Bu çalışmanın amacı, ULAKBİM’de düşünme eğitimi ile ilgili
2000-2015 yılları arasında yayınlanan 25 makalenin içerik olarak yöntemleri,
konu alanları, araştırmalarda kullanılan veri toplama araçları, veri analiz
yöntemleri, kaynakçası ve örneklem özellikleri açılarından eğilimlerinin hangi
yönde olduğunun içerik analizi yoluyla betimlenmesidir. Araştırma bulgularına
ilişkin sayısal değerler yüzde ve frekans tabloları ve grafiklerle sunulmuştur.
Araştırma bulgularına göre makale türü açısından araştırma incelemenin daha çok
tercih edildiği görülmüştür. Çalışmalarda en çok nicel araştırma yöntemleri
kullanılırken, veri toplama aracı olarak anket ve ilgi, tutum, algı, yetenek,
kişilik ve başarı testlerinin sıklıkla kullanılan araçlar olduğu; veri analiz
yöntemleri arasında da kestirimsel ve betimsel veri analizinin çok kullanıldığı
belirlenmiştir. Örneklem grubu olarak lisans düzeyindeki öğrencilerin,
öğretmenlerin ve ilköğretim 6-8. sınıf öğrencilerin olduğu, örneklem büyüklüğü
olarak 31-100 ile 101-300 kişi arasında değişen grupların olduğu; örnekleme
tekniği olarak da, basit seçkisizlik ve amaca uygunluk tekniğinin çok
kullanıldığı belirlenmiştir.
Düşünme düşünme eğitimi yansıtıcı yaratıcı eleştirel meta bilişsel düşünme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.