36C0HrMtVGCcpTROd2VpxLQgI&redirıesc=yğv=onepage&q&f=false
  • Kart, A.; Gülleroğlu, H.D. (2013). Demografik ve Duyuşsal Değişkenlerin Ölçme ve Değerlendirme
  • Dersi Başarısını Yordama Gücü. YYU Journal of Education Faculty. 10, 1. (11-30) MEB. (2006). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü.
  • Özgüven, E. (1994). Psikolojik Testler, Ankara, PDRM Yayınları.
  • Semerci, Ç. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. E. Karip, (Ed.), Ölçme ve değerlendirme, (3. bs) içinde (2-15). Ankara: Pegem Akademi.
  • Senemoglu, N. (2001). Ögrenci Görüslerine Göre Ögretmen Yeterlilikleri. Egitimde Yansımalar: VI (11- Ocak 2001), Ankara: Ögretmen Hüseyin Hüsnü Tekısık Egitim Arastırma Gelistirme Vakfı Yayınları, (193-215).
  • Sönmez, V. (2005). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı (12. bs). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Süral, S. (2013). İlköğretimde Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretme Stilleri, Sınıf Yönetimi Yaklaşımları
  • İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi. Sosyal Bilimleri Enstitüsü. Tezbaşaran, A. (1996). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu. Tük Psikologlar Derneği Yayınları. Ankara.
  • Tschannen-Moran, M., ve Woolfolk Hoy, A. (2001). Teacher Efficacy: Capturing an Elusive Construct.
  • Teaching and Teacher Education, 17, 783–805. Turgut, F. M. (1990). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Metotları Ankara.
  • Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması.
  • Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 45, 109-127. Yaşar, M. (2014). Eğitimde Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi.
  • Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi. 4,1.(259-279).
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serhat Süral Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Süral, S. (2014). Eğitim Fakültesi Öğrencileri ile Pedagojik Formasyon Alan Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 63-75. https://doi.org/10.30803/adusobed.188818
AMA Süral S. Eğitim Fakültesi Öğrencileri ile Pedagojik Formasyon Alan Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. ADUSOBIED. Haziran 2014;1(3):63-75. doi:10.30803/adusobed.188818
Chicago Süral, Serhat. “Eğitim Fakültesi Öğrencileri Ile Pedagojik Formasyon Alan Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1, sy. 3 (Haziran 2014): 63-75. https://doi.org/10.30803/adusobed.188818.
EndNote Süral S (01 Haziran 2014) Eğitim Fakültesi Öğrencileri ile Pedagojik Formasyon Alan Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1 3 63–75.
IEEE S. Süral, “Eğitim Fakültesi Öğrencileri ile Pedagojik Formasyon Alan Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”, ADUSOBIED, c. 1, sy. 3, ss. 63–75, 2014, doi: 10.30803/adusobed.188818.
ISNAD Süral, Serhat. “Eğitim Fakültesi Öğrencileri Ile Pedagojik Formasyon Alan Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1/3 (Haziran 2014), 63-75. https://doi.org/10.30803/adusobed.188818.
JAMA Süral S. Eğitim Fakültesi Öğrencileri ile Pedagojik Formasyon Alan Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. ADUSOBIED. 2014;1:63–75.
MLA Süral, Serhat. “Eğitim Fakültesi Öğrencileri Ile Pedagojik Formasyon Alan Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 1, sy. 3, 2014, ss. 63-75, doi:10.30803/adusobed.188818.
Vancouver Süral S. Eğitim Fakültesi Öğrencileri ile Pedagojik Formasyon Alan Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. ADUSOBIED. 2014;1(3):63-75.

Cited By















Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.